Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Grondzeil in trigano vendome  (gelezen 4561 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Swart

  • Gast
Grondzeil in trigano vendome
« Gepost op: februari 08, 2014, 09:48:15 pm »

Net lid geworden van de club want wij zijn trotse bezitter geworden van vouwwagen. Trigano vendome bouwjaar 2006. Zit geen grondzeil bij. En nu vraag ik me af of we die op maat moeten laten maken of dat we m beter standaard kunnen kopen ( kan dat nog?).
Kunnen we dan beter een kuipzeil nemen (tegen de modder enzo) of kan dat niet omdat je in de wagen een keuken-en kasten sectie hebt? Neem je deze laatste mee in afmetingen grondzeil?
Hoop dat iemand me kan helpen.
Groeten Annemiek
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Grondzeil in trigano vendome
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2014, 10:22:37 pm »

Wij hebben voor onze Trigano oceane bij Esvo een los kuip grondzeil op maat laten maken.  Tot op heden geen spijt van gehad, zelfs bij meerdaagse regen en/of stortbui alles droog. Alleen de bijgeleverd opspan systeem vonden we niet handig,  dus dat heb ik eenvoudig aangepast.
Gelogd

Swart

  • Gast
Re: Grondzeil in trigano vendome
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2014, 10:26:55 pm »

En heeft die van jullie ook kast erin? Zeil eronder laten doorlopen?
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Grondzeil in trigano vendome
« Reactie #3 Gepost op: februari 09, 2014, 09:42:24 am »

En heeft die van jullie ook kast erin? Zeil eronder laten doorlopen?
Als je de kast bedoeld die bij de garderobe stok die ontstaat als je de binnen hemel erin hangt, daar loopt het kuipgrondzeil volledig onder door.  Ik heb een oog aan het grondzeil laten lassen zodat ik de wand van de garderobekast toch naar beneden toe kan afspannen. De stokken van de voortent staan net buiten het kuipgrondzeil. Wij hebben geen keukenuitbouw dus ons kuipgrondzeil is ook rechthoekig. Met het opbouwen klappen wij eerst de wagenbak en tent op, daarna leggen we het kuipgrondzeil uit tegen de wagenbak en zetten het vast, daarna voortent frame en voortent eraan. Voordeel van een los kuipgrondzeil is dat als de ondergrond niet volledig vlak is het grondzeil toch lekker vlak ligt zonder plooien en de voortent onafhankelijk goed kan worden afgespannen. Hoogte van de rand van het kuipgrondzeil is 10 cm wat in onze ervaring ruim voldoende is. Op het kuipgrondzeil leggen we zo een rubber/jute tent tapijt, lekker zacht en warm aan de voeten. Onder de luifel ook zo'n strook tent tapijt (in het gras)vastgezet met haringen (met een soort kunststof haken zodat het tapijt niet uitscheurt) voorkomt dat er een hoop zand en vuil mee naar binnen wordt gelopen.
Gelogd

klapkei

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 105
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2014; ex - Trigano Vendome
Re: Grondzeil in trigano vendome
« Reactie #4 Gepost op: februari 09, 2014, 11:48:22 am »

Wij hebben een Vendome uit 1998, toen was er nog geen kuipzeil leverbaar en er zijn ook geen ritsen of iets dergelijks voor aanwezig. De prijs van een op maat gemaakt bisonyl kuipzeil viel me erg tegen, daarom zelf een kuipzeil gemaakt van vijverfolie. Dat is zeer sterk spul, van de rol van bv. 6 meter breed in elke afmeting te koop in meerdere diktes. Even nagezocht, voor het kuipzeil heb ik 527*310 aangehouden als maat, daar moet je dus nog opstaande randen van ongeveer 10 cm bij optellen. In de hoeken drukknopen geplaatst en om de meter een zeilring gezet. Werkt prima, nooit meer last van een drassige ondergrond gehad.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Grondzeil in trigano vendome
« Reactie #5 Gepost op: februari 09, 2014, 01:12:11 pm »

Inderdaad, goedkoop is een opmaat gemaakt kuipzeil van Esvo niet, maar gezien het weer in Nederland beslist de moeite waard. Ook voor onze 2005 Trigano Oceane was geen inritsbaar grondzeil verkrijgbaar. Ons grondzeil is van zwaar bizonyl, volledig rondom zijn alle naden en opspan ogen gelast. We waren €230 kwijt voor een volledig opmaat gemaakt grondzeil je kunt tot op de centimeter nauwkeurig de maten opgeven en extra's zoals het extra oog voor het opspannen van de (tenthemel) kast is on goed overleg zonder meer mogelijk.
Na 3 jaar gebruik het bijgeleverde opzet materiaal vervangen door stalen t-pin haringen
Gelogd

Swart

  • Gast
Re: Grondzeil in trigano vendome
« Reactie #6 Gepost op: februari 09, 2014, 09:38:00 pm »

Bedankt hier heb ik wat aan
Ook weer wat geleerd:klapper ipv vouwwagen...
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal