Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: ervaring met jametic louisiana  (gelezen 5760 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denster

  • Gast
ervaring met jametic louisiana
« Gepost op: april 11, 2008, 10:00:01 am »

we hebben  een jametic louisiana gekocht: wie heeft er goede/slechte ervaring(en) met deze wagen? Het (compleet)opzetten kost dit inderdaad 2 a 3 uur?

Is de all seasons versie niet de heet/klam in de Franse/Spaanse zon? (zo ja jammer we hebben m al :-) )
« Laatst bewerkt op: april 16, 2008, 02:07:16 pm door denster »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.672
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: opzetten jametic louisiana
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2008, 10:25:37 am »

Een gewone Jamet opzetten kost altijd wat tijd. Zelf vind ik dat gereken met tijden niet zo zinvol: mijn ervaring is dat iedereen anders rekent.

Het opzetten van de wagenbak, voor 1 nachtje gaat snel: 15 minuten staat hij, inclusief leeghalen middenstuk zodat je gewoon je bed in kunt.

De voortent kost wat meer tijd, maar met een half uurtje staat hij wel voldoende. Wil je alle haringen perfect op de juiste plek erin hebben, alle scheerlijnen afgespannen etc etc. dan ben je zeker nog wel een half uurtje extra bezig. Normaal gesproken heb je echt niet alle haringen nodig. Sta je echter op een van die plakken waar iedere paar weken toch wel een storm overheen trekt, dan moet alles wel spic-en-span worden vastgezet.

Meeste tijd is het inrichten van de voortent: keuken verplaatsen, zo inrichten dat hij werkbaar wordt, tafel/stoelen/kasten/speelgoed/koffie-zetter/waterkoker/stroom in het algemeen/kast vullen/grondzeil neerleggen/gordijnen ophangen/koelkast aansluiten en zo kan ik nog wel een miljoen karweitjes bedenken die ik op mijn gemakje doe, wanneer het mij uitkomt.

Overigens: alle tijden zijn ongeveer tijden. En in de vakantie werk ik niet zo snel: alles op het gemakje. Drankje en hapje binnen handbereik....

Ik heb  geen ervaring met niet-katoenen tenten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

mr4hughz

  • Gast
Re: opzetten jametic louisiana
« Reactie #2 Gepost op: april 11, 2008, 11:34:56 am »

we willen een jametic louisiana kopen: wie heeft er goede/slechte ervaring(en) met deze wagen? Het (compleet)opzetten kost dit inderdaad 2 a 3 uur?

Is de all seasons versie niet de heet/klam in de Franse/Spaanse zon?

Heb je al ervaring met vouwwagens of niet ? anders is het handig om de forums "vouwwagenmerken informatie" en artikelen enzv eens door te lezen
zoals CEO je al het een en ander toelicht het is vrij lastig deze simple vraag uit te leggen.

Als je nieuw bent in vouwwagen land zou ik niet meteen nieuw kopen. de kans dat je een miskoop doet is groot. waarom ? omdat er veel verschillen in zijn.
huren of 2de hands kopen is dan vaak handiger in het forum vouwwagen merken informatie eens doorlezen Wat is er te koop voordat je koopt. (algemeen over vouwwagens)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.414
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: opzetten jametic louisiana
« Reactie #3 Gepost op: april 11, 2008, 08:04:00 pm »

Ik heb een jamet louisiana uit 97.
Het is geen snel opzetter maar wat wil je het is net een balzaal en tja ruimte kost opzet tijd.
De 2 uur die we nodig hebben zijn met alle haringen en inrichten.
En ja ook de kastjes die je zo makkelijk in elkaar kunt zetten als je de beschrijving mag geloven. :(
Maar net wat CEO zegt het is vakantie dus waarom haasten.
Al moet ik zeggen dat we het vorig jaar wel jammer vonden dat we geen snelklapper hadden want het was buiig en ik wou hem hebben staan voordat het ging regenen.
Ik heb het gewone doek.
Voldoet goed hij was zo weer droog na een bui regen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

HarryV

  • Gast
Re: opzetten jametic louisiana
« Reactie #4 Gepost op: april 11, 2008, 09:37:44 pm »

Het is wat bewerkelijk met opzetten (zelfde als de Arizona), maar ja je hebt vakantie en gewoon niet haasten, het moet geen wedstrijd zijn. Wij hebben het tweede jaar in de Ardennen tijdens het opzetten ook een grote bui gehad, na twee dagen hebben we alles compleet afgebroken en opnieuw gestart.
Wat wij gezien hebben is dat een roadmaster nog bewerkelijker is om op te zetten, wel een schitterende wagen trouwens  :zw
Gelogd

mr4hughz

  • Gast
Re: opzetten jametic louisiana
« Reactie #5 Gepost op: april 11, 2008, 11:35:10 pm »

wees blij dat jullie geen Boheme Maxi hebben, kwa opzet tijd is dat 3 tot 4 uur :) (maar wel veel ruimte :))
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal