Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: De 'schade' na de vakantie(s) ...  (gelezen 19744 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2012, 09:56:30 pm »

Goed te lezen dat het meestal klein leed is. Zo ook bij ons:

Paar gevalletjes 'garantie' aan de klapkar: Neuswiel levert bij opdraaien ijzervijlsel op, de tent is op twee plekken gescheurd door te grote krimp tijdens nat in/uitklappen en de stokken van de luifel roesten al.

Skottelfolie is nu echt op: hij lekt.
De grillplaat van de skottel is ook op... Ovenreiniger erop was niet zo'n goed idee.

Er zit een knik in de metalen bezemsteel...

Toch hebben we een geweldige vakantie gehad.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Bosje

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2012, 10:31:01 pm »

Zoals al eerder gepost in een ander draadje; (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,10263.0.html)

keuken naar de filistijnen :(, door een tikkie van een vrachtwagen, dit is verzekeringswerk en ziet er naar uit dat het vergoed wordt.

verder inderdaad klein leed;

paar kromme haringen,
een versleten slaapzak,
een kapotte haringtrekker,

was ook eigenlijk wel weer genoeg zo.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #32 Gepost op: augustus 19, 2012, 11:17:52 pm »

op een paar oude elastieken na helemaal geen schade :>
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #33 Gepost op: augustus 20, 2012, 10:41:10 am »

Ik vond het vooral "schade" dat de vakantie zo snel afgelopen was.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #34 Gepost op: augustus 20, 2012, 03:21:08 pm »

Ik vond het vooral "schade" dat de vakantie zo snel afgelopen was.

 :# :# gauw een volgende plannen ;)
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #35 Gepost op: augustus 20, 2012, 04:39:18 pm »

Bij ons na 3 weken Frankrijk:
De accu van ons dachtlichtpaneel setje is overleden, veel te vroeg dus k ben nu i.o.m. Obelink hierover.
Op de terugweg een wieldop van de Renault verloren, waarschijnlijk ergens in Belgie, veel slechte wegen met grote gaten in de weg.
Verder bij ons geen " schade"  geleden tijdens de vakantie.
Vanmiddag bij Obelink geweest over de defecte accu, geen enkel probleem, deze wordt omgeruild voor een nieuwe  :>
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

geertje68

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 206
  • smitveld ruebist
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #36 Gepost op: augustus 20, 2012, 09:22:11 pm »

Schade? Ff denken! Het voelt alsof we alweer maanden terug zijn (= 3 weken)..o ja, voetjes van de schuine luifelstokken gescheurd..niet een echt drama dus.

Een vrij nieuwe Bocamp stoel gesloopt door de kinderen. Het stuk aan de armleuning waarmee je de rugleuning kunt verstellen, is gebroken...ze kunnen er nog wel op zitten dus. En verder kwamen wij erachter dat onze Lallemand stoelen na 12 jaar wel een beetje beginnen door te zakken..Goeie kwaliteit dus wel, maar Lallemand bestaat niet meer toch?

En ons Campingaz Twistertje bleek het de eerste dag al niet meer te doen, te hard aan het knopje gedraaid wsch. We hebben dus 2 weken op 1 twistertje gekookt. Het wordt nu dus echt tijd voor een zelfbouwkeuken!

Gelogd
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

wezenveld

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #37 Gepost op: augustus 22, 2012, 01:40:10 pm »

de afgelopen paar weken twee keer een ingescheurd ondertentje moeten repareren en een paar elastiekjes vervangen.klein gezeur dus.....
Gelogd

peertjes

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #38 Gepost op: augustus 25, 2012, 09:29:28 pm »

op een paar oude elastieken na helemaal geen schade :>

zo eenvoudig kan het zijn, ook bij onze Conway.
en 'elastieken vervangen'  is ook weer ..onderhoud..

Een lekke te oude band op de heenweg vervangen noem ik ook geen schade, wel uitgesteld onderhoud in mijn geval.
Eenmaal op de camping was het helemaal niet erg om tijdens een regendag aan de slag te gaan: de wagenbak aan beide zijden opkrikken, boomstam en reserverband eronder. Dit kon allemaal overdekt want de wagentent (en voortent) stond gewoon uitgeklapt. Bij de locale bandenservice lagen binnen een uur de nieuwe bandjes om de meegebrachte velgjes. De rest ging uiteraard in omgekeerde volgorde en alles was zelf te doen. Vooraf, met slechts een dag levertijd, had ik het beperkt te verkrijgen maatje 145R10 besteld. Rond mijn woonplaats was er 3 dagen en meer levertijd en dit was mede de reden om voor vertrek vervangen uit te stellen.
Dus al met al, met wat geluk en zonder klapband en zonder nevenschade is dit goed afgelopen (110 euro 2 bandjes).
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #39 Gepost op: augustus 25, 2012, 10:00:29 pm »

Bij ons was helaas het neuswiel naar beneden gezakt tijdens het rijden. Je moet hem bij ons echt heel hard vastdraaien. Gelukkig koop je voor 15 euro een nieuwe, maar blijft toch jammer.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2012, 10:03:34 pm door jvanderlans »
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #40 Gepost op: augustus 26, 2012, 06:07:28 pm »

Ik draai mijn neuswiel altijd zover op dat deze nog net vrijdraaiend is en in de rijrichting (=parallel aan dissel/trekhaak) .. ja hij staat dan wel iets lager maar kan bij drempels en zeer grote gaten in wegdek (lees offroad rijden) wel meedraaien/rijden. zo voorkom je ook slijtplekken zodat hij ook nog makkelijk meerolt bij plaatsen vw op de camping.
Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

mvdkant

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #41 Gepost op: augustus 28, 2012, 06:49:25 pm »

de schade bij ons bedraagt een snelheidsbekeuring in duitsland van ?15 voor 9 km te snel rijden.
diverse elastiekjes van de voortent kapot.
en ook bij ons een lege portemonnee

maar we zijn nog niet helemaal klaar met kamperen want in september gaan we nog 1 weekend erop uit dus er kan altijd nog wat bij komen.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #42 Gepost op: augustus 28, 2012, 09:30:11 pm »

Ik draai mijn neuswiel altijd zover op dat deze nog net vrijdraaiend is en in de rijrichting (=parallel aan dissel/trekhaak)
En zo is het mij jaren geleden geleerd door de heren van de Anwb.

Twee boutjes van de uitdraai steunen verloren.
Een twee sleutels van mijn fiets slotketting kwijt geraakt ( ja dezelfde).
En een deukje in de deksel van mijn vw.

Verder weer een hoop plezier terug gevonden nu we weer een vouwwagen hebben ipv een caravan.

Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #43 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:10:47 am »

Een aantal kapotte rubbers, en een klein gaatje in het dak dat ik direct heb gerepareerd (hebben daarvoor altijd stoftape bij ons).  En ik heb het neuswiel lichtelijk gemold door die te hard vast te draaien waardoor het ijzer indeukte en hij nu niet meer goed uit en in draait (hij lijkt als het ware een beetje ovaal te zijn geworden). Nu moet ik nog op zoek naar een nieuwe, maar dat mag vooral niets kosten  ::)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: De 'schade' na de vakantie(s) ...
« Reactie #44 Gepost op: augustus 29, 2012, 09:29:40 am »

Reservesleutel van de klapkar die nu nog (waarschijnlijk) ergens op een parkeerplaats in Duitsland ligt. En een paar popnagels waarmee de tent aan de wagenbak vastzit vanwege iets te "enthousiast" inklappen van een wagen met nat doek.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal