Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië  (gelezen 9225 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Gepost op: juni 11, 2018, 09:48:52 pm »

NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië

Met de Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië kun je elektronisch je tol betalen op het snelwegennetwerk in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië en bij automatische tolpoorten (zoals voor het viaduct van Millau). Daarnaast kun je bij ongeveer 300 parkeerterreinen/garages in Spanje, Frankrijk en Italië met de Tolbadge betalen. Je schaft de Tolbadge aan in één van onze winkels.

Met deze tolbadge kun je:
Aparte rijstroken gebruiken bij tolpoorten
Betalen bij een groot aantal P-garages in Frankrijk en Spanje
Ook betalen bij de veerboot naar Sicilië.
Veel tijd besparen.
Kosten Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
Aanschaf badge: € 21,95 ledenprijs, € 23,95 niet ledenprijs en is verkrijgbaar in de ANWB-winkels.
€ 3,00 per maand (alleen in de maanden dat de badge wordt gebruikt).
De geldende toltarieven.

De kosten van het gebruik van deze tolbadge bedragen € 3,00. Echter, als je gebruikmaakt van een E-factuur (geen papieren factuur) ontvang je € 0,50 korting per factuur waarbij Spanje en Portugal gezien worden als 1 land.
Rekenvoorbeeld: Je rijdt in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië in tijdsbestek van 1 maand. Dan zijn de kosten €2,50 + €3,00 + €3,00 = €8,50. Indien je een papieren factuur wil ontvangen zijn de kosten in ditzelfde voorbeeld €3,00 + €3,00 + €3,00  = €9,00.

De Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië is voor mensen die regelmatig naar Frankrijk, Spanje, Portugal en/of Italië reizen (gemiddeld 1x per 2 jaar). Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden. Als je slechts eenmalig naar Frankrijk, Spanje, Portugal of Italië reist is de tolbadge niet geschikt. Je kunt dan beter betalen met contant geld of creditcard.

De nieuwe Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië kost voor ANWB-leden € 21,95 en voor niet-leden € 23,95 en is verkrijgbaar in de ANWB-winkels.


Meer info op:

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/frankrijk-spanje-portugal-italie/frankrijk-spanje-portugal-italie
https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/aanvragen
Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2018, 05:46:32 am »

ik heb er één van BIP&GO en betaal geen abo. Alleen in de maand dat je hem gebruikt betaal ik 1,90 euro extra bovenop de tolkosten. Netjes een rekening achteraf.
Werkt perfect. Dus ik ga Juli heen naar Spanje en in Aug terug. 2x 1,90 extra en verder niks.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Shaun81

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk Vouwwagen: Trigano Chantilly GL
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2018, 09:06:37 am »

Hier ook Bip&Go.
Gelogd

Nicky75

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 179
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha '19, Trigano Odyssee '14, Holtkamper Flyer '91, Trigano Oceane '05.
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2018, 09:30:06 am »

ik heb er één van BIP&GO en betaal geen abo. Alleen in de maand dat je hem gebruikt betaal ik 1,90 euro extra bovenop de tolkosten. Netjes een rekening achteraf.
Werkt perfect. Dus ik ga Juli heen naar Spanje en in Aug terug. 2x 1,90 extra en verder niks.

Bij deze betaal je toch ook gaan abbo?
Alleen in de maanden dat je hem gebruikt, net zoals bij Bip&Go dus, alleen wat meer.
Wij hebben ook een tolbadge, maar dan alleen van Frankrijk, werkt echt super.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2018, 11:41:52 am »

Bip&Go voor Frankrijk en Spanje

Geldig in Frankrijk
https://www.bipandgo.com/nl/abonnement-telepeage-particuliers/
€ 1,70  per maand gebruik
U neemt maar een paar keer per jaar  de snelweg  +  activeringskosten per badge: € 10**  Verzendkosten naar het buitenland: € 10**

Geldig in Frankrijk en Spanje
U rijdt af en toe in Spanje: standaard € 2,50 per gereden maand* bovenop uw abonnementsformule in Frankrijk (€ 0 in de maanden waarin u niet in Spanje rijdt).

*Prijzen inclusief de geldende btw op 01/12/2017, met elektronische factuur.
**Uitsluitend bij inschrijving in het 1e abonnementsjaar gefactureerd.
Verzendkosten in Europees Frankrijk: € 6
De tolkosten en de parkeerkosten worden boven op het geldende tarief gefactureerd.


Bip&Go voor Frankrijk en Spanje is dan € 1,70  +  € 2,50 =  € 4,20 per maand gebruik, of lees ik het verkeerd?
Die  € 2,50 extra voor Spanje maakte het voor ons voor Spanje duur omdat voor ons de tolkosten voor het stukje Spanje dat we reden in verhouding laag zijn

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2018, 11:44:59 am »

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/frankrijk

Tolbadge Frankrijk

Met de Tolbadge Frankrijk kun je elektronisch je tol betalen op het gehele Franse snelwegennetwerk en bij automatische tolpoorten (zoals voor het viaduct van Millau).
Daarnaast kun je bij ongeveer 250 parkeerterreinen/garages met de tolbadge betalen.
Je schaft de Tolbadge Frankrijk aan in een van onze winkels.

Met de Tolbadge Frankrijk kun je
•Aparte rijstroken gebruiken bij tolpoorten in héél Frankrijk.
•Gebruik maken (betalen) van meer dan 250 Franse parkeerterreinen en garages.
•Veel tijd besparen.

Kosten Tolbadge Frankrijk
•Aanschaf badge: € 12,95 ledenprijs, € 14,95 niet ledenprijs.
•De gebruikskosten zijn € 3 per maand in de maanden dat je de badge gebruikt, naast de toltarieven op jouw traject.
•Wanneer je kiest voor een e-factuur ontvang je € 0,50 korting per factuur.
•De geldende toltarieven.

De Tolbadge Frankrijk is voor mensen die regelmatig naar Frankrijk reizen (gemiddeld 1 keer per 2 jaar). Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden. Als je slechts eenmalig naar Frankrijk reist is de tolbadge niet geschikt. Je kunt dan beter betalen met contant geld of creditcard.


Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2018, 11:48:36 am »

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/frankrijk-spanje-portugal

Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal

Met de Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal kun je elektronisch je tol betalen op het gehele Franse, Spaanse en Portugese snelwegennetwerk en bij automatische tolpoorten (zoals voor het viaduct van Millau). Daarnaast kun je bij ongeveer 300 parkeerterreinen/garages met de tolbadge betalen. Je schaft de Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal aan in één van onze winkels.

Met de Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal kun je
•Aparte rijstroken gebruiken bij tolpoorten.
•Gebruik maken (betalen) van meer dan 300 Franse en Spaanse parkeerterreinen en garages.
•Veel tijd besparen.

Kosten Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal
•Aanschaf badge: € 17,95 ledenprijs, € 19,95 niet ledenprijs.
•De gebruikskosten zijn € 3 per maand in de maanden dat je de badge gebruikt, naast de toltarieven op jouw traject.
•Wanneer je kiest voor een e-factuur ontvang je € 0,50 korting per factuur.
•De geldende toltarieven.

De kosten van het gebruik van deze tolbadge bedragen € 3,00. Echter, als je gebruikmaakt van een E-factuur (geen papieren factuur) ontvang je € 0,50 korting per factuur waarbij Spanje en Portugal gezien worden als 1 land.
 Rekenvoorbeeld: Je rijdt in Frankrijk, Spanje en Portugal in tijdsbestek van 1 maand. Dan zijn de kosten €2,50 + €3,00 = €5,50. Indien je een papieren factuur wil ontvangen zijn de kosten in ditzelfde voorbeeld €3,00 + €3,00 = €6,00.

De Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal is voor mensen die regelmatig naar Frankrijk, Spanje en/of Portugal reizen (gemiddeld 1 keer per 2 jaar.). Dit aangezien er een contract afgesloten moet worden. Als je slechts eenmalig naar Frankrijk of Spanje of Portugal reist is de tolbadge niet geschikt. Je kunt dan beter betalen met contant geld of creditcard.


Deze kosten (€ 3 per maand) zijn lager voor Spanje en Frankrijk wanneer je die vergelijkt met Bip&Go (€ 4,20 per maand?)
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2018, 01:06:11 pm »

Ik weet niet wat het is, maar ieder jaar zie ik wel eens gebeuren dat er iemand acteruit moet met de hele reutemeut omdat het ding niet werkt en de assistentie op zich laat wachten..

Dat en het "gedoe"eromheen met zo`n "ding"doet mij steeds weer beslissen om het niet te doen. we betalen steeds met creditcard en kunnen zo eigenlijk steeds redelijk doorrijden. :**
Gelogd

Venkelstraat

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2018, 02:41:09 pm »

Ik weet niet wat het is, maar ieder jaar zie ik wel eens gebeuren dat er iemand acteruit moet met de hele reutemeut omdat het ding niet werkt en de assistentie op zich laat wachten..

Dat en het "gedoe"eromheen met zo`n "ding"doet mij steeds weer beslissen om het niet te doen. we betalen steeds met creditcard en kunnen zo eigenlijk steeds redelijk doorrijden. :**
Toen wij hem 5 jaar geleden voor het eerst gebruikte stonden we dus mooi voor een gesloten slagboom :)852]️. Niet werken natuurlijk. Gelukkig kun je ten alle tijden nog met de creditcard betalen en hoef je niet achteruit.
Bleek dat ik hem op de verkeerde plek had bevestigd. Iets met eerst lezen, dan plakken :)3]. In de " stippeltjes zone" op je voorruit dus.
Hij zit nu op de juiste plaats en we gaan rijden moeiteloos met 20 a 30km/h door de poortjes.
Ik vind het geweldig!

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-8704F met Tapatalk

Gelogd

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2018, 10:06:00 pm »

de BIP&GO is voor frankrijk en spanje, maar omdat we in spanje maar een klein stukje snelweg hebben heb ik die niet geactiveerd. Maar het is zo heerlijk als je bent ingehaald door een stukadoors busje en jij komt bij de peage aan en je kunt dan zonder te stoppen doorrijden, en je ziet dat zelfde busje weer staan..
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2018, 10:32:01 pm »

https://www.anwb.nl/vakantie/reisvoorbereiding/tolbadge/frankrijk-spanje-portugal

Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal

Deze kosten (€ 3 per maand) zijn lager voor Spanje en Frankrijk wanneer je die vergelijkt met Bip&Go (€ 4,20 per maand?)

mijn eerdere bericht klopt niet
ik las dat Frankrijk en Spanje 1 land zijn qua afrekening, maar het is Spanje en Portugal

Deze kosten (€ 5,50 per maand) zijn hoger voor Spanje en Frankrijk wanneer je die vergelijkt met Bip&Go (€ 4,20 per maand?)
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #11 Gepost op: juni 13, 2018, 06:11:54 am »

Nu nog iets verzinnen voor heel Europa.
Scheelt vignetten kopen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #12 Gepost op: juni 13, 2018, 11:12:50 am »

Nu nog iets verzinnen voor heel Europa.
Scheelt vignetten kopen.

ja zou mooi zijn!
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #13 Gepost op: juni 13, 2018, 01:24:39 pm »

Nu nog iets verzinnen voor heel Europa.
Scheelt vignetten kopen.
Gewoon met camera's controleren of men legaal of illegaal in (milieu) zones komt of tol heeft betaald vooraf (vignet systeem) of achteraf betalen. Veel steden hebben dit al parkeergarages doen dit en op snelwegen hangen ook camera's genoeg. Geen dure en onhandige kastjes/systemen nodig.
Kenteken gegevens uitwisselen in de EU waar heb je anders de EU voor en je bent klaar.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.863
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: NIEUW: Tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2018, 06:50:19 pm »

Gewoon met camera's controleren of men legaal of illegaal in (milieu) zones komt of tol heeft betaald vooraf (vignet systeem) of achteraf betalen. Veel steden hebben dit al parkeergarages doen dit en op snelwegen hangen ook camera's genoeg. Geen dure en onhandige kastjes/systemen nodig.
Kenteken gegevens uitwisselen in de EU waar heb je anders de EU voor en je bent klaar.
In Hongarije hebben ze een registratie systeem gekoppeld aan je kenteken. Geen gedoe en alles vooraf online regelen en betalen. Of bij de grenzen. Want je betaalt wel per periode. Ik heb op de tolwegen nog geen camera's gezien. Maar er wordt  wel gecontroleerd vanuit een busje met een systeem. En ze weten in enkele seconden of het Okay is. Dus modern met een vleugje ouderwets. Al meegemaakt dat de Hongaar voor ons aan de kant ging en wij lekker konden doorrijden op de afrit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal