Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Duitsland -> wel of niet?  (gelezen 15970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #15 Gepost op: april 05, 2018, 07:46:54 pm »

Ik weet dat Duitsland erg mooie regio's heeft, dat is het punt niet. Grote reden van twijfel is het weer.
En 80% goed weer is bij 21 dagen toch dik 4 dagen slecht.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Online Online
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #16 Gepost op: april 05, 2018, 09:11:35 pm »

Ik weet dat Duitsland erg mooie regio's heeft, dat is het punt niet. Grote reden van twijfel is het weer.
En 80% goed weer is bij 21 dagen toch dik 4 dagen slecht.

Maar dat hebben wij in Frankrijk ook heel vaak. Ook als we in zuid frankrijk zitten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #17 Gepost op: april 05, 2018, 09:35:04 pm »

Ik weet dat Duitsland erg mooie regio's heeft, dat is het punt niet. Grote reden van twijfel is het weer.
En 80% goed weer is bij 21 dagen toch dik 4 dagen slecht.
Niet slecht maar minder :)

Maar is dat zo erg? wij zijn bijvoorbeeld naar een apenheul geweest op een dag dat het af en toe wat motregende (plu mee, klaar). Een andere regenachtig dag bleven we op de camping en konden de kinderen lekker in de binnenspeeltuin spelen, weer een andere dag zijn we naar een attractie 40km verderop gereden waar het wel droog was. Een paar dagen minder weer moet je gewoon rekening mee houden en omheen plannen.

En eens met bovenstaande reacties, Duitsers zijn gastvrij en hebben lekker eten. Laat die arrogante Fransen maar lekker slakken eten :)38]

Zonder gekheid, het land is het imho waard   om de mindere dagen te accepteren de kans op 17 dagen geen regen en 30 graden is nihil. Staat tegenover dat het weer in Frankrijk de laatste jaren ook minder stabiel is.
« Laatst bewerkt op: april 05, 2018, 09:40:43 pm door Wanderer200 »
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #18 Gepost op: april 05, 2018, 10:41:54 pm »

Ik weet dat Duitsland erg mooie regio's heeft, dat is het punt niet. Grote reden van twijfel is het weer.
En 80% goed weer is bij 21 dagen toch dik 4 dagen slecht.

Als we ooit ergens pokkeweer hebben gehad was het in A) de Jura en B) de Medoc. Daar zijn we dus echt weg geregend. In Schotland, Denemarken en Engeland hadden we in in totaal 19 weken ongeveer net zo veel regen achter de knopen als in de Medoc en de Jura in samen 4 weken. En in de Provence hadden we die regen dan niet, maar daar stonden de tenten wel kogelrond van de mistral. Als de tenten er überhaupt nog stonden en niet gejat waren... Ik snap nog steeds niet zo goed welke magie iedereen aan Frankrijk toekent. Ik ben blij dat er zo veel daar naar toe willen en gaan, maar de magie heb ik er nooit begrepen. En ik heb er toch behoorlijk veel (beroepsmatig) gekampeerd.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #19 Gepost op: april 06, 2018, 07:22:43 am »

Het is niet de magie van Frankrijk of welk land dan ook.
Ik heb ook niet 1 favoriet vakantieland.
Alles / veel staat en valt met het weer.  Als je lekker weer hebt, is het op de meeste plekken fijn.
Maar het is wel dat zuidelijker het weer over het algemeen beter is. Maar is zeker geen garantie. Het is voor ons ook geen reden om alleen maar voor het zuiden te kiezen. Dit jaar gaan we weer oostwaarts en hopen op mooi weer.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #20 Gepost op: april 06, 2018, 08:22:46 am »

Wij zijn ook echte Frankrijk kampeerders, toch wel het meest ideale vakantieland in de buurt.
Pluspunten van Frankrijk zijn de geweldige wegen, natuur, sfeer, Fransen met hun bijzondere karakter, de ietwat rommelige campings en dorpjes en onder Lyon mooi weer garantie.

Maar we zijn ook een paar keer vreemd gegaan in Duitsland. Daar zijn de wegen slechter, is het allemaal wat georganiseerder en een andere sfeer.
Toch is Duistland ook leuk, op zijn tijd is een nette camping of dorpje ook wel eens leuk, de Duitsers zijn beleefd, het eten is goed en goedkoop en Duitsland is best mooi.

Duitsland is ons prima bevallen, maar La Douce France blijft toch onze nummer 1 kampeerbestemming!

« Laatst bewerkt op: april 06, 2018, 08:25:34 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #21 Gepost op: april 06, 2018, 08:27:42 am »

Ik weet dat Duitsland erg mooie regio's heeft, dat is het punt niet. Grote reden van twijfel is het weer.
En 80% goed weer is bij 21 dagen toch dik 4 dagen slecht.
Als ik dit lees dan vraag ik me af of Duitsland geschikt voor je is. Het klimaat in Duitsland is redelijk vergelijkbaar met Nederland. Iets warmer in de zomer en iets koeler in de Winter. Hoe verder naar het oosten, hoe minder invloed van de Noordzee, hoe warmer het kan zijn.
Kortom heb je geluk heb je 3 weken zon, heb je pech 3 weken regen. Is op de bonnefooi gaan een idee? Valt het weer tegen, rij je door naar Frankrijk.

Er zijn in Duitsland streken die vanwege hun ligging een microklimaat hebben en daardoor gemiddeld meer zonuren en/of hogere temperaturen hebben. De bekendste in Duitsland zijn de Oostzeekust, Moezelstreek, Westen Zwarte Woud en het westen van de Bodensee.

Voor de Bodensee geldt hoe dichter bij de bergen hoe meer regen. Je komt immers dichtbij de noordkant van de Alpen en daar regent het vaker dan aan de zuidkant van de Alpen waar Zuid Frankrijk of Noord Italië van profiteren.

Misschien een alternatief is één van de meren in Karinthië, Oostenrijk. Duitse invloed in combinatie met Italiaanse invloeden. Maar heel belangrijk, het weer is hier beter. Hogere kans op zon, hogere temperaturen maar wel een verhoogde kans op flinke onweersbuien.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: april 06, 2018, 08:40:56 am door Klapmoose »
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #22 Gepost op: april 06, 2018, 09:04:30 am »

En dat allemaal is nou net dé reden dat wij geen vakantie in Duitsland gaan houden.  :N
Tuurlijk, als je in Frankrijk kiest voor de Jura, Dordogne, Bretagne of wat voor streek ook boven Dyon / Lyon, ja dan is de kans op regen behoorlijk groter.
Maar die ene keer per jaar dat wij op zomervakantie gaan, ga ik geen bewust risico nemen qua weer. En dat risico is in Duitsland nou eenmaal groter.
Uiteraard kun je ook geluk hebben..en in Frankrijk een keer pech. Maar het Franse bevalt gewoon goed (beter). Die hebben ook geen verplichte mittagsruhe  :P

In Duitsland kom ik overigens met regelmaat al meer dan 20 jaar. O.a. vanwege vrienden en je kunt er mooi Mountainbiken  :) Dus ben er dus zeer goed mee bekend.

Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #23 Gepost op: april 06, 2018, 03:14:44 pm »

wat mij nog nooit gelukt is in Duitsland is om een "kleine" camping te vinden met voornamelijk tenten. In Frankrijk lukte dit altijd uitstekend (max 25 plaatsen en een zwembad).
Dit jaar hebben we deze gepland als tussenstop naar Wenen en verder Hongarije in;
http://www.campingamhauenstein.de/

Gelogd
live life outdoors

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.174
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #24 Gepost op: april 06, 2018, 05:20:20 pm »

wat mij nog nooit gelukt is in Duitsland is om een "kleine" camping te vinden met voornamelijk tenten. In Frankrijk lukte dit altijd uitstekend (max 25 plaatsen en een zwembad).
Dit jaar hebben we deze gepland als tussenstop naar Wenen en verder Hongarije in;
http://www.campingamhauenstein.de/


Als tussen camping goed te doen.

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12753.0
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ellis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Eerst Trigano Alpha 2015, nu Holtkamper Cocoon Modulair 2015
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #25 Gepost op: april 06, 2018, 06:42:13 pm »

Cool camping heeft een gids speciaal voor Duitsland. Ik maak graag reclame voor de boekenreeks (ik heb geen aandelen hoor  :O )
In de gids veel kleine campings die allemaal bijzonder zijn en vooral niet standaard. Het boek is wel in het Duits geschreven. Maar dan kun je vast oefenen!
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #26 Gepost op: april 06, 2018, 07:59:48 pm »

Dat geldt voor ons ook. Van de 4 weken die we gaan 'durven' we wel 1 week risico te lopen door aan de Atlantische Oceaan te gaan, omdat het er nu eenmaal prachtig is, maar minder weerszeker. De andere 3 weken zijn dan wel min of meer weerszeker.
Ik kijk een heel jaar uit naar de vakantie en durf ook geen risico te nemen met het weer, waardoor we ook altijd naar Frankrijk/Spanje gaan. Ooit wil ik ook eens naar het Noorden.

Langs de andere kant ben ik heel mijn jeugd (van m'n 5-20jaar) met mijn ouders met de boot op vakantie geweest in Nederland, 3 weken per jaar. Weerszeker was dat niet, maar het was evengoed leuk. Met droog/warm weer natuurlijk leuker dan met regen. Maar in een boot heb je al wat meer luxe/ruimte. Een paar dagen, of een week IN de vouwwagen zitten vind ik echt niet leuk. Je kan wel een spelletje spelen of wat lezen maar we gaan toch echt op vakantie voor het (zonzekere) weer. Ik wil opstaan, voor het ontbijt/terwijl de meiden slapen, vanuit bed met de zwembroek aan naar zee wandelen, een half uurtje zwemmen en zonder handdoek terug kunnen zonder kou te hebben. Dat is voor mij het ultieme vakantiegevoel ;)

Toch spreekt een gebied als de Bodensee me ook wel aan, maar ook het 80 rijden en al die ellendige wegenwerken (ik rij 1x/jaar naar familie in München) , én het onzekerdere weer houden me toch tegen. Ik zal alleszins niet snel 3 weken naar DE gaan. Voor een weekendje naar de Moesel (dichterbij dan de zee) of zo misschien wel ooit...

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #27 Gepost op: april 06, 2018, 08:16:27 pm »

Ik ben nog steeds heel blij dat er zó veel mensen naar Frankrijk willen...  :J
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #28 Gepost op: april 06, 2018, 09:29:08 pm »

80 rijden waarom? Er bestaat zoiets als een tempo 100 keuring. Ik rijd in Duitsland altijd 110-120 met het verkeer mee.

Wegwerkzaamheden kunnen gebeuren maar worden duidelijk aangegeven en vaak kun je er met 70-80 langstoffelen.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2018, 09:30:45 pm door Wanderer200 »
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Duitsland -> wel of niet?
« Reactie #29 Gepost op: april 06, 2018, 09:59:57 pm »

Dat is waar. Maar ik heb de tempo 100 keuring niet laten doen op m'n nieuwe vouwwagen (liever voor dat geld een disselbak, moeten ergens de grens trekken ;) ). Om eens naar de Moezel te gaan is het me dat niet waard, en een vakantie ver in Duitsland zit er toch niet in, waardoor tempo 100 niet veel zin heeft.

Als we binnen een paar jaar nog eens naar Corsica gaan, ga ik die keuring denk ik, laten doen zodat ik door Duitsland kan rijden (naar Savona of Livorno) en een paar nachtjes Bodensee en Zwitserland erbij kan nemen. Maar da's toekomstmuziek.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal