Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Uitstapjes rondom de Bodensee  (gelezen 6742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Uitstapjes rondom de Bodensee
« Gepost op: juli 07, 2018, 10:35:27 am »

Wij zijn net terug van een mooie vakantie aan de Bodensee. Hieronder een overzicht van onze uitstapjes met wat ik ervan vond.

Meersburg: Leuk stadje. Het centrum van de stad is opgedeeld in 2 delen. Een deel aan de Bodensee met een promenade, haven en toeristenwinkels (ik ben er gek op). En de interessantere bovenstad met het oude en nieuwe slot. TIP: Er zit een uitgebreide wijnwinkel in de Bovenstad schuin achter het wijnmuseum met hoede wijnen uit de omgeving. Lekkere fles voor ongeveer 10 euro.

Ravensburg: Volgens de boekjes een leuke stad. Ik vond het enorm tegenvallen. Wel een paar leuke gebouwen maar verder niks bijzonders.

Hymer museum in Bad Waldsee: Museum in mooi modern gebouw. Leuke tentoonstelling over het kamperen vanaf begin 20e eeuw. Veel aandacht voor caravans zo staat er een van de eerste caravans van Dethleffs uit Duitsland en het prototype van de iconische Eriba, maar ook een van de eerste vouwwagens staat er. Aanrader!

Unterdingen: Aardig stadje aan de Untersee, het smalle deel van de Bodensee. Leuke autoluwe winkelstraat met een heerlijke slager waar je heerlijke 'schinken' uit de regio kan kopen. Ook is er een kleine promenade.

Langenargen: Klein stadje met mooie promenade met speeltuin en badstrand. Ook is er een kasteel met prachtig park ervoor. TIP: Op 5 minuten afstand van het centrum kan je gratis parkeren, handig als je een dagje met de boot wil.

Eiland Mainau: Het bloemeneiland geldt als een van de topattracties van de regio. Ik vond het met 21 euro PP vooral erg duur. Toegegeven er is een prachtig arboretum met bijzondere bomen. Ook zijn er mooie bloemenperken. Voor de vlindertuin vind je in Nederland mooiere alternatieven (Arnhem, Emmen). Het speeleiland voor kinderen valt tegen. Ik vond het zijn geld niet waard.

Konstanz: De grootste stad van de regio en wel een must see. De promenade is leuk met het standbeeld van Imperia en de dom is prachtig. Moet wel bekennen dat ik mooiere steden ken in Duitsland, maar voor een dagje shoppen erg geschikt.

Lindau: Wat mij betreft het mooiste stadje. Het stadje is gelegen op een eiland. De grootste (en betaalbare) parkeerplaatsen zijn op het vaste land, dus een stukje wandelen. De binnenstad is prachtig met veel beschilderde huizen. Ook het havengebied is mooi met de vuurtoren en de Beierse leeuw. Aanrader.

Friedrichshafen: Wordt niet aangeraden in de boekjes maar is best een leuke stad. Een hele lange levendige promenade aan de Bodensee met uitkijktoren van 30 meter hoog die ik ondanks mijn hoogtevrees makkelijk kon beklimmen. Langs de boulevard veel restaurants waar je lekker kan eten voor prima prijzen. Wij zijn ook in het Dornier museum geweest over de luchtvaart. Dat was voor ons verloren tijd.

Rheinfall Schaffhausen: Voor mij het hoogtepunt van de vakantie. Erg toeristisch maar daar is een reden voor. Wij hebben de waterval bezocht aan de kant van het kasteel en het was prachtig. Er zijn meerdere plateaus waar je bijna in de waterval staat. Je kan ook met een bootje naar de voet van de waterval varen maar daar zie ik de meerwaarde niet van in. Schaffhausen ligt in Zwitserland maar is vanuit Duitsland goed bereikbaar zonder vignet.

Pfanderbahn Bregenz: Kabelbaan in Oostenrijk met mooi uitzicht over de Bodensee en de toppen van de Alpen. Ook is er een leuk wildpark bij de prijs inbegrepen. Tip laat de parkeerkaart van de parkeergarage afstempelen bij de kassa, dan krijg je 3 uur gratis. Ik zeg over dit uitstapje gewoon doen, erg leuk.

Het is een vouwwagenforum dus hieronder foto's van de vouwwagen uit het hymer museum. Heb je meer tips vul dan vooral aan!



Ik heb dit topic aangemaakt onder Duitsland omdat wij daar op de camping zaten. Had ook Zwitserland of Oostenrijk kunnen zijn.

Hier vind je mijn review over de camping waar wij verbleven.



Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2018, 12:19:32 pm door Klapmoose »
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Uitstapjes rondom de Bodensee
« Reactie #1 Gepost op: juli 07, 2018, 12:29:28 pm »

Dank je wel.
Dus hymer was al heel vroeg met vouwwagens bezig.
Wist ik niet.
3dog is zo een minder vreemde stap oor hymer dan ik dacht.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sparky

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha 2015
Re: Uitstapjes rondom de Bodensee
« Reactie #2 Gepost op: juli 07, 2018, 07:21:30 pm »

Je hebt de Affenberg Salem in Salem nog vergeten. Een mooi uitje met de Kids om Berberapen te voeren, andere dieren te zien en ook de vele ooievaars.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 409
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Uitstapjes rondom de Bodensee
« Reactie #3 Gepost op: juli 07, 2018, 08:52:20 pm »

Je hebt de Affenberg Salem in Salem nog vergeten. Een mooi uitje met de Kids om Berberapen te voeren, andere dieren te zien en ook de vele ooievaars.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Ik had dit uitstapje wel gezien maar we zijn er niet meer aan toegekomen. Goede reden om nog eens terug te keren.
Gelogd

Sparky

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha 2015
Re: Uitstapjes rondom de Bodensee
« Reactie #4 Gepost op: juli 07, 2018, 09:16:56 pm »

Moet je zeker doen. Ook  Bodensee -Therme  Ubberlingen is de moeite waard.
Vanaf Konstanz met de trein naar Zürich is ook goed te doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Uitstapjes rondom de Bodensee
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2018, 11:50:49 am »

Een geweldig overzicht, dank WW
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal