Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Hoe doen jullie dat onderweg?  (gelezen 11083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2017, 08:52:22 pm »

Als wij een overnachting doen nemen wij een b&b.
Velen liggen wat achteraf waar je prima de wagen en vw kan parkeren.
op de terugweg eens kunnen openzetten bij een b&b na nat inklappen,daar was een zee van plaats toen.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

akiwalker

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2017, 09:00:29 pm »

Bedankt voor alle info! Is al een hele hulp.

Verstuurd vanaf mijn Cynus_F9_4G met Tapatalk

Gelogd

Drees

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2017, 09:22:15 pm »

Wij doen waar we zin in hebben, soms een hotel, soms een camping en soms trekken we rond en gaan we dus de hele vakantie op de bonnefooi. We zoeken wel altijd hotels uit met een afgesloten parkeerplaats. Dus met een slagboom of hek ervoor. Ook gebruiken we het disselslot.

Ik vind booking.com een fijne site om hotels te vinden. Je kunt selecteren op parkeergelegenheid, maar wij bellen of mailen ook vaak nog even om te checken of deze geschikt is voor een vouwwagen. Soms moet je de boel het dak op of de kelder in rijden en daar bedanken we liever voor. Vaak boeken we het hotel via de app onderweg pas, als we weten waar we ongeveer gaan eindigen die dag.

Ik zoek meestal van tevoren al een paar fijne overnachtingscampings op de route (met zo'n 80 km er tussen) en zodra we weten waar we eindigen dan bellen we vanuit de auto of er nog plaats is. Tot nu altijd plek (maar we stoppen dan ook vrij vroeg, zo rond 16.00).

We kiezen altijd een camping of hotel met zwembad en eetgelegenheid (vlakbij). Simpel. McDonalds of afhalen oid. Geen zin om uren aan tafel te zitten na zo'n lange reis. We vinden het dan wel heerlijk om nog even te zwemmen. Verder moet het schoon zijn er er moet ontbijt te krijgen zijn.
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2017, 09:31:38 pm »

Dit is een veel besproken onderwerp op dit forum, met even zo veel verschillende meningen... Dus wees voorbereid  :J

Daar komt de eerste: Wij hebben niet voor niets een snelklapper dus onderweg overnachten in hotels is uit den boze!Van te voren weten waar (ongeveer) overnachtingscampings zijn en binnen een paar minuten staat onze slaapkamer klaar.

+4


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2017, 09:54:20 pm »

Ehh wij hebben geen vaststaand doel, we gaan rijden en zien wel waar we uitkomen. Dus is het niet een overnachting op weg naar....

Maar gewoon lekker kamperen! Soms 1 nacht meestal 2 of 3 en dan vaak nog wel een camping iets langer als dat mogeijk is.
De voortenf blijft thuis alleen de luxe luifel gaat mee!
+1
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #20 Gepost op: januari 12, 2017, 04:03:26 pm »

Wij slapen ook in hotels voor een tussen overnachting. We hebben zoveel zooi op de vouwwagen (kastjes, tafel, stoelen, fietsen etc) en wij hebben gewoon geen zin om dat allemaal te "ontpakken" voor 1 nacht.

Wij hebben nog nooit problemen gehad op parkeerplaatsen.

Hier net zo. Wel altijd disselslot erop en als het kan de wagen op een lastig weg te halen punt. De meeste parkings van de IBIS budget hotels die wij meestal hebben worden 's nachts afgesloten.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #21 Gepost op: januari 12, 2017, 07:26:41 pm »

Als we richting italie gaan dan overnachten we regelmatig op Camping Bad lug Insland (net voor de zwitserse grens) En dan dus alleen slaap gedeelte van de klapper opzetten.

Gaan we richting frankrijk dan overnachten we altijd in een BB hotel (www.bbhotels.com) Afgesloten parkings, fijne familiekamers met eigen badkamer, heerlijk ontbijt en niet duur! Alle 16 keer dat wij bij 1 van die hotels overnachten nog nooit problemen geha.d.
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #22 Gepost op: januari 12, 2017, 08:35:21 pm »

Op de heen weg pakken we meestal een hotel. Vorig jaar naar Venetië een overnachting bij Salzburg in de buurt. Nachts op de parkeerplaats op disselslot en de pootjes uitgedraaid. Terug weg een paar overnachtingen gedaan in Duitsland (legoland) erg leuk met kinderen.
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Jeroenbrs

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2017, 08:41:43 pm »

Die vraag hebben wij ons ook gesteld.... tot nu toe altijd gekampeerd onderweg. Wij durven de parkeerplaatsen ook niet aan bij hotels.
Eerst hadden we een odyssee snelklapper, dit was goed te doen onderweg voor 1 nachtje.
Dit jaar krijgen we er 1 waar ook alleen het slaapgedeelte opgezet kan worden, dus nu gaan we het op deze manier proberen.
En wij redeneren zo, het opzetten en inklappen hoort bij het kamperen. Je wordt er op den duur zo handig in....
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #24 Gepost op: januari 13, 2017, 08:37:17 am »

Wat is dit toch een rare discussie iedere keer. De vraag gaat over een overnachtingshotel en dan komen er allemaal reacties dat men overnachtingscampings gebruikt en dat zo fijn vind. Alsof je iets vraagt over glamping en alleen maar reacties krijgt dat natuurcampings zonder stroom zo fijn zijn. Vanwaar die zendingsdrang?

Ik zoek net zo als Drees meestal via Booking.com, maar andere sites zullen vast ook goed werken. In Frankrijk ken ik het eigenlijk niet anders dat dat alle hotels langs of bij de snelweg een afgesloten parkeerplaats hebben, in ieder geval alle ketens. Kun je vaak ook in de comments wel lezen. Nooit problemen gehad, ik heb een disselslot maar wel een wagen met een afdekzeil.

In italie weet ik dat niet. Er staan hier op het forum wel een paar hotels. Zelf heb ik in een hotel in een dorpje aan de zwitserse grens overnacht. Parkeerplaats was niet afgesloten maar het was een klein dorpje buiten de doorgaande routes. Een hotel aan de snelweg zou ik geloof ik niet zo snel doen, tenzij in de recenties expliciet staat dat het veilig is. Ddan ga ik liever een half uurtje van de weg af; dat zijn ook veel leukere hotels. Met zoiets als Booking is dat ook redelijk te vinden.

Op een gegeven moment moet je het los kunnen laten en er op vertrouwen dat het goed gaat. 
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #25 Gepost op: januari 13, 2017, 08:47:23 am »

Voor onze klapper hadden we hetzelfde: waar kunnen we de auto en kar neerzetten zonder stress 's nachts?
Oplossing was voor ons zoeken naar chambres d'hotes/ B&B/ Gasthof 'weg van de snelweg':
We reden iets verder van de snelweg af (10-15 km), en kwamen dan op hele kleine leuke plekken, waar de auto en kar heel prima en veilig stonden. Bijkomend voordeel: hele leuke overnachtingsplekken, vaak mee-eten of speciaal voor jou een diner en zat ruimte erbij voor de kids.
Nu (zonder zendingsdrang!) met de klapper proberen we te overnachten op een camping, principe is gelijk; iets verder van de snelweg een leuke kleine camping, is wel zo relaxt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #26 Gepost op: januari 13, 2017, 08:56:49 am »

Wat is dit toch een rare discussie iedere keer. De vraag gaat over een overnachtingshotel en dan komen er allemaal reacties dat men overnachtingscampings gebruikt en dat zo fijn vind. Alsof je iets vraagt over glamping en alleen maar reacties krijgt dat natuurcampings zonder stroom zo fijn zijn. Vanwaar die zendingsdrang?



In de vraag van de topicstarter wordt ook de camping als optie genoemd om te overnachten. Wij kozen met de tent meestal voor een kleine b&b op een aantal kilometers van de snelweg. Nu we een klapper hebben gekocht gaan we voor een overnachtingscamping. Ik ben dus blij dat in dit topic alle mogelijkheden worden genoemd.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #27 Gepost op: januari 13, 2017, 10:20:54 am »

Wat is dit toch een rare discussie iedere keer. De vraag gaat over een overnachtingshotel en dan komen er allemaal reacties dat men overnachtingscampings gebruikt en dat zo fijn vind.

Zie mijn allereerste reactie op de oorspronkelijke vraag ;-)

Maar in dit geval moet je zelf nog maar een keer de vraag goed lezen, zo raar is deze discussie niet...  8)
« Laatst bewerkt op: januari 13, 2017, 10:22:59 am door NielsP »
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #28 Gepost op: januari 14, 2017, 08:54:44 pm »

+4


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

een hotel met bewaakte / afgesloten parkeerplaats naast de snelweg is sneller dan een camping op 10-15km van de snelweg  :# :# :#
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.795
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Hoe doen jullie dat onderweg?
« Reactie #29 Gepost op: januari 14, 2017, 08:56:30 pm »

Als we richting italie gaan dan overnachten we regelmatig op Camping Bad lug Insland (net voor de zwitserse grens) En dan dus alleen slaap gedeelte van de klapper opzetten.

Gaan we richting frankrijk dan overnachten we altijd in een BB hotel (www.bbhotels.com) Afgesloten parkings, fijne familiekamers met eigen badkamer, heerlijk ontbijt en niet duur! Alle 16 keer dat wij bij 1 van die hotels overnachten nog nooit problemen geha.d.

wij ook die BB hotels, heerlijk hotel, met afgesloten parkeerplaats of een parkeerkelder waar jeje combi auto en vw kwijt kunt
geen omkijken naar...
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal