Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Snelste route naar adriatische kust  (gelezen 18050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daktari

  • Gast
Snelste route naar adriatische kust
« Gepost op: maart 10, 2014, 04:18:41 pm »

We gaan dit jaar richting Italie, aan de adriatische kust. Nu ben ik gewend richting Frankrijk en Spanje te rijden en dus ook om gewoon met 130 over de snelweg naar het zuiden te rijden. Nu moet ik dus naar Italie en ik zag al dat in Duitsland, Zwitserland en Italie de max 80 is :Z dan kun je natuurlijk via Franrijk rijden, maar als ik zo op de kaart kijk, weet ik niet of dat nu zo handig is... We vertrekken vanuit landelijk Amsterdam. Iemand een goed idee?
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2014, 06:59:27 pm »

Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst naar Italië geweest, Lago di Ledro. En da viel best tegen, qua reistijd. Het maakt nogal wat uit of je 120 - 130 kunt rijden ipv 80. De volgende keer maken wij er een meer daagse reis van.
Op de heen weg zijn wij over de fernpas gereden, wel heel mooi!
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2014, 08:03:06 pm »

Ik moet nu 1600 km. Dat doe ik in andere jaren ook: eerste dag ruim 1000 en dan de tweede dag de rest. Dan kom je halverwege de middag aan en heb je iig nog even de tijd om de boel op te zetten. Ik beN bang dat we nu een stuk later aan zullen komen... Maar om nu twee keer te overnachten.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2014, 08:19:29 pm »

Tja voor ons was het zo'n 1100 km. Naar Frankrijk draai ik me hand daar niet voor om. Maar 1600 is echt te veel op 1 dag. En richting Italië zouden dat toch 3 dagen worden, denk ik met een meerdaagse stop indien het weer het toelaat.
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2014, 08:32:08 pm »

Die 1100 km, hoe lang heb je daar over gedaan? En was dat alleen maar 80/90?
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2014, 08:54:33 pm »

Wij overnachten bij minder km al 2nachten.
Vertrekken rond 11.00 en stoppen rond 15.00 a 16.00
2e dag vertrek tussen 9.00 en 10.30 en stoppen weer vroeg.
3e dag aankomst rond de middag.
We komen uitgerust aan en hebben onderweg steeds andere campings.
Afgelopen jaar niks besproken en kunnen we zomaar overal blijven staan als het bevalt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2014, 08:55:09 pm »

Wij overnachten bij 1300 km al 2nachten.
Vertrekken rond 11.00 en stoppen rond 15.00 a 16.00
2e dag vertrek tussen 9.00 en 10.30 en stoppen weer vroeg.
3e dag aankomst rond de middag.
We komen uitgerust aan en hebben onderweg steeds andere campings.
Afgelopen jaar niks besproken en kunnen we zomaar overal blijven staan als het bevalt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2014, 09:11:02 pm »

Wij gaan al jaren naar Italië en doen er standaard 3 dagen over, zowel de heenreis als de terugreis. Elke dag 500-600 kilometer rijden vinden we meer dan genoeg, dan komen we aan op een camping (eerste dag in Duitsland, tweede dag net over de grens in Italië), we zijn tenslotte op vakantie. Gemiddeld rijden we 90 a 95 km per uur.

Groetjes, Jootje

Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2014, 09:32:28 pm »


Die 1100 km, hoe lang heb je daar over gedaan? En was dat alleen maar 80/90?
Heen rijden we bij voorkeur s'nachts. Vertrek om 23:00 aankomst op de camping 15:00. Onderweg wel lekker uitgebreid geluncht, per abuis in een restaurant met een een Michelin ster. Maar dat was geen straf
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #9 Gepost op: maart 10, 2014, 09:43:38 pm »

Via Frankrijk is voor de adriatische kust wel erg om. Geloof dat ik via Oostenrijk (Brenner) zou rijden. Mijn ervaring is dat je in Dld best wel wat harder kan rijden dan 80, ik hou meestal 100 km aan. Uitkijken bij de Baustellen (en dat zijn er nogal wat in die Heimat) en met inhaalverboden, daar wordt wel streng op gecontroleerd. Dus 1000 KM is zo'n beetje 11 uur rijtijd en daarnaast dan nog de pauzes en zo.  Als je bijtijds vertrekt lijkt het mij goed te doen. Ik ga dit jaar zelf ook proberen om in een keer vanuit Nijmegen door Duitsland en Zwitserland te rijden, als het bij de Gotthard niet te druk is lukt dat wel.
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #10 Gepost op: maart 10, 2014, 10:18:09 pm »

Hmmm, iig nemen wij altijd een hotelletje onderweg. Geen zin om de boel uit te klappen...
Denk dat we maar op 1000 a 1100 km de eerste dag moeten aansturen. Vroeg weg, laat bij het hotel. Wat je iig wil is de volgende dag niet te laat op de camping. Dan heb je tenminste nog tijd om je tentje op te zetten.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #11 Gepost op: maart 10, 2014, 10:26:32 pm »

We gaan dit jaar richting Italie, aan de adriatische kust. Nu ben ik gewend richting Frankrijk en Spanje te rijden en dus ook om gewoon met 130 over de snelweg naar het zuiden te rijden. Nu moet ik dus naar Italie en ik zag al dat in Duitsland, Zwitserland en Italie de max 80 is :Z dan kun je natuurlijk via Franrijk rijden, maar als ik zo op de kaart kijk, weet ik niet of dat nu zo handig is... We vertrekken vanuit landelijk Amsterdam. Iemand een goed idee?

Gewoon over Frankrijk een paar honderd kilometer omrijden. Maar je mag dan wel als je voorbij Thionville bent soms 130 km/pu maar vaak ook niet.
Je kunt ook over Tsjechië gaan maar ik weet daar de max snelheid niet helemaal.
Over GB rijden lijkt me een stukje om.
Tsja; Dld. AT of CH, It is misschien de kortste en snelste weg maar helaas mag je vaak maar 80 km/pu ook als je uit Amsterdam komt.
 
Ik snap zo'n vraag gewoon niet. Elk jaar komen er op de diverse sites zo een soort vragen;  ::)
- Wat is de kortste route naar........ ? En kan ik misschien beter over .... rijden ?
- Zijn er files te verwachten op de A/E .... ?
- Wie weet een leuk hotelletje of camping in de buurt van ...... ?
- Wij willen deze zomer/winter  naar .... hoe is het er dan ?
- ................ ?

Ergo; Google/internet is je huisvriend. Kijkt gewoon eens op een routeplanner en zie hoe je jouw wensen het beste kunt invullen.
Enne, files zijn niet te voorspellen maar bepalen wel voor een groot gedeelte je reistijd en snelheid.  I:
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #12 Gepost op: maart 10, 2014, 10:33:59 pm »

Het leuke van dit soort forums is dat je ervaringen deelt. Gelukkig begrijpen genoeg forumleden dat wel! Dus als je niets toe te voegen hebt, laat dat dan ook maar...

Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Snelste route naar adriatische kustp
« Reactie #13 Gepost op: maart 10, 2014, 10:52:09 pm »

Neem de tijd en smeer de reis uit over 2of meerdere dagen het is ten slotte vakantie. Zelf  neem ik ook de tijd met de reis naar zuid Frankrijk en heb voor de heen en terugreis een familiekamer bij b&b hotels voor 60 € genomen geen gedoe en lekker ontspannen reizen en aankomen. In ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst, welke route je ook neemt.
« Laatst bewerkt op: maart 10, 2014, 11:01:56 pm door Paulvh »
Gelogd

Daktari

  • Gast
Re: Snelste route naar adriatische kust
« Reactie #14 Gepost op: maart 10, 2014, 11:06:14 pm »

De reis is voor ons idd ook vakantie, maar uiteindelijk hebben we drie weken. Daarvan willen we niet bijna een week in de auto zitten. En dus wil ik het toch met twee dagen doen. Ander alternatief: de autotrein. Iemand daar ervaring mee?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal