Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****  (gelezen 7141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Gepost op: juli 04, 2019, 08:11:23 pm »

Camping van het jaar (2019) volgens de ANWB. Een 9.2 gemiddeld op Zoover. Dat belooft heel wat. Wij hadden dit jaar het plan opgepakt om onze vakantie in de Ardeche te vieren en zo was de keuze voor de camping snel gemaakt. En om de conclusie vast weg te geven. Ja, de camping maakte onze verwachtingen waar. Maar heb wel een paar kleine kritische noten.


Camping: De camping is gericht op gezinnen met kleine kinderen. De camping was ook stil om 22:30. Hierop wordt ook toegezien door een bewaker. Tijdens ons verblijf  half juni/ begin juli waren er vooral in juni veel Nederlanders. Later kwamen er meer Franse gasten die er denk ik al >20 jaar komen. Vanwege de start van zomervakanties in België werd de camping door Belgen overgenomen in juli.


Wat uniek is aan deze camping is 110 kampeerplaatsen, 40 verhuuraccommodaties maar wel een groot zwemparadijs dat past bij een veel grotere camping. Er is een verwarmd zwembad met schuifkap, die kan dus dicht met slecht weer. Met hierin o.a. bubbelbaden. Daarnaast zijn er nog 2 buitenbaden (ook verwarmd maar afhankelijk van de buitentemperatuur) die met elkaar zijn verbonden met een peuterbad. Ook is er waterspeeltuin en nieuw in 2019 zijn een aantal glijbanen. Verder is er Nederlandstalige animatie vooral gericht op jonge kinderen.


De camping is voorzien van een restaurant waar je prima kan eten voor een schappelijke prijs. Ook afhaal is mogelijk en de pizza's zijn lekker. Via een invullijst kan je broodjes bestellen en deze de volgende ochtend ophalen. In het voorseizoen kon je deze broodjes pas om 8.30 halen. Dat is laat en daardoor ontstond er een flinke wachtrij om half 9  met hongerige campinggasten. De kwaliteit van de broodjes maakten het wachten wel weer goed gelukkig. Er is geen winkeltje aanwezig op de camping.


Ligging: De camping ligt aan de Ardeche en via een trap of een voetpad is een strandje aan de rivier te bereiken. Wel waterschoenen aan vanwege de vele keien op het strand en in het water. De camping ligt in het dorpje Pradons waar niet veel te beleven is. Ruoms ligt 5 kilometer verderop en daar zijn alle voorzieningen waaronder een grote supermarkt (SuperU). De markt op vrijdagochtend is druk maar het bezoeken waard.


Plekken: Wij hadden geluk met een grote plek. Ik schat zo'n 150 m2. Hierdoor hadden we veel ruimte rondom de vouwwagen. Auto's moeten op de plek. Het grootste deel van de plaatsen heeft voldoende schaduw. Het nieuwe gedeelte heeft jonge aanplant en deze plekken hebben weinig schaduw. Wel iets om rekening mee te houden is dat de meeste plekken schuin aflopen, dat maakt het strak opzetten van de vouwwagen een lastig klusje.


Sanitair: Mijn grootste kritiekpunt is het sanitair. Het is zeker niet slecht, het is zelfs goed maar voor een camping met zulke goede reviews had ik nog beter verwacht. Het sanitair had van mij wel wat vaker schoongemaakt mogen worden. Wat wel fijn is dat er een groot aantal gezinsdouches aanwezig zijn. Er is geen apart deel voor mannen en vouwen in het toiletgebouw.


Conclusie: Dit is een erg goede camping en we hebben ons hier uitstekend vermaakt. Een absolute aanrader. Het zou fijn zijn als ze het sanitair op een nog hoger niveau kunnen brengen, De camping is populair en de camping was een groot deel van ons verblijf vol en dat in juni, Ik was blij dat we een plekje hadden gereserveerd. Mocht je van plan zijn om op vakantie te gaan naar de Ardeche dan verdient deze camping een plekje op je shortlist.

Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2019, 09:31:24 pm »

De camping is zeer populair onder Nl-ers en tegenwoordig binnen no-time volgeboekt. Wij zijn er een jaar of 6 geleden voor het laatst geweest. De uitbreidingen t.o.v. nu zijn groot. Wel is het een camping die zich richt op met name gezinnen met kleine kinderen.

In het laatst jaar dat wij er waren is het sanitair vergroot en vernieuwd tot wat het nu is. Dat het niet schoon genoeg is voor jullie, ligt niet aan de schoonmaakploeg, maar aan de gasten die er een tering zooi van maken. Dat zie je overal helaas.

Voor de rest is het een fijne camping in een prachtige omgeving. Wel is de prijs van de camping enorm gestegen. De gemaakte kosten voor alle voorzieningen moeten ergens een keer terug verdiend worden.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2019, 09:45:01 pm »

Misschien een idee om je plaatsnummer te vermelden voor andere klappers die een ruime plek zoeken?
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2019, 10:39:18 pm »


In het laatst jaar dat wij er waren is het sanitair vergroot en vernieuwd tot wat het nu is. Dat het niet schoon genoeg is voor jullie, ligt niet aan de schoonmaakploeg, maar aan de gasten die er een tering zooi van maken. Dat zie je overal helaas.



Natuurlijk, het ligt ook aan de gasten die er een zooitje van maken. Maar mijn punt is juist dat ik van een camping met zulke goede reviews verwacht dat ze dan vaker gaan schoonmaken. Ik ken op dit punt betere campings, maar ook slechtere campings. Het sanitair is zeker niet slecht, maar ook niet altijd brandschoon.


Misschien een idee om je plaatsnummer te vermelden voor andere klappers die een ruime plek zoeken?


Wij hadden plek 56. Aan de Allee des Acacias. De kaart geeft aardig weer wat de grote plekken zijn,maar de nummers staan er niet op.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Reactie #4 Gepost op: juli 05, 2019, 08:55:03 am »

Een plek reserveren was lastig. Je kunt een voorkeur aangeven, maar onze ervaring is dat ze daar weinig mee doen. Waar jullie stonden hebben wij ook gestaan. Het zijn nagenoeg allemaal mooie en ruime plekken. De mooiste plekken zijn achterin bij 13B -> "Altheas".

Ze hebben nog steeds maar 1 sanitair gebouw + de nieuwe plekken achter het restaurant met deels privé sanitair. Misschien wordt het tijd dat ze het sanitairgebouw nog verder gaan uitbreiden gezien de capaciteit van de camping.

Over sanitair hebben NLers altijd hun mening wel klaar. Ik blijf er bij dat het aan de gasten ligt en de opvoeding van hun kinderen. Al maak je het 6x per dag schoon, als de mensen niet veranderen blijft het ook dan niet schoon.

Het restaurant van de camping is dikke prima. Ook dat heeft een enorme transformatie ondergaan. Voorheen kon je links van de receptie in een keet patat bestellen, nu is er een compleet goed en betaalbaar restaurant. Nadeel ook hier weer: reserveren is een must.

Hebben ze nog steeds die Giraffe als springkussen?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Reactie #5 Gepost op: juli 05, 2019, 01:15:04 pm »

Als een camping goed gaat scoren en "in" raakt onder de NL-ers dan is het voor ons signaal om er vooral ver van weg te blijven, brrrrr.
Voor je het weet staat de NL campingburgermeester op en begint deze te regelen, gevolg is dat die leuke Franse sfeer zo verdwenen is.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: F: Ardèche: Pradons: Camping Les Coudoulets ****
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2019, 05:11:19 pm »

Citaat


Hebben ze nog steeds die Giraffe als springkussen?



Ja, de Giraffe is er nog steeds. Daarnaast nog 2 klimtoestellen voor de kleinsten en wat grotere kinderen. Was perfect voor elkaar.


Als een camping goed gaat scoren en "in" raakt onder de NL-ers dan is het voor ons signaal om er vooral ver van weg te blijven, brrrrr.
Voor je het weet staat de NL campingburgermeester op en begint deze te regelen, gevolg is dat die leuke Franse sfeer zo verdwenen is.


Hier ben ik niet zo bang voor. Er was een goede mix van nationaliteiten op de camping. Op het einde kwamen er ook meer Fransen op de camping die er al jaren komen. En om een Nederlands vooroordeel te bevestigen. De meeste Nederlanders vertrokken na afloop van de kortingsperiode van de camping kaart  :# . Overigens was ik met 24,60 per nacht goedkoop uit. In het hoogseizoen gaat deze prijs wel dik over de kop.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal