Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk campingaz alternatief in België?  (gelezen 12603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GlobetrotterXXL

  • Gast
Welk campingaz alternatief in België?
« Gepost op: juli 20, 2012, 09:41:12 pm »

Hoi!

Las hier op 't forum al meerdere positieve reacties over de groene flesjes welke door menig klapper in huis worden gehaald in plaats van de peperdure blauwkes van campingaz.  Nu vroeg ik me af of er Belgen zijn die intussen een ander alternatief hebben gevonden bij de Belgische gasleveranciers?  Ik zie bij sommige producenten wel (kleinere) flesjes, maar die zijn toch direct een 12.5 kg ofzo, dus vermoedelijk nog aan de grote kant.  Heeft er iemand ervaring met de kunststof flessen (rechthoekig model), zag ze onlangs bij een brandstofstation, maar weet niet welk merk/type het was.  Lijkt me qua gewicht wel een positief alternatief.  En kan je de butaan/propaan melange van campinggaz zomaar vervangen door een fles met enkel butaan of propaan?  Zou moeten dienen voor bermkeuken Jamet en in nabije toekomst voor een Cadac Safarichef.
Cheers,

Bart
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2012, 08:02:54 pm »

Dat vierkant is de Shell cube. Wij gebruiken hem thuis voor onze gasbbq. Je hebt er wel een speciale ontspanner voor nodig. Je koopt de fles niet maar betaalt een waarborg, je krijgt er dan ook een waarborgkaart bij die je goed moet bijhouden. Heb je de kaart niet meer dan kan je nog wel ruilen voor een volle maar je kan je fles niet terug naar de winkel brengen om je waarborg terug te krijgen. Als je ze dus 2dehands wil kopen moet je daar goed op letten.
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2012, 11:07:29 pm »

geen idee eigenlijk, ik heb een groene primagas fles van 5 kilo, een blauwe van 5 en een grijze van elf.
als ik ze bij laat vullen kost dat respectievelijk ?9 en ?17.50. veel goedkoper kan niet denk ik
Gelogd

GlobetrotterXXL

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2012, 11:19:23 pm »

Hoi!

Heb net ontdekt dat ze bij een gasdepot in Antwerpen (in de buurt) ook die DIN flesjes verkopen, dus als mijn Campinggaz bidons leeg zijn, ga ik toch maar voor zo 'n flesje!  Wat betaal je trouwens de eerste maal (fles + vulling?).
Cheers,

Bart
Gelogd

frankphilips77

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2012, 12:10:48 am »

dat varieert een beetje per winkel, tussen de ?30 en ?50 maar kijk zeker ook eens op Marktplaats en tweedehands.be en dergelijke.

Frank
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2012, 07:22:11 am »

29,95 heb ik betaald voor de 5kg groene fles. Vulling kost los 8,95.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #6 Gepost op: juli 23, 2012, 08:51:18 am »

Ik betaal voor de 2,5 KG 40 EUR. Fles is dan uit 2012 en kan 10 jaar mee. Oudere flessen worden goedkoper.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Stori

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #7 Gepost op: juli 23, 2012, 09:46:48 am »

Ik begrijp dat de antwoorden goed bedoeld zijn, maar de prijzen die jullie noemen zijn Nederlandse prijzen. Er werd gevraagd naar verkooppunten en prijzen in BELGIE. En Belgie is niet bepaald een gasminded land. De prijzen zijn hier dus hoger en veel minder keuze.
En DIN en BP groene flessen zijn hier bijna onvindbaar.
Wij hebben nu een gifgroene Twiny Primagaz van 5 kg. Is toch al een stuk goedkoper dan Campingaz. Maar vorig jaar in Italie onvindbaar, ondanks de vermelding op hun site dat ze daar verkrijgbaar is.

@GlobetrotterXXL: kan je even het adres van dat Antwerps verkooppunt hier vermelden, interesseert mij ook wel.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #8 Gepost op: juli 23, 2012, 07:47:55 pm »

Ik begrijp dat de antwoorden goed bedoeld zijn, maar de prijzen die jullie noemen zijn Nederlandse prijzen. Er werd gevraagd naar verkooppunten en prijzen in BELGIE. En Belgie is niet bepaald een gasminded land. De prijzen zijn hier dus hoger en veel minder keuze.
En DIN en BP groene flessen zijn hier bijna onvindbaar.
Wij hebben nu een gifgroene Twiny Primagaz van 5 kg. Is toch al een stuk goedkoper dan Campingaz. Maar vorig jaar in Italie onvindbaar, ondanks de vermelding op hun site dat ze daar verkrijgbaar is.

@GlobetrotterXXL: kan je even het adres van dat Antwerps verkooppunt hier vermelden, interesseert mij ook wel.
Heb je zoveel gas nodig dan? Lijkt me dan beter om 2 flessen mee te nemen. Doen wij ook, 1 voor keuken en 1 voor de kachel. Geen gedoe om dan gas in buitenland te vinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

annsophiec

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2012, 11:10:12 pm »

Ik woon in belgie en kook met flessengas. Ik doe gemiddeld een half jaar met een fles en kook best veel. Er zijn site te vinden met de vaste gasprijzen net zoals je deze voor benzine vindt.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #10 Gepost op: juli 24, 2012, 12:12:21 pm »

@Jellejawa: Ja, ik heb veel gas nodig, vorig jaar na 2 weken was mijn 5 kg op. Enkele dagen op de houtskoolbarbecue gekookt, want nergens Primagaz te vinden. Ten einde raad hebben we dan een kleine DIN 2.5 kg fles ter plaatse gekocht met ontspanner. En die gaat voortaan altijd mee als reserve.
En je vertrekt toch niet altijd met een 100% volle fles, de vorige vakantie heb je al wat opgebruikt, maar je levert toch geen halfvolle fles in.

Ik ben een echte kookfreak, op vakantie heb ik tijd en dan maak ik oa verse vissoep. Fonds trekken van verse visjes, daarna andere vis toevoegen bij de fonds en opnieuw groenten. Ik ben dan zo'n 2 uur bezig en dat vreet gas, maar is o zo lekker en die soepvisjes vind je hier niet. Verder maak ik dagelijks tomatensaus van verse zongerijpte romatomaten voor bij een pasta, pruttelt toch ook een uurtje en dan nog water voor de pasta en dan nog de gasbarbecue voor het hoofdgerecht. Het zal wel duidelijk zijn zeker waar al dat gas naar toe gaat. En dan hebben we het nog niet over mijn paella, zarzuela enz.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #11 Gepost op: juli 24, 2012, 12:23:40 pm »

Tip:

Weeg eens een volle fles voor aanvang van het koken,en weeg na het koken ( KOOK DAN ZO UITGEBREID MOGELIJK) de fles. Je weet nu het verbruik. Hou ook rekening met eventuele verbruik van een kacheltje als je die gebruikt.
Nu kun je uitreken hoeveel gas je nodig hebt en dus hoeveel  flessen.

Succes..
« Laatst bewerkt op: juli 24, 2012, 12:46:59 pm door Mr Roadmaster »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #12 Gepost op: juli 24, 2012, 01:38:56 pm »

@Stori: om te voorkomen dat we met een aangebroken fles vertrekken, hebben we gekozen voor een hervulbaar systeem. Als ik teveel gas heb verbruikt, kan ik dus laten vullen.

Bestaat zoiets niet in België?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Henk CC

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #13 Gepost op: juli 24, 2012, 03:01:24 pm »

Ik heb gistren mijn 2.5 kg flesje laten biij vullen er ging 2 kg in kosten ?5 en ben weer klaar voor de vakantie. Maar naast gas gebruiken we dit jaar voor het erst een Cobb i.p.v een scottel. We gaan het zien.
Henk
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Welk campingaz alternatief in België?
« Reactie #14 Gepost op: juli 24, 2012, 03:59:12 pm »

Maar naast gas gebruiken we dit jaar voor het erst een Cobb i.p.v een scottel.

 :off @Henk: ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er meer Cobb's dan Skottel's op een rijtje staan...  ;)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal