Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Bretagne: Saint Marcan: Camping Balcon de la Baie ** (ANWB 3,5*)  (gelezen 946 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puck

  • Gast
F: Bretagne: Saint Marcan: Camping Balcon de la Baie ** (ANWB 3,5*)
« Gepost op: augustus 17, 2018, 03:34:00 pm »

In 2018 hebben we ruim 3 weken gekampeerd op camping Balcon de la Baie, in Saint Marcan. De camping ligt in Noord Bretagne, net over de grens met Normandiƫ aan de baai van de Mont Saint Michel. De camping heeft uitzicht op de baai, maar vanaf de camping is er geen rechtstreekse verbinding.
Het is een redelijk kleine camping, we schatten ongeveer 50 staanplaatsen en ongeveer 30 stacaravans. De staanplaatsen zijn erg wisselend van afmeting. Er zijn prachtige plaatsen met uitzicht over de baai, gescheiden door lage heggen. Deze zijn veelal van tevoren gereserveerd en zijn gemiddeld van grootte (er kan een kampeermiddel staan maar geen auto er bij). Wij stonden echter, omdat we niet hadden gereserveerd, op een groot veld. Hier hadden we niet het mooie uitzicht maar wel een enorm ruime plek. Hier moet je wel van ver weg stroom halen: een extra stroomkabel is handig.
Er is een leuk (verwarmd) openlucht zwembad aanwezig met een apart peuterbad.
Er is op de camping geen animatie en een heel klein winkeltje. In het hoogseizoen komt iedere ochtend een bakker met een uitgebreid assortiment. Iedere avond komt er een andere foodtruck (pizza, ijs, mosselen ed)
De camping werd bezocht door voornamelijk Nederlanders, met enkele Belgen. In augustus zagen we wat meer Fransen en Engelsen op de camping verschijnen. Veel gezinnen met kinderen onder de tien jaar. Voor de kinderen is er een speeltuin en een trampoline.
 
Sanitair is voldoende aanwezig. Voor de kinderen was er een kinderdouche gecombineerd met een 'grote' douche zodat je samen kunt douchen. Er was ook een babyruimte, die vond ik persoonlijk niet voldoen: niet schoon genoeg en krap. Ik zou dus met een baby deze camping niet opzoeken. Normale toiletten met WC papier. Het sanitair werd wisselend schoongemaakt. De douches bijvoorbeeld werden behoorlijk nat achtergelaten na schoonmaak, en met maar 1 haakje was het lastig je kleren schoon te houden. Ik had dus persoonlijk wel wat aanpassingen hierin gedaan, maar ik vond het ook weer niet echt vies. Voor de prijs van de camping kun je denk ik niet veel meer verwachten.

De prijs van de camping is zeer redelijk, wij betaalden met 1 kind ongeveer 35 euro per nacht incl stroom. We moesten vanwege de drukte wel vooruit betalen.

    * Vriendelijkheid personeel: 8. (eigenaren wilden goed met ons meedenken over een handige plek en hebben veel vragen beantwoord)
    * Sanitair: 6,5. (het was schoon genoeg en er waren voldoende douches etc, maar het kan nog verbeteren)
    * Schoonheid van de camping zelf: 9. Nette camping met CHARME label van de ANWB
    * Animatie team: nvt, niet aanwezig
    * Voorzieningen: 6 (basics zijn aanwezig, zoals sanitair, wasmachine, afwasruimte)
    * Eet gelegenheden op de camping: 8 (leuk dat er iedere avond een andere foodtruck kwam, diverse dingen geprobeerd tot grote tevredenheid)

Samengevat zou ik de camping een 7,5 geven. Prima camping, maar geen topper waar iedereen naartoe zou moeten.
We hebben ons goed vermaakt, mede door de standplaats op het grasveld en het zwembad. Door het mooie weer en klein zoontje zijn we veel rondom de camping gebleven en hebben veel buiten gespeeld. Als het weer minder was geweest hadden we ons een stuk minder goed kunnen vermaken. Om ergens naartoe te rijden moet je namelijk al snel een half uur in de auto zitten, en dat is met een kleine man vaak een beetje lang.
De regio is prachtig, en de camping zou ook goed gebruikt kunnen worden als tussenstop van een paar dagen om daarna verder Bretagne in te trekken. Mont st Michel, Saint Malo, Dinard en Dinan zijn aanraders om in de buurt te bekijken.
Wij zouden een volgende keer waarschijnlijk iets verder Bretagne in rijden. Voorbij Saint Malo zijn de stranden geschikt om echt te gaan zwemmen, in de baai is hiervoor te veel getijde.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: F: Bretagne: Saint Marcan: Camping Balcon de la Baie ** (ANWB 3,5*)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2018, 09:10:28 am »

Dank je wel voor de hele uitgebreide en duidelijke recensie. Uiteraard staat ook deze camping op onze overzichtskaart
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal