Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: D: Rijnland-Palts; Idar Oberstein ; Steinkaulenberg  (gelezen 2398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
D: Rijnland-Palts; Idar Oberstein ; Steinkaulenberg
« Gepost op: augustus 28, 2016, 09:59:53 pm »

De eerste recensie mbt een bezienswaardigheid in Duitsland  :> Idar Oberstein. En dan met name de edelstenengroeve Steinkaulenberg.

De mijn staat in Idar Oberstein goed aangegeven, tenminste de oorspronkelijk uitgezette route want in verband met wegwerkzaamheden zijn er een aantal "umleitung" routes en daardoor kan je nog wel eens een bordje missen. En helaas gaf onze Garmin ook niet de goede lokatie aan dus het was even speuren.

Maar uiteindelijk gevonden en gratis parkeren. Veel parkeergelegenheid is er trouwens niet en daarna mag je een stukje wandelen naar de "entree". Onderweg staan er diverse grote rotsblokken en passeer je diverse oude ingangen van mijnen. Als je uiteindelijk aankomt bij de "entree" moet je bij het winkeltje zijn en niet bij het oorspronkelijke kaartjesverkooppunt en informatie of prijzen vind je nergens. Het is wat verwarrend zullen we maar zeggen. Maar nadat je kaartjes gekocht hebt ga je met een begeleider een stuk terug en mag je edelstenen graven in een veld met kuilen, stenen, zank en klei.

En dan ..... de eerste edelsteen die je zelf vindt :> Dan overkomt je een gevoel van "IK WIL MÉÉÉÉÉR!" Edelstenenkoorts noemen ze dat vermoed ik zo maar  :J Wij hebben de 2 uur die je mag graven vol gemaakt maar anderen hielden er veel eerder mee op.

TIP: Ga niet als het warm is! Je werk in de volle zon! Neem dus vooral genoeg water mee en eventueel een hoofddeksel.

Conclussie: Het is leuk om een middagje door te brengen. Je betaald redelijk veel (wij waren rond de 40,-euro kwijt) en de kans dat je "leuke" stenen vind is redelijk klein. Maar het gevoel van "edelstenenkoorts" de beleving dat je zelf mag graven naar edelstenen en dat je bij het begin een bergkristal (import uit Mexico) krijgt maakt het wel leuk.

Foto's volgen nog, ik moet de foto's nog van de geheugenkaart afhalen  :#
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.278
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: D: Rijnland-Palts; Idar Oberstein ; Steinkaulenberg
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2016, 10:03:44 pm »

Oeiiii Idar Oberstein.
We hebben eigenlijk alles daar wel gehad.
Zal eens graven in mij geheugen want na ongeveer 3 vakanties in dit gebied hebben we natuurlijk erg veel gezien.



Oja en een huis/tuin vol edelstenen. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: D: Rijnland-Palts; Idar Oberstein ; Steinkaulenberg
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2016, 10:24:08 pm »

Tja we waren in de buurt en dan moet je dat toch doen?! Als je nog tips hebt Alex héél graag want wij gaan vaker die kant op  :J Wat een mooi gebied  WW
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: D: Rijnland-Palts; Idar Oberstein ; Steinkaulenberg
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2016, 11:25:52 pm »

Eindelijk heb ik tijd gevonden om wat foto's te uploaden:

De bewegwijzering van het wandelpad:


De Parkeerplaats is klein:


Een oude (afgesloten) mijningang:


De twee velden waar edelstenen gedolven kunnen worden. Vooraan de foto het veld waar je zelf moet graven achteraan op de foto het veld voor kinderen waar de stenen "voor het oprapen" liggen:
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal