Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)  (gelezen 13653 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

General

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas de Luxe uit 1732
Tussenstop Route du Soleil (omgeving Nancy/Metz)
« Gepost op: juni 29, 2020, 03:00:55 pm »

Het is hier vast al vele malen besproken (want Google brengt me steeds weer naar dit forum) maar ik kan geen bevredigend antwoord vinden dus mezelf maar even geregistreerd.

Ik rij al enkele jaren in de vakantie periode met mijn antieke vouwwagentje vanuit regio Nijmegen naar onze camping in het plaatsje Anduze in Frankrijk.
(omgeving Nimes)
Nu doe ik dat vanwege de kinderen telkens in één ruk; s'Avonds rond 1900uur vertrekken we zodat de kinderen nog even kunnen lezen of een filmpje kunnen kijken vanaf de achterbank en daarna lekker de gehele nacht door kunnen slapen en ik mijn kilometers kan maken.
We kunnen dan flink doorrijden, minimale (plas)pauzes, en de kinderen slapen zowat de gehele reis.
Dat werkt prima voor de kinderen, maar voor ons is dat behoorlijk vermoeiend.
Dus nu willen we vanaf dit jaar een tussenstop gaan houden zodat we de vakantie relaxed kunnen ingaan en afsluiten.
Volgens mij liggen Dijon en Beaune ongeveer halverwege de rit, dus een stop zou daar het meest vanzelfsprekend zijn lijkt me?

Nu begrijp ik dat de meesten hier gewoon een camping opzoeken en de vouwwagen openklappen, maar mijn vooroorlogse exemplaar laat zich niet zo makkelijk opzetten/afbreken én staat vol met materiaal en kleding.
Dus zoeken we een geschikt en (1) betaalbaar hotel, liefst direct naast de route (du Soleil), waar we (2) de auto met vouwwagen kwijt kunnen én (3) de kinderen (4 en 5 jaar) zich nog even kunnen vermaken na een lange rit.
Ik hoop dan ook dat hier ervaringsdeskundigen aanwezig zijn die me een fantastische tussenstop kunnen aanbevelen.


p.s. Mijn vouwwagentje is een Jamet Texas de Luxe uit 1991 en stamt dus niet echt uit de pré-historie maar het is dus geen moderne "in-3-seconden-staat-het" klapper die we tegenwoordig steeds vaker zien.

UPDATE 01-07-2020;  Heenweg is geregeld! (Dankzij Miirjam, waarvoor mijn dank)
Nu nog dezelfde vraag voor de terugweg, omgeving Nancy of Metz.
« Laatst bewerkt op: juli 01, 2020, 11:27:00 am door General »
Gelogd

Serina

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Campooz
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2020, 03:23:43 pm »

Er zijn overnachtinga hotels langs de route du soleil. Op booking.com heb ik de mijne gevonden. (je kan zoeken op hotel en dan in buurt van plaatsnaam. Prijs laag hoog selecteren) Sommige hebben een afgesloten parkeer terrein  ik doe het dit jaar ook voor het eerst met mijn cabanon malawi echter kan de klep niet op slot.. Dus op hoop van goede zegen dat ze m niet leeg roven snachts maar daarom ook voor een afgesloten parkeer terrein gekozen. (ik lees dat dan vaak in de rescenties)
Ik heb mijne van hotel ibis geboekt (omgeving metz) . 1 volw. En 2 kids 47 euro. Ik vind t een kooppie.
Wat je ook kan doen is een camping zoeken onderweg en voor 1 nachtje een sta caravan huren om te overnachten. Dat heeft een kennis van mij gedaan. Moet je wel even uitzoeken waar uiteraard maar gelukkig heeft Google t antwoord vaak snel gevonden. Succes!

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2020, 04:07:40 pm »

Wij boeken meestal een chambre d'hôtes, werkt vaak erg goed met kinderen.
Voor nood hebben wij de b&b app op onze telefoon. b&b is een franse hotelketen met eenvoudige hotelletjes met eigen sanitair én een afgesloten parkeerterrein. Je kunt tot een uur van te voren boeken.

Qua afstand vind ik het zelf prettiger om ruwweg 2/3 te rijden, zodat je de volgende dat (je staat immers relatief laat op) niet zo ver hoeft en dan nog fit genoeg bent om de spullenboel op te bouwen.

Wij rijden de eerste dag tot 1000 km. Overigens kan je zowel in b&b als in veel chambre d'hôtes prima wat later aankomen. Wij eten soms rond 18.00 uur (alle ruimte bij de Buffalo Grill, de fransen eten later) en tuffen dan in de avond nog een stukje door.

Terug  blijven we de laatste paar jaar 2 nachten bij een chambre d'hôtes alwaar we in de tuin de kar kunnen laten drogen (mits goed weer) en direct alles schoonmaken, luchten etc etc.

We hebben 1 keer in een F1 hotel geslapen. Nooit meer: sanitair van Hudo (Dixie zo je wilt) kwaliteit, een franse rol als kussen en een niet afgesloten aanhanger op een parkeerplaats vol vage figuren... nauwelijks geslapen. Wel lekker goedkoop (60 euro voor 5 personen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2020, 04:25:18 pm »

Wij hebben goede ervaringen met B&B hotelketen. Ligt meestal in een gebied waar je ook Buffalo Grill, Mac. KFC etc kunt vinden. Daar gaan wij dan eten, kids vermaken zich daar prima, en dan lekker slapen. Een hotel vinden ze een enorme belevenis dus meer hebben ze ook niet nodig.
En je wagen gewoon wielklem/disselslot erop en veilig achter het hek.
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 247
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2020, 04:40:50 pm »

op Camping-frankrijk.nl staat onder het tabblad 'Campings' de keuze 'Overnachten Onderweg'.
Daar vind je een keur aan Campings en (budget)hotels, de campings kan je uitdraaien per snelwegnummer, de hotels kan je per keten laten weergeven op de kaart.
Probeer verder te  rijden dan de helft , dan heb je al een flink eind gehad en ben je de volgende dag mooi op tijd op je bestemming.
Hotels van B&B hebben meestal een afgesloten parkeerplaats, wij probeerden altijd te parkeren met de auto voor de vouwwagen, liefst aangekoppeld. Bij de B&B hotels hebben ze ook familiekamers, voor 2 volwassenen en 2 kinderen, met eigen sanitair.
IBIS-budget is ook okee.
Vaak liggen er bij bepaalde afritten meerdere hotels en eetgelegenheid in de buurt, bv een Mac of een buffalo grill, maar weinig tot geen vertier voor de kinderen helaas, dat treft je meer aan op campings of bij sommige chambre d'hôtes.
Gelogd

General

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet Texas de Luxe uit 1732
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2020, 05:25:55 pm »

Bedankt voor de vele reacties.
Fijn om te zien dat dit forum leeft.

Ik begrijp uit jullie reacties dat ik beter iets langer door kan rijden.
Wat zijn jullie ervaringen qua afstand voor een overnachting?
Waar stoppen jullie op de heen en/of terugweg?

Ik had uiteraard al flink geGoogled naar een geschikte overnachting en helaas lijken de meesten niet geschikt voor kinderen (een speeltuintje of een zwembadje zou al perfect zijn) óf er is geen plaats voor de auto/vouwwagen combinatie (liefst aangekoppeld) veilig te parkeren, óf ze vragen de hoofdprijs voor een nachtje (het moet prijstechnisch wel opwegen tegen een nachtje doortuffen).
Een soort F1 hotel is welliswaar goedkoop maar zie ik niet zitten omdat dit niets is voor de kinderen.

Ik zie overigens dat "chambre d'hôtes" veel wordt aangeraden maar ik heb eerder al ontdekt dat de bijbehorende website enorm verouderd is want menig gelegenheid die ik aanklik blijkt al jaren niet meer te bestaan?
De genoemde B&B hotels heb ik nog niet bekeken. Is dat een keten? Dan hebben ze vast ook een website.

Booking.com is ook een idee maar dan moet ik al wel een plaatsnaam hebben gekozen om te overnachten.
(of gebruik ik het dan verkeerd?)
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2020, 06:23:41 pm »

Greetz hotel in Beaune! Prima ontbijt, grote familie kamers, heerlijk zwembad, de grote gele M om de hoek en letterlijk in twee minuten weer op de peage.
Wij hebben 1 keer geklapt onderweg, bij Salon sur Saone, maar toen regen gehad dus dat doen we niet meer. Daarna dit hotel en dit wordt nu de derde keer. Mensen zijn vriendelijk en parkeerruimte genoeg. Hotel is opgeknapt in 2019 dus alles is netjes en nu ook met airco. Wij gaan dit jaar weer!
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #7 Gepost op: juni 29, 2020, 06:56:11 pm »

Wij hebben goede ervaringen met B&B hotelketen. Ligt meestal in een gebied waar je ook Buffalo Grill, Mac. KFC etc kunt vinden. Daar gaan wij dan eten, kids vermaken zich daar prima, en dan lekker slapen. Een hotel vinden ze een enorme belevenis dus meer hebben ze ook niet nodig.
En je wagen gewoon wielklem/disselslot erop en veilig achter het hek.

+1
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2020, 07:19:23 pm »


Ik begrijp uit jullie reacties dat ik beter iets langer door kan rijden.
Wat zijn jullie ervaringen qua afstand voor een overnachting?
Waar stoppen jullie op de heen en/of terugweg?

Wij rijden de eerste dag rond de 800 km. We gaan om 6:30 weg en dan ben je (daar zat wel telkens Parijs tussen) rond 16:00 op de camping. Dit jaar gaan we richting Grenoble. Ik verwacht eigenlijk eerder die 800 km aangetikt te hebben. Parijs kost best veel tijd is mijn ervaring. Ergens tussen Dijon en Lyon dus.

De tussenstop gaat natuurlijk op een camping. Je hebt een vouwwagen of je hebt geen vouwwagen.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2020, 07:38:53 pm »

Bij de B&B hotels is geen vertier maar dat heb je ook niet nodig als je doorrijd tot het avondeten, incheckt en naar een eettentje met speelhoek gaat. Daarna hotel verkennen en slapen. En anders ff filmpje kijken en slapen
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2020, 08:30:43 pm »

Wij hebben via deze site een paar keer een leuke Chambre d’Hote gevonden. Vaak net even een klein stukje weg van de snelweg en lekker sfeervol, waardoor je meteen het vakantie gevoel hebt.

http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/ChambresHotes.aspx

Nooit gelet op voorzieningen voor kinderen trouwens. Als je, zoals wij een keertje, bij een boer kunt logeren is dat ook echt niet nodig :)3]
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Gelogd

Miirjam met Livingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2020, 10:57:55 pm »

Village Motel in Tournus: bij de familiekamer parkeer je de vouwwagen voor de deur. Aan de andere kant is een klein terras en een zwembad. Op loopafstand van het stadje en een supermarkt.
Gelogd

Clovis

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S limited edition
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2020, 11:07:26 pm »

Wij rijden ook met een vouwwagen naar Zuid Frankrijk en doen dat altijd met 1 overnachting. Wij proberen inderdaad wel iets over de helft te rijden zodat je de volgende dag redelijk op tijd aankomt en de vouwwagen rustig kan opzetten. Ik heb zelf hele goede ervaringen met airB&B. Vaak een ruime tuin waar de kinderen nog even kunnen uitrazen en soms zelfs een zwembad waar je gebruik van mag maken. En eigenlijk altijd ook plek op eigen terrein om veilig te parkeren. Wij hebben in Fragnes en Dracy-le-fort overnacht. Beiden iets onder Beaune.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Tussenstop Route du Soleil (omgeving Dijon/Beaune)
« Reactie #14 Gepost op: juni 30, 2020, 10:53:33 am »

Ik begrijp uit jullie reacties dat ik beter iets langer door kan rijden.
Wat zijn jullie ervaringen qua afstand voor een overnachting?
Waar stoppen jullie op de heen en/of terugweg?

Ik zie overigens dat "chambre d'hôtes" veel wordt aangeraden maar ik heb eerder al ontdekt dat de bijbehorende website enorm verouderd is want menig gelegenheid die ik aanklik blijkt al jaren niet meer te bestaan?
De genoemde B&B hotels heb ik nog niet bekeken. Is dat een keten? Dan hebben ze vast ook een website.

Even puntsgewijs er doorheen:
@Beter doorrijden: Ik zou het zeker doen, maar uiteindelijk vind je iets wat voor jullie werkt. Daarom geen advies, maar een mogelijkheid die wel of niet kunt gebruiken.
@max 1000 km als ik direct mijn mandje in kan rollen. We stoppen soms ook een paar dagen in Cognac-La-Fôret wat een half uurtje bij de snelweg vandaan is bij Limoges. Dat is 950 km vanaf ons huis. Camping met ruime vlakke plekken, dus opzetten is zo gepiept. Zwembad, speeltuin, andere kinderen, die vermaken zich wel.
@stop heen/terugweg: Heen pakken we de overnachting zo, dat we de tweede dag een relaxte dag hebben.  Kan je lekker genieten van het ontbijt en dan rond 9-10 uur op je gemak vertrekken. We mikken dan rond 3 uur op de camping aan te komen.
Op de terugweg stoppen we bij een chambre d'hôtes waar we de boel mogen uitklappen op een afgesloten grasveld. We proberen rond 10 uur van de camping te vertrekken. Als we niet stoppen, klappen we tijdens een stop vaak even de wagen uit om te luchten/drogen. Dit zorgt ervoor dat als we laat thuiskomen, we 's-morgens kunnen uitslapen zonder bang te hoeven zijn dat de kar te lang nat is ingeklapt.

Zoeken op chambre d'hôtes doe ik gewoon in google, ik probeer een beetje weg te blijven van boekingssites (hoewel we dit jaar alleen via booking.com konden boeken). Ik gun de eigenaar de volledige omzet én die tussenpersonen strijken geld op en doen er weinig voor terug (zagen we in de laatste maanden).

B&B hotels is idd een keten. Hebben een website en een app. Maar het is wel een Franse keten...  :O
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal