Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?  (gelezen 5538 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Gepost op: november 29, 2013, 08:30:29 am »

Wij hadden plannen om naar ?camping de Justin? in Die te gaan maar na een mailtje die kant op met de vraag of er een plek was die voldoende groot was voor een Combi Camp en niet te ver van de toiletten etc af lag i.v.m. Ineke's spierziekte kregen we dit antwoord:

Hello,
If you want to reserve a place between 15/7 to 10/8/2014, it will be very
difficult to meet your requirements (big place near by the service and
quiet). The better places have been already pre reserved in summer 2013. If
you want a place at another period, please contact us again in march. I will
then try to find the best place for your family.
Regards. Virginie


Dus dat idee hebben we (vooralsnog )  los gelaten.

Nu hebben we een andere camping op het oog, Domaine du M?rier   http://www.domainedumurier.com/

Een kleine camping met maar 25 plaatsen. Wel erg grote plaatsen. Ziet er op zich erg goed uit maar ik vraag me af of het (voor ons) niet TE rustig is  :)

Maar kent iemand hier deze camping ?

Ben erg benieuwd. Ik heb uiteraard al wel de reviews op Zoover gelezen.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2013, 10:00:30 am door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

CenC

  • Gast
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2013, 01:29:58 pm »

Wij hebben er 3 of 4 nachten gestaan zo'n 6 jaar geleden. Toen waren ze nog niet zolang begonnen. Helaas werd mijn man  toen ziek een fikse maag/darmontsteking en de eigenaresse heeft ons goed geholpen met naar de huisarts gaan en als tolk gefungeerd.
Wat ik mij herinner is dat het terrein idd groot en open is. Met ruime plekken en totaal geen schaduw.....en het was heet en alles was droog en dor. In het midden van het terrein werd de vegetatie hoog gelaten, wat ik wel mooi vind.
De camping ligt direct aan de Drome wat erg koud water is en snel stromend. Wat wel leuk was is dat je met je stoel in het stromende water gaat zitten en met de stenen werden er tafels en barretjes gebouwd...flesje drinken mee en het bleef mooi koel.

Omgeving is prachtig en ik wil er ook zeker een keer terug. Of het ook deze camping word weet ik niet...Wat mij tegenviel is dat er allemaal van die typische kleine nederlandse regeltjes waren...Sanitair gesloten van 11 tot 12 voor de schoonmaak, betalen voor invriezen van elementen...ik kende dat toen niet van de campings die wij eerder bezochten ...Ervaring nu, leert dat dit veel meer voorkomt.

Wij waren er toen in Die een schapenfeest werd gehouden. Verplaatsen van 100den schapen en geiten naar de hogere (of lagere) weides...een heel gezellig feest en een mooi spektakel. Van de camping loop je ook heel gemakkelijk naar het dorp toe...en toch geen last van de "drukte" aldaar.
Sanitair e.d. is gebouwd in de heuvel waar de receptie en het terras is...dus lekker koel en ziet er prachtig uit. Ze bakken volgens mij eigen taarten..die je dan met koffie gezellig kan nuttigen. Ik ben er tekort geweest om te zeggen of er vertier was, maar ik hou zelf wel van kleine campings zoals deze...

haha..ik dacht kijk even op de website...zie ik dat er andere eigenaren in zijn gekomen...de hollanders zijn dus vertrokken..
Tja, maakt het allemaal anders...het ziet er ook een stuk groener met bomen uit...nou wie weet...
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2013, 03:07:37 pm »

@ Ben: heb op het CC forum al even gereageerd.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2013, 03:09:14 pm »

haha..ik dacht kijk even op de website...zie ik dat er andere eigenaren in zijn gekomen...de hollanders zijn dus vertrokken..
Tja, maakt het allemaal anders...het ziet er ook een stuk groener met bomen uit...nou wie weet...

Toen wij daar in 2012 tevergeefs kwamen (vol) troffen we inderdaad Franse eigenaren/beheerders en zag de camping er redelijk groen uit.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #4 Gepost op: november 29, 2013, 03:47:07 pm »

@ Ben: heb op het CC forum al even gereageerd.
Yep, gelezen Niels ....  Thnx
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #5 Gepost op: november 30, 2013, 02:29:12 pm »

Dank voor de reacties (hier en op het CC forum)

Na alle reacties en alle beschikbare informatie op het www gelezen te hebben lijken er eigenlijk weinig tot geen belemmeringen te zijn om naar deze camping te gaan. We willen dan ook komende week even op werk overleggen en dan proberen hier een plek te reserveren.

Ik moet zeggen, alles wat ik zie over die regio, het is wel heel erg mooi daar zeg.

https://www.dropbox.com/sh/v4ad4cgy2s0647c/mJVJbqHyCQ
 
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Mieke

  • Gast
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2013, 04:20:05 pm »

Ja Ben het is er echt mooi :J Er zijn wel veel foto's bij van in de Vercors. Dit is de bergachtige streek die je gemakkelijk vanuit  Die kan aanrijden je moet dan wel telkens de Rousset op rijden. pittige klim, wel mooi hoor maar toch wel telkens 30 tot 45 minuutjes klimmen. maar het is het echt waard, je komt dan in een andere wereld waar weer andere dingen te ontdekken zijn.
Wij zijn nu al 2 jaar in de Drôme geweest 1x omgeving Crest, 1x omeving Die en ik zou zo terug vertrekken. Omgeving Die is voor mij de mooiste.
Heb je de camping les Chapelains in Saillans al eens bekeken? Daar hadden wij ook onze zinnen op gezet maar een njet gekregen van onze pubers ;) ligt mooi in het midden tussen Die en Crest, ook heel gezellig dorpje met alles er op en er aan, alleen is er geen zwembad ik weet niet of jullie dat nodig vinden?
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #7 Gepost op: november 30, 2013, 06:00:42 pm »

Ja Ben het is er echt mooi :J Er zijn wel veel foto's bij van in de Vercors. Dit is de bergachtige streek die je gemakkelijk vanuit  Die kan aanrijden je moet dan wel telkens de Rousset op rijden. pittige klim, wel mooi hoor maar toch wel telkens 30 tot 45 minuutjes klimmen. maar het is het echt waard, je komt dan in een andere wereld waar weer andere dingen te ontdekken zijn.
Wij zijn nu al 2 jaar in de Drôme geweest 1x omgeving Crest, 1x omeving Die en ik zou zo terug vertrekken. Omgeving Die is voor mij de mooiste.
Heb je de camping les Chapelains in Saillans al eens bekeken? Daar hadden wij ook onze zinnen op gezet maar een njet gekregen van onze pubers ;) ligt mooi in het midden tussen Die en Crest, ook heel gezellig dorpje met alles er op en er aan, alleen is er geen zwembad ik weet niet of jullie dat nodig vinden?
Hoi Mieke

Ja, ik ben  er nog nooit geweest. Maar met al het zoeken en bekijken  op het WWW ben ik er al wel van  overtuigd dat het volgend jaar de Drôme gaat worden.
En wat betreft de Vercors foto's, ach, zo'n ritje is toch al genieten op zich dus dat zie ik ook wel zitten.

Camping Chapelains ziet er ook goed uit, wel wat krap bemeten plaatsen.Maar we houden hem zeker in gedachten.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 871
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #8 Gepost op: november 30, 2013, 06:43:19 pm »

Wij zijn geen mensen die weer teruggaan naar dezelfde regio, wij zoeken ieder jaar weer iets anders. Maar in de Drome zijn wij inmiddels 13 X !! geweest, blijft voor ons toch het mooiste stukje Frankrijk. Wij zijn hier destijds terecht gekomen doordat wij in Luxemburg op een camping stonden naast een Frans echtpaar, die ons deze regio aanraadde ( destijds nog vrijwel onontdekt door toeristen, dat is nu wel anders). Het Franse echtpaar noemde  dit "Klein Frankrijk", omdat je hier alle aspecten van Frankrijk in het klein aantreft: watervalletjes en stroompjes van de Ardeche, bossen van de Dordogne, lavendel en zonnebloemen van de Provence, de Alpen, enz. enz.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 430
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2022
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #9 Gepost op: december 01, 2013, 06:28:22 am »

Bedenk wel dat de Drôme niet zomaar een groene streek is. Wij hebben daar meermaals behoorlijke stortbuien meegemaakt en zijn eenmaal zelfs volledig weggespoeld. Na zo een bui knapt het weer wel weer snel op gelukkig..
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #10 Gepost op: december 01, 2013, 01:20:00 pm »

Bedenk wel dat de Drôme niet zomaar een groene streek is. Wij hebben daar meermaals behoorlijke stortbuien meegemaakt en zijn eenmaal zelfs volledig weggespoeld. Na zo een bui knapt het weer wel weer snel op gelukkig..
Tja, die hebben we vorig jaar in de Gard ook gehad....enkele jaren geleden in de Ardeche....net niet weggespoeld.  Maar idd 100% weergarantie heb je er niet, missien heb je net iets meer kans in de Drôme ik weet het niet blijkbaar hebben wij dan twee jaar veel geluk gehad (2009 en 2012). In 2009, idd een avond onweer. In 2012 één regenbui, net toen we moesten inpakken en vertrekken ::)
Ik ben het met Tago Herman eens :J.
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 430
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2022
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #11 Gepost op: december 01, 2013, 04:46:53 pm »

Ik ook hoor, het is er erg mooi. We zijn er nog een keer met veel plezier terug geweest en nog regelmatig doorheen gereden!
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 871
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #12 Gepost op: december 01, 2013, 04:58:12 pm »

De Drome Is een behoorlijk groot gebied, het loopt ongeveer van Grenoble tot de Mont Ventoux. Het noordelijk gedeelte of het zuidelijk gedeelte hebben heel andere weersomstandigheden. En slecht weer heb ik overal meegemaakt, 4 jaar geleden bijna weggespoeld in de Provence, een paar jaar daarvoor problemen gehad in de Tarn, een keer van de camping weggehaald door de brandweer in de Ardeche, vorig jaar noodweer in de Dordogne, dus dat is niet specifiek iets voor de Drome, noodweer kan je overal hebben. 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 430
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2022
Re: Domaine du M?rier - Wie kent deze camping ?
« Reactie #13 Gepost op: december 01, 2013, 06:20:14 pm »

Mee eens, ik blijf ook niet weg vanwege de kans op minder weer.  Maar als een steek mooi groen is hou ik wel tekening met meer kans op regen.  Maar goed,  is allemaal tamelijk off topic, als de camping is wat je wilt begint de vakantie in elk geval goed
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal