Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Afval  (gelezen 15227 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #30 Gepost op: september 15, 2012, 09:47:33 am »

ik sluit mij aan bij PaneVino, thuis sorteren ja, op de camping sorteer ik zo dat dat alles in 1 zak past  >:(
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #31 Gepost op: september 15, 2012, 02:38:16 pm »

Standaard gaat bij ons alles gewoon in een plastiekzakje dat ergens in de buurt van de keuken gehangen wordt (vaak met een wasspeld aan een stok of paal of boom of wasdraad,...). Vuilzakhouders en toestanden daar doe ik niet aan mee.
Ik vind dit een moeilijke om op te antwoorden omdat het bijna er op bijna alle campings anders gesorteerd moet worden. Op de laatste camping werd alleen onderscheid gemaakt tussen glas en restafval. In voorjaar 2011 stonden we op een camping waar alles moest gesorteerd worden van keukenafval tot dopje van een flesje,... ZOmer 2011 beperkte het zich tot: papier, plasiek, glas en restafval.
Ik pas me dus gewoon aan aan de campingregels. Wat ze vragen om te sorteren doe ik. Ik denk er niet bij na en ik vind het ook geen moeite om te doen al wandel ik 20X per dag van en naar de afvalverzamelplaats, zo kom ik ook aan mijn dagelijkse beweging  :#
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Afval
« Reactie #32 Gepost op: september 15, 2012, 02:57:03 pm »

Afval scheiden doen we thuis en op de camping. Behalve groen afval...
Plastic flessen vind ik alleen maar makkelijk als dat apart ingezameld wordt.
Een zak zit zo vol als je met zijn 5-en bent, plastic waterflessen zijn dan niet aan te slepen.
Glas vind ik niet meer dan logisch dat het apart gehouden wordt. Maar etensresten ed. gaan
gewoon in de restafvalzak. Papier hebben we bijna niet op vakantie, en kleine doosjes van sausjes ofzo gaan wel gewoon in de
afvalzak. Als we tijdschriften of kranten hebben gaan ze wel apart. De vuilniszak staat bij ons buiten, aan een boompje/ struikje oid geknoopt.
elke avond wordt deze weggegooid om ongedierte te weren. In de vouwwagen wil ik geen afvalzak hebben staan.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Afval
« Reactie #33 Gepost op: september 15, 2012, 03:31:49 pm »

Op de camping scheiden we voor zover de camping daarom vraagt. Vaak is dat papier/glas/restafval en in dat geval scheiden we meestal alleen glas en restafval, omdat het bij papier meestal gaat om een paar kranten en tijdschriften. De kranten (hooguit 2 of 3 per week) gebruiken we dan om nattig afval in te doen (spaghetti, restant gekookte aardappelen, saus, schillen, sla e.d.) en de tijdschriften gaan meestal mee terug naar huis. De vuilniszak ligt dichtgedraaid met een fles erop tegen de beestjes onder de luifel. Yvon wil de zak nog wel eens dicht doen met een wasknijper, maar die wen ik er meestal vanaf omdat ik 'm onhandig/omslachtig vind:

("Hé waar is de wasknijper nou?"....  "Weet ik niet.... aan de waslijn misschien?")

Eens in de 2 dagen gaat de vuilniszak weg.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2012, 03:35:56 pm door Frankie »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal