Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omlaag

Auteur Topic: Franse Tolwegen  (gelezen 104914 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

klapkoare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk: kampeermiddel : Werkend aan eigen ontwerp.
    • Volg de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent)
Franse Tolwegen
« Gepost op: februari 08, 2014, 12:40:36 pm »

Dag allemaal

Al anticiperend op de komende zomer vakantie met de nog te kopen en allereerste vw zat ik een mooie route uit te stippelen...en natuurlijk zijn dan de tolwegen..in Frankrijk...

Googelend naar tarieven kwam ik op www.bipandgo.com/nl/ terecht.... lijkt makkelijk en 1 factuur achteraf... ook easy..
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet Ad
Gelogd
Klik op het URL wereldbolletje om het ontwerpen en de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent) te volgen.
Een meer jaren plan om uiteindelijk als "Overlander" de aarde te ontdekken.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2014, 12:55:24 pm »

geen ervaring mee, maar we betalen met creditcard bij de tolpoorten en kunnen dan vlot doorrijden zonder lange wachtrijen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #2 Gepost op: februari 08, 2014, 12:58:06 pm »

Wij betalen nog steeds cash. Gaat prima hoor.  En even wat oponthoud bij een poort is ook maar betrekkelijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #3 Gepost op: februari 08, 2014, 01:07:25 pm »

Ik heb zoiets ook wel eens bekeken, maar volgens mij is dat alleen maar handig als je een paar keer per jaar de tolweg gebruikt.

Ik betaal cash en dat gaat prima. De rijen lijken lang maar het gaat best snel.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : CCCX
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #4 Gepost op: februari 08, 2014, 01:15:10 pm »

cash betalen doe ik niet meer; ooit eens stevig opgelicht. Voordat ik dat in de gaten had, waren we al weer weggereden en omdraaien doe je natuurlijk niet. Nu betaal ik alleen nog maar met de creditcard, die poortjes zijn vaak ook stukken sneller.
Gelogd

michielwoerden

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 92
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp venezia
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2014, 01:31:28 pm »

Ook hier altijd met de creditkaart, gewoon om de snelheid, stilstaan doen we wel als we moet plassen, eten en tanken
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2014, 01:51:15 pm »

Ik heb er ook over lopen te denken, maar ik zie geen voordelen enkel extra kosten. Dus ik hou het maar lekker op het betalen met de creditcard. Gaat best lekker snel.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #7 Gepost op: februari 08, 2014, 03:14:21 pm »

Op het kamperen Frankrijk forum is er al veel over geschreven http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=29647 misschien kan je daar eens gaan lezen.
Wij betalen cash of met de creditkaart. In 2013 viel het ons op dat de wachtrijen beduidend minder waren aan de tolpoortjes. Steeds meer mensen hebben een liber-T pas dus dit maakt het voor mensen zonder een pas ook gemakkelijker ;).

Gelogd

klapkoare

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 35
  • Merk: kampeermiddel : Werkend aan eigen ontwerp.
    • Volg de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent)
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #8 Gepost op: februari 08, 2014, 03:34:35 pm »

Dank allemaal.. geen Liber-t pas dus voor deze jongen... gewoon cash zoals altijd al..

Gelogd
Klik op het URL wereldbolletje om het ontwerpen en de bouw van mijn kampeer aanhanger (of Trailer Tent) te volgen.
Een meer jaren plan om uiteindelijk als "Overlander" de aarde te ontdekken.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #9 Gepost op: februari 08, 2014, 03:58:54 pm »

Ik heb vorig jaar op de peage van Lyon naar Clermont Ferrand gemerkt dat deze onbemand is, en geen automaat in de gauwigheid gezien voor contante betaling.  Dus misschien handig een creditcard bij de hand te houden. Ik heb ook begrepen dat er niet bij alle tolwegen de mogelijkheid bestaat om contant te betalen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2014, 05:06:57 pm »

Ja, wij hebben er eentje en zijn er erg blij mee!!! Afgelopen jaar op de eerste de beste parkeerplaats op de Péage stonden ze met een promotiestand. Je hoefde toen geen administratiekosten te betalen om lid te worden. Dus alleen die € 1,60 voor de maand waarin je hem gebruikt (toevallig viel/valt dat net in één maand bij ons) en je kunt heerlijk overal doorrijden. Rekening gaat via de creditcard in ons geval, geen omkijken naar!

Dus ik kan het iedereen aanbevelen, ook al gebruiken wij hem (vooralsnog) alleen in de zomervakantie.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

wezenveld

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #11 Gepost op: februari 08, 2014, 07:33:28 pm »

Ja, wij hebben er eentje en zijn er erg blij mee!!! Afgelopen jaar op de eerste de beste parkeerplaats op de Péage stonden ze met een promotiestand. Je hoefde toen geen administratiekosten te betalen om lid te worden. Dus alleen die € 1,60 voor de maand waarin je hem gebruikt (toevallig viel/valt dat net in één maand bij ons) en je kunt heerlijk overal doorrijden. Rekening gaat via de creditcard in ons geval, geen omkijken naar!

Dus ik kan het iedereen aanbevelen, ook al gebruiken wij hem (vooralsnog) alleen in de zomervakantie.
Ccindy volgens de website kun je hem alleen aanvragen als je over een Franse bankrekening en adres beschikt en dat het voor buitenlanders nog niet mogelijk is. Heb jij hem al probleemloos gebruikt? :?
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Panama Up GL 2017
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #12 Gepost op: februari 08, 2014, 07:36:56 pm »

Ccindy volgens de website kun je hem alleen aanvragen als je over een Franse bankrekening en adres beschikt en dat het voor buitenlanders nog niet mogelijk is. Heb jij hem al probleemloos gebruikt? :?

Zoals gezegd, wij hebben hem vorig jaar op de heenweg aangeschaft op het eerste parkeerterrein wat we tegenkwamen op de (1e) Péage. De rest van de reis èn de terugreis gebruikt en alle afrekeningen op de creditcard klopten keurig (had het ter controle bijgehouden op mijn telefoon). Adres in het buitenland was geen probleem, alleen konden we dus niet via automatische incasso betalen, wel via de creditcard.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Henk CC

  • Gast
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #13 Gepost op: februari 08, 2014, 09:21:43 pm »

Wij gebruiken deze al 4 jaar tot volle tevredenheid, aan rijden en de boom gaat meteen omhoog. Het is gekoppeld aan mijn credit cart. Je krijgt na de vakantie netjes een factuur op gestuurd.

Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Franse Tolwegen
« Reactie #14 Gepost op: februari 08, 2014, 10:09:53 pm »

Ik betaal cash

Dat ken ik nog van vroeger: toen gooide mijn vader handen vol met Franse Centimes en Franken in een trechter en dan zag je die stuk voor stuk verdwijnen.

Tegenwoordig inderdaad een credit card.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal