Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: route naar wurzburg  (gelezen 5380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
route naar wurzburg
« Gepost op: juli 12, 2018, 09:25:03 am »

Hallo!

Wij gaan deze zomer naar Tsjechie, en zullen eerst een stop maken bij Wurzburg. (vanuit Noord Holland)
We overwegen nu om langs Kassel te rijden en dan de 7 naar beneden te rijden.

Heeft iemand ervaring met deze route? Je ontwijkt frankfurt hiermee, maar het laatste stuk van de 7 tot Wurzburg schijnt ook redelijk druk te zijn?


mvg

Reinier
Gelogd

Skaihosh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: 2023 tot ?? Combi-Camp Country Xclusive; 2018 tot 2023 Trigano Vendome GL 1998
  • Van bouwwagen naar vouwwagen ;-)
Re: route naar wurzburg
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2018, 11:49:02 am »

Hoi,

Op vakantie naar Oostenrijk (zonder klapper) nemen wij vanuit Twente eigenlijk altijd deze route (Kassel - Wurzburg - Nurnberg - Munchen).
Is ook wel redelijk druk, maar hebben weinig tot geen files op de heenweg tot aan Munchen (rijden we vaak op vrijdag, vroeg weg).

Ik heb echter geen ervaring met de route over Frankfurt, dus kan niet vergelijken welke prettiger rijdt, mooie route vind ik het wel.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: route naar wurzburg
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2018, 12:47:08 pm »

Wij rijden al een paar jaar naar Hongarije en nemen de 3. Alleen afgelopen jaar voorbij Frankfurt een uur stil gestaan vanwege een ongeval ergens. Verder viel het wel mee. Ook waren we toen om 11 uur smorgens vertrokken vanuit Noord Holland. Normaliter vertokken wij altijd rond een uur of 2 in de nacht. Komende zomer gaan we het eens proberen om rond 2 uur in de middag te vertrekken in 's nachts door Duitsland te rijden. Maar de route is zo lang, ergens loop je het op.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: route naar wurzburg
« Reactie #3 Gepost op: juli 12, 2018, 02:15:50 pm »

Ideale route! Vanuit Noord-Nederland rijden wij deze route ook altijd. Met de klapper gaan we dan via de A70 langs Bamberg, sowieso omdat dat rustiger is en met de klapper prettig omdat op dat stukje geen inhaalverbod geldt. Dat inhaalverbod geldt wel op de A3 ergens na Würzburg.
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: route naar wurzburg
« Reactie #4 Gepost op: juli 12, 2018, 03:35:23 pm »

Ideale route! Vanuit Noord-Nederland rijden wij deze route ook altijd. Met de klapper gaan we dan via de A70 langs Bamberg, sowieso omdat dat rustiger is en met de klapper prettig omdat op dat stukje geen inhaalverbod geldt. Dat inhaalverbod geldt wel op de A3 ergens na Würzburg.
Klinkt interessant. Hoe rij je dan precies? Wij volgen de routeplanner en dus over de 3. Uiteindelijk kom je ook op de 3 zie ik na Frankfurt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wolbert

  • Gast
Re: route naar wurzburg
« Reactie #5 Gepost op: juli 12, 2018, 04:08:23 pm »

Nog een pogibg, posten wil niet zo.

De 3 bij frankfurt is niet meer zo erg als het was.
Soms een keer wat vertraging, maar dan hebben we het oven een 5min.

Ik zit er toevallig nu net bij frankfurt op de 3  W :H

Ik rij vanuit het zuiden (eindhoven) dit weekend na cz, maar pak dan de 61
Scheeld me dordmund essen, dat is echt een ramp op het moment.

En we beginnen in katlstejn, een favoriete camping voor een paar dagen voor me. Onder het kasteel.

Dus komen we via de 61 precies mooi uit
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: route naar wurzburg
« Reactie #6 Gepost op: juli 12, 2018, 04:14:07 pm »

Drukte hou je inderdaad toch Yella.
Dat dus gewoon accepteren en dan de meest relaxte route zoeken, het is tenslotte vakantie.

Wij hebben voorheen ook steeds de 3 richting Frankfurt gekozen, echter vind ik dit stuk persoonlijk weinig aan, dus dan ga je toch naar wat alterntieven zoeken.
Ik zag op de drukte kaartjes van de ANWB dat je drukte bij frankfurt niet hebt, maar daarvoor in de plaats drukte op de 7 krijgt.
Echter wellicht is het gewoon wat lekkerder rijden.

@ klapband, hoe rij jij normaal langs dortmund? vaste route, of afhankelijk van het verkeer?


de 70 hou ik in mijn hoofd voor de volgende keer, gezien we savonds openklappen in wurzburg!
Gelogd

ReinierCo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy
Re: route naar wurzburg
« Reactie #7 Gepost op: juli 12, 2018, 04:25:10 pm »

trouwens, de 45 als alternatief, redelijk wat baustelles maar het zijn korte
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: route naar wurzburg
« Reactie #8 Gepost op: juli 12, 2018, 05:15:38 pm »

Drukte hou je inderdaad toch Yella.
Dat dus gewoon accepteren en dan de meest relaxte route zoeken, het is tenslotte vakantie.

Wij hebben voorheen ook steeds de 3 richting Frankfurt gekozen, echter vind ik dit stuk persoonlijk weinig aan, dus dan ga je toch naar wat alterntieven zoeken.
Ik zag op de drukte kaartjes van de ANWB dat je drukte bij frankfurt niet hebt, maar daarvoor in de plaats drukte op de 7 krijgt.
Echter wellicht is het gewoon wat lekkerder rijden.

@ klapband, hoe rij jij normaal langs dortmund? vaste route, of afhankelijk van het verkeer?

de 70 hou ik in mijn hoofd voor de volgende keer, gezien we savonds openklappen in wurzburg!
Drukte al aardig geaccepteerd. Is niet anders. En wat de route betreft, al dan niet saai. Maakt voor ons niet uit. We willen graag zo snel mogelijk in ons huisje zijn. Maakt niet uit welk tijdstip we aankomen. Hekken en deuren open en het bed in duiken. Auto leeg halen komt later wel.
Maar voor een rustige route hou ik me wel aanbevolen. Maar van te voren weet je nooit wat er gaat komen. We gaan 3x per jaar. Soms is het drama en soms gaat het snel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klapband

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort IQ LL XL
Re: route naar wurzburg
« Reactie #9 Gepost op: juli 12, 2018, 11:05:33 pm »

Wij rijden deze route altijd vanaf Osnabrück, langs Bielefeld, Paderborn, Kassel en Fulda. Het stuk tussen Osnabrück en Bielefeld is geen snelweg, maar prima te doen. We rijden deze route vooral omdat de route ontspannen rijdt, mooi is, het Ruhrgebied mijdt en omdat het vrijwel altijd rustig is. Vanaf de omgeving Neurenberg is het toch altijd geluk hebben; pas vanaf daar krijg je namelijk het verkeer vanuit het Ruhrgebied op je route.

Maar dit alles even tussen jullie en mij gezegd hè!  :)
Gelogd
Wat is jouw klapband?

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: route naar wurzburg
« Reactie #10 Gepost op: augustus 19, 2018, 04:56:18 pm »

We hebben afgelopen zomer de route via de A3 in de avond en nacht gereden. Heerlijk rustig op de weg en lekker ontspannen doorrijden. Wel nog 2x een file gehad rond 1 en 2 uur in de nacht. Maar niet zo veel tijd verloren. Want de Duitsers werken ook af en toe in de nacht aan de wegen voor spoed reparaties e.d. en worden alle rijbanen afgesloten en moet alles over de vluchtstrook. Maar al met al veel relaxter dan overdag.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal