Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Stroom aansluiting op Whitebox keuken  (gelezen 7347 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mpostma

  • Gast
Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Gepost op: januari 21, 2017, 07:32:11 pm »

Hierbij een vraag aan de vele "handigerts" op deze fantastische site.
Ik wil graag een stroom aansluiting aan de buitenkant van mij Whitebox keuken maken. Ik heb een Holtkamper Cocoon en de reden is dat als we en dagje weg gaan, ik graag de keuken af wil kunnen sluiten, zonder dat ik de stroom van de koelkast af moet halen. Deze wordt nu buiten de 'box" gevoed, waardoor de kabel altijd het afsluiten belemmert.
Op de bijgesloten foto staat de oplossing die ik bedacht had. Deze opbouw cee aansluiting wil ik aan de achterkant van de keuken monteren en vandaaruit een kabel naar een stopcontact naar binnen maken.
De aansluiting kom links achter en de stopcontacten boven op het kastje links. Mijn vraag is deze: als ik naar de binnenkant van de achterkant van de box kijk zie ik dat daar het houten achterwandje van het linker kastje zit. Tussen de polyesterwand van de box en het houten wandje zit een halve centimeter ruimte. Ik had bedacht om het als volgt vast kan maken, zonder het kastje eerst te demonteren: Twee lange houtschroeven die door de opbouw, het polyester en de vrije ruimte het hout ingaan. Met lijm extra vast zetten op de polyester box en de rand afkitten.
Zijn er mensen die redenen kunnen bedenken om het niet zo te doen en een betere oplossing weten? Zijn er mensen die zoiets als eens gedaan hebben?
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 434
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2017, 10:50:50 pm »

Neutrik powercon is een stuk minder groot, is hier op het forum ook al eens voorbij gekomen. Ik heb het zelf ook klaar liggen om in te bouwen, maar ben er tot nu toe nog niet aan toe gekomen helaas...
Succes met je project in ieder geval 😀

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2017, 09:22:55 am »

Wij hebben deze stekkerdoos, via klusspullen.nl besteld, klaarliggen om te monteren. Dan hoeven we ook niet zo'n groot gat te boren, en kunnen we er voor kiezen of we de kabel binnendoor of buiten het stekkerdoos willen hebben, door de wand.
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2017, 09:29:40 am door hoek_tre »
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2017, 01:57:59 pm »

Valt wel mee.  Spatwaterdicht tov IP67 = onderdompelbaar in een bak water. Veiligheid kost gewoon ietsje meer.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #6 Gepost op: januari 23, 2017, 02:07:05 pm »

Bij ons komt ie voor naast de disselbak, waarschijnlijk NIET onder het dekzeil.
We hebben er geen belang bij na een aantal stortbuien onderweg, rottigheid te krijgen omdat er vuil en nattigheid in de stekkerdoos gekomen is.
Als ik ergens niet mee wil spelen, is dat veiligheid bij electra.
Broer werkt met electra, 220/230 en hoogspanning, en die heeft een aantal :o :o :o dingen meegemaakt, zodat hij wel weet wat nodig of niet is,
Vandaar dat we hem ook geraadpleegd hebben voor het aanschaffen van het e.e.a. 
Dan geef ik liever wat extra geld uit, dan besparen op je eigen veiligheid en op die van de kinderen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #7 Gepost op: januari 23, 2017, 07:30:10 pm »

De reguliere bermkeukens zijn hierbij niet te vergelijken met een whitebox keuken.  Dat heeft vooral te maken met het materiaal en de manier waarop deze gesloten wordt.
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #8 Gepost op: januari 23, 2017, 10:14:46 pm »

De reguliere bermkeukens zijn hierbij niet te vergelijken met een whitebox keuken.  Dat heeft vooral te maken met het materiaal en de manier waarop deze gesloten wordt.

De whitebox is dan beter of slechter?
Ik wil de onze ook aan gaan passen naar hetzelfde idee maar wil eigenlijk niet in de whitebox boren en schroeven...
Ik lees dus even mee :)
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

mpostma

  • Gast
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #9 Gepost op: januari 23, 2017, 10:31:49 pm »

Hallo h2O. Het ging me niet om beter of slechter, De White Box keuken bevalt me heel goed. Ik zit juist aan de, door mij, afgebeelde oplossing te denken omdat ik dan maar twee kleine (schroeven) en een iets groter (Electriciteitssnoer) gaatje hoef te boren. Iemand had het over het opspattende water tijdens het rijden, maar daar is een simpele oplossing voor. Er zijn zacht rubberen bollen die als bescherming voor je trekhaak bedoeld zijn. Deze passen precies over het uitstekende stuk waar de pinnen in zitten. Met en tie-ribje zit dat goed vast en is het beschermd.
Inmiddels heb ik wel begrepen dat als je gaat boren in de White Box, je dit eerst af moet plakken met bijvoorbeeld Ducktape om versplinteren van het polyester te voorkomen. Ik vraag me alleen nog steeds af of het slim is om het linkergedeelte met houtwerk te demonteren om goed bij de achterkant van het polyester te komen.
Houtwerk demonteren en daarna weer monteren, wordt er over het algemeen niet sterker van. Daarnaast zal ik toch iets aan de binnenkant moeten zetten om de opbouwstekkerdoos stevig vast te zetten. Maar of gewoon het lege stukje (halve cm) tussen het polyester en het houtwerk overbruggen, nou de beste oplossing is weet ik ook niet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2017, 11:46:14 pm »

De whitebox is dan beter of slechter?
Ik wil de onze ook aan gaan passen naar hetzelfde idee maar wil eigenlijk niet in de whitebox boren en schroeven...
Ik lees dus even mee :)
Beter of slechter ligt aan wat je wilt doen denk ik. Whitebox is van kunststof terwijl de reguliere bermkeukens meestal metaal zijn.


Aan de achterkant van de whitebox zitten ventilatie sleuven toch, is dat geen optie om te gebruiken voor doorvoer van een snoer?
Gelogd

h2o

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 250
  • Merk Vouwwagen: HK Kyte S 2012
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #11 Gepost op: januari 24, 2017, 10:21:18 am »

Ik zou een metalen white/greenbox wel erg mooi vinden, ik vind het een beter systeem dan een kist waarbij je alles van boven moet pakken.
Die kisten zijn ook erg mooi, begrijp me niet verkeerd maar ik ben erg gehecht aan de whitebox  :#

een whitebox in geborsteld aluminium.....
Gelogd
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #12 Gepost op: januari 24, 2017, 10:29:06 pm »

Wij hebben onderstaande Crusader wandinvoerdoos in de whitebox gezet. Onderaanaan de rechter zijkant als je voor de keuken staat. Daar moet je dus wel een groter gat boren/zagen maar het is wel 100% waterdicht en het ziet er gewoon strak uit aan de buitenkant. Verder ledstrips van IKEA onder de plank (aanrader, praktisch en ziet er gezellig uit) en een verdeeldoos zodat waterkoker en opladers  een beetje makkelijk aangesloten kunnen worden.

Zie ook http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12291.0 (dit is niet onze keuken...)

« Laatst bewerkt op: januari 24, 2017, 10:31:45 pm door michr »
Gelogd

groothuis27

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 172
  • Merk Vouwwagen: alpenkreuzer
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #13 Gepost op: januari 25, 2017, 06:37:25 pm »

Wij hebben onderstaande Crusader wandinvoerdoos in de whitebox gezet. Onderaanaan de rechter zijkant als je voor de keuken staat. Daar moet je dus wel een groter gat boren/zagen maar het is wel 100% waterdicht en het ziet er gewoon strak uit aan de buitenkant. Verder ledstrips van IKEA onder de plank (aanrader, praktisch en ziet er gezellig uit) en een verdeeldoos zodat waterkoker en opladers  een beetje makkelijk aangesloten kunnen worden.

Zie ook http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12291.0 (dit is niet onze keuken...)


Kun je hem niet van buitenaf met popnagels vast zetten ? Eventueel aan de binnen kant een ringetje of strip ter versteviging .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Stroom aansluiting op Whitebox keuken
« Reactie #14 Gepost op: januari 25, 2017, 07:00:03 pm »

Ik zou een metalen white/greenbox wel erg mooi vinden, ik vind het een beter systeem dan een kist waarbij je alles van boven moet pakken.
Die kisten zijn ook erg mooi, begrijp me niet verkeerd maar ik ben erg gehecht aan de whitebox  :#

een whitebox in geborsteld aluminium.....
helaas heeft Thule die niet
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal