Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Alpes Maritimes: Provence-Alpes-Cote d'Azur (PACA) Contes: Domaine Ararat  (gelezen 2926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fish

  • Gast

Tja eigenlijk moet ik niets onaardigs over deze camping zeggen omdat de eigenaars zeer lieve mensen zijn, maar ik moet objectief blijven.

De camping ligt 18 km ten noorden van Nice even buiten het leuke dorpje Contes. De rit naar de camping is heel smal waar met moeite 2 auto`s elkaar kunnen passeren. De draai om de camping op te komen is vrij moeilijk met een auto alleen al ivm de zeer smalle inrit, laat staan met aanhanger.
 
Maar... de ontvangst was zeer vriendelijk. Het zijn Nederlanders. Moeder heeft het 50 jaar geleden opgestart, en wordt nu geholpen door haar 2 zoons en schoondochters. Zeer lieve mensen.  Bij aankomst werd ons gelijk een biertje aangeboden. Bij het nuttigen van het biertje keek ik zo de camping rond. Het was een terrassen camping en het viel me op dat het erg smal was. Op mijn vraag of het wel geschikt was voor een vouwwagen zei de lieve schoondochter, natuurlijk er komen hier ook caravans.
Haar zwager werd geroepen en we gingen een plekje zoeken.  Ik zag al gelijk dit is wel heel erg smal en de zwager zei dat gaat wel lukken hoor.

We gingen de auto halen en ja hoor de draai naar het terras waar we gingen staan ging bijna niet. Ik heb nog een beschadiging aan de keuken opgelopen door het gedraai van voor naar achter. Uiteindelijk stonden we. We stonden tegen de rand aan waar de ophoging naar het andere terras begon, en klapte de vw uit.
De flappen van de tent hingen over de rand en bij de rand van de ophoging konden we geen haringen slaan omdat we er niet bij konden het was te  smal.
Wij hebben het kleinste formaat uit de jamet serie dus de arizona of de andere die groter zijn kunnen er niet staan.

Toen we hem eenmaal opgezet hadden en lekker voor onze tent zaten viel ons al gelijk op dat de smalle weg waar we aan stonden een zeer druk bereden weg was. De hele nacht gaat het verkeer daar langs. In het weekend maakte jongeren bij het langs rijden met opzet veel kabaal door te gillen en te toeteren. De hele camping was wakker geworden. De volgende nacht werd er een aantal malen hard gas gegeven dus weer wakker. Ook werd er in elke bocht op de toeter gedrukt ivm het smalle weggetje. Dat ging ook s`nachts door.

Op de dag van de finale van het voetbal werd er in de rust gratis een flesje bier aangeboden. De hele familie keek mee.
Je voelt je er wel thuis want ze geven je het gevoel dat ze je al jaren kennen.

Het sanitair is kraak helder. En wordt elke dag een schone handdoek neer gehangen en er staat een pompje met handzeep. Er is toilet papier aanwezig, en er staat afwas middel die je mag gebruiken.

Als het donker is, zie je de vuurvliegjes hun dansende lichtspel voor je uitvoeren. Een schitterend gezicht als je dit voor het eerst ziet!
We zouden er langer blijven, maar het lawaai van  het verkeer heeft ons doen besluiten om eerder te vertrekken.
Bij vertrek hebben we de keuken er afgelaten totdat we op een recht stuk stonden en hem er later opgezet. Anders hadden we de draai niet kunnen maken.

De prijs van de camping is heel laag voor een camping aan de Côte d'Azur. 11 euro voor 2 personen de auto en de vw! Electra 3 euro per nacht en er werd geen toeristen belasting gerekend. Misschien toch de ligging????
Ik heb het idee dat de eigenaars er niet aan willen verdienen maar dat ze het voor hun plezier doen. Leuk om mensen om hun heen te hebben. Het zijn echte schatten.

Maar eigenlijk is het alleen geschikt voor tenten al laat een foto dat op hun website anders doen denken. Dat plaatje van de caravan grenst aan de weg en dat was de enige plek die iets groter was.

Camping Ararat
1128 Chemin du Baudaric
06090 Contes

Coördinaat  N 43.49.15.64  E 7.19.20.29

Website van de camping: http://www.ararat.fr/nl/default.html
Algemene indruk                    8
Staat van het sanitair            8
Vriendelijkheid personeel     10+
Omgeving                               8
Rust op de camping                  5-
« Laatst bewerkt op: augustus 31, 2021, 08:47:58 pm door sannie75 »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal