Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: slaapzak  (gelezen 7764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankphilips77

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2012, 12:42:08 am »

Wij gebruiken een combi van dekbed en een electrische kachel.
bij 2 graden prima te doen. Als het vriest, slaap ik in mijn eigen bedje. Ik ga kamperen, niet creperen  :H  bier
Gelogd

yanisluka

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #16 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:33:01 pm »

gaan,hoe richt je juist een topic op?kan je me dat aub eens uitleggen,kan je een persoon lijke mail sturen?rudy.de.ketelaere@telenet.be alvast bedankt
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: slaapzak
« Reactie #17 Gepost op: augustus 29, 2012, 10:25:59 pm »

Wij nemen ook ons eigen(4 siezoenen donzen) dekbed mee. Was zelfs hoog in de bergen met temperaturen tegen het vriespunt 's nachts goed te doen. Je slaapt een flink stuk van de grond, dat scheelt. Voor de kinderen op selfinflatables op de grond (bijzettentje) hebben we gewone slaapzakken van polydaun, waren bij de Vrijbuiter iets van 50-60 euro per stuk. Prima slaapzakken, je kunt er ook een veelvoud aan uitgeven maar dan kom je meer in de categorie survivalen op Nova Zembla of echte donzen slaapzakken (wel heel comfortabel). Als  je alleen naar warme gebieden gaat maakt de kwaliteit sowiso amper nog uit.
We wassen de slaapzakken zo min mogelijk uit, na een aantal keer wassen gaat de vulling toch plakken of vlokken en neemt de isolatiewaarde af.
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: slaapzak
« Reactie #18 Gepost op: september 13, 2012, 10:56:15 am »

Mee eens. Wassen doen we alleen als hij echt vuil is en verder gewoon goed luchten.
De slaapzak van onze dochter (kinderslaapzak) heeft aanzienlijk minder iso-waarde. Voor haar nemen we in voor-en naseizoen een wollen deken mee.

Outwell en veel andere fabrikanten geven de isolatiewaarde aan voor man en vrouw apart.
Ik zie bij outwell dat hij voor de heren tot -2 comfortwaarde heeft en -14 als extreem.
Als het warm weer is zoals afgelopen zomer, dan ritsen we de zak open en gebruiken hem als deken.

Creperen..... doen wij ook niet echt graag maar als de zon met hemelvaart/klapweekend overdag een graadje of 20 geeft is -5 's nachts een kleine verrassing  ;)
Toch willen we het klapweekend daardoor voor geen goud missen! En dit jaar is het heel vroeg in het seizoen dus goede slaapzakken.... DOEN
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal