Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kwaliteit camping materiaal  (gelezen 11154 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Kwaliteit camping materiaal
« Gepost op: november 10, 2012, 09:44:48 pm »

Hallo,

Op dit moment zijn wij op zoek naar materiaal om de Cabanon te vullen (bestek, kookgerei, tenttapijt, noem maar op)
Zit te denken aan Mepal Basic servies, er staat een leuke aanbieding op internet, met Bocamp servies.
Ik heb helemaal geen kennis van Bocamp, wat is wijsheid, gewoon Mepal bestek er bij kopen of is Bocamp ook goed van kwaliteit?

Hetzelfde geld voor het safaritex tenttapijt, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik sta open voor advies, gevraagd en ongevraagd, indien jullie nog een goede tip hebben (of afraders) dan hoor ik het graag.....
« Laatst bewerkt op: november 11, 2012, 03:05:58 pm door Kien »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #1 Gepost op: november 10, 2012, 09:57:56 pm »

Bocamp servies hebben wij geen ervaring mee. Wel met andere aanbieding borden. We hebben ze nu als reserve maar zijn toch heel snel overgegaan naar Mepal. Bij Mepal krijg je wel eens een krasje maar niet zoals bij de borden die wij hadden. Bekers maakt mi niet zoveel uit.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #2 Gepost op: november 10, 2012, 10:09:07 pm »

Wij hebben wel het een en ander van Bo-camp zoals bijvoorbeeld de glazen, maar ook bestek en pannen.  Wij hebben ook wel eens heel goedkoop servies gehad en dat beschadigde toch wel rap.=, maar dat was van zacht materiaal. Mijn ervaring met melamine van andere merken zoals bijvoorbeeld HEMA is dat ik eigenlijk niet zo'n verschil merk in kwaliteit. 

Mijn ervaring met Bo-camp is wel dat ook binnen het merk zelf verschil in kwaliteit op kan treden. Ze hebben ook echte budget producten en dat is toch wel minder.

Gelogd
Adventure Awaits

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2012, 12:42:16 am »

Alleen al van de pannen wordt je gek!!!

http://carldenig.nl/accesoires/14729-tefal-pannenset-ingenio-5-dlg---7-delig-1000000271317.html 
Tefal Pannenset Ingenio 5-dlg (- 7 delig)

http://carldenig.nl/accesoires/13257-tefal-pannenset-ingenio-4-delig-1000000185782.html             
Tefal pannenset Ingenio 4-delig

http://www.bever.nl/index.cfm/product/tefal-pannenset-ingenio-5-delig/fuseaction/products.detail/code/1431C00007/id_colour/2456
Pannenset Ingenio 5-delig


Volgens mij ga ik een campingwinkel beginnen, zoveel aanbod, zoveel overeenkomsten en verschillen........
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #4 Gepost op: november 11, 2012, 02:33:48 am »

ik gebruik de "oude" pannen van thuis.  1 grote en een middel, daarnaast een koekepan en een wok met steel beide van de Blokker :J :J
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #5 Gepost op: november 11, 2012, 08:52:11 am »

Wij hebben het Mepal-servies van Hema en gebruiken het nu een paar jaar. We zijn daar zeer tevreden over. De meeste onderdelen zijn nu nog steeds te koop. Ze hebben dit volgens mij in oranje blauw en groen.
(Als ik op internet kijk dan kom ik ze niet meer tegen, in de winkel bij mijn weten nog wel)


Bestekset ook van de Hema, gewoon volwaardig bestek met die fijn in de hand liggen en waarvan de messen ook scherp zijn. Ik zou geen zgn. campingbestek meer willen. Daarnaast kost het amper iets meer en zijn van de meeste sets in de eerste jaren de onderdelen ook los aan te schaffen voor het geval je iets kwijt bent.
Wij hebben 2 setjes '16-delige bestekset oslo'
http://www.hema.nl/winkel/eten-en-drinken/eten-en-drinken/bestek/16-delige-bestekset-oslo
« Laatst bewerkt op: november 11, 2012, 10:45:24 pm door nunogconway »
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #6 Gepost op: november 11, 2012, 08:53:29 am »

Wij hebben zo'n 15 jaar geleden een pannenset samengesteld van HEMA pannen en keuken bestek (pollepel,spaan,klopper, blikken opener etc), en gebruiken ze nog steeds. Tja het weegt iets meer dan die compacte alu-setjes maar voor de duurzaamheid en kosten is het zeker de moeite waard.
We hebben aan pannen:
-steelpan met deksel
-Kookpan 2 liter met deksel
-kleine wok met steel
-koekepan (25 cm)

Alleen de besteksetjeszijn van orgineel mepal, een het servies is van melamine van oa HEMA en bo-camp (is mee gegroeid met gezin en behoeftes)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #7 Gepost op: november 11, 2012, 12:09:11 pm »

Wij hebben naast een campingpannensetje van de Hema, prima voor een klein opwarm klusje, de los verkrijgbare pannen (lekker hoog en smal) van Bo Camp die in elk geval hier bij Theo Stet los verkrijgbaar zijn

http://webwinkel.theostet.nl/kamperen/webwinkel_artikel.php?product_id=1392&cat_id=280

De melamine bekers hebben wij ook gewoon van de Hema en die bevallen prima. Het 'kunststof glaswerk' hebben we inmiddels allemaal vervangen voor het stevigere spul van Mepal Rosti dat andere lijkt zo snel te scheuren.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Miss BBQ

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #8 Gepost op: november 11, 2012, 02:55:27 pm »

Nu in de KCK: vanaf november 2012 t/m februari 2013, 4 codes sparen en opsturen. Daarmee krijg je een 3-delige Bo-Camp pannenset met wegklapbare handgrepen, waardoor volledig nestbaar.
Kosten met codes én je abonneenummer: ? 34,95 (incl. verzendkosten) ipv ? 64,50.

Ik ga mijn pannetjes in elk geval vervangen, want doordat ze wat breed zijn, passen ze niet fijn alle 3 tegelijk op de kookplaat. En dat kan met deze Bo-Camp pannen wel, omdat ze smaller en hoger zijn. (12, 16 en 20 cm doorsnee, max. 19 cm. hoog en 1?, 3 en 6 liter).

Verder heb ik altijd nog een hapjespan (24 cm + deksel) en een kleine koekenpan (20 cm) mee voor een eitje of lapje vlees.
Eenpanners maak ik ook vaak in de wok van de Cadac.
Gelogd

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: conway cambridge
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #9 Gepost op: november 11, 2012, 06:38:37 pm »

Wij hebben ook mepalborden en ik neem pannen van thuis mee.
Koekepannetje zit er standaard in.
Klein pannetje en steelpannetje met deksel;
En ik neem de pizzapan mee is electrich.
Lekker makkelik kan ook alles in ,vlees, gebakken aardappelen nasi bami alles gaat erin alleen pannekoeken niet.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #10 Gepost op: november 11, 2012, 07:14:01 pm »

Ik heb een Mepal servies sinds afgelopen jaar, fijn servies. Hiervoor had ik Tupperware borden/kommen e.d. Echter van alles 1 te weinig (was voor 2 personen). Wat ik zo leuk vind aan het echte Mepal servies zijn de kleuren...je kan erg leuk combineren. Maar wel wat duurder.
Ook hebben we keukengerei, onderleggers e.d. van mepal.....

Tevens heb ik altijd een stapeltje wegwerp bekers van de HEMA, die kan je ook een keertje afwassen en dus hergebruiken.

Bestek heb ik ooit aangeschaft, gewoon een eenvoudige metalen bij een kampeerwinkel. Nu aangevuld bij de Blokker vandaan.

Pannen hadden we een 4-delige set van Tefal (groen), aluminium en dus licht van gewicht. Echter deze waren te klein voor een gezinnetje van 3, dus afgelopen jaar een grotere set en ook weer van Tefal. Deze is echter wat van dikkere kwaliteit en wat zwaarder, maar erg handig. Bakpannen hebben geen special, maar gewoon met een anti aanbaklaag...

Het enige van Bo Camp wat wij hebben is een aluminium fluitketeltje..

Ik zou als ik jou was, lekker de hele winter gebruiken om links en rechts te kijken in kampeerwinkels. Aanbiedingen afgaan enzo.

Dat tenttapijt ken ik niet, wij hebben de eenvoudige balontapijt, lekker makkelijk in onderhoud, zacht en sterkt.

Succes met het sjoppen!
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #11 Gepost op: november 11, 2012, 09:15:34 pm »

Pannetjes gekocht bij Dening, de zeven delige... Dank voor alle tips, ik hoop dat er meer do's and dont's komen...
Gelogd

jsteijn

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #12 Gepost op: november 14, 2012, 10:22:33 am »

Wij gebruiken servies van het merl Mepal. Hier staat ook veel van op marktplaats, dat scheelt een stuk in de kosten. Voordeel van Mepal vind ik dat het goed hard is, niet gauw krast en bij pastasaus ofzo geen kleur aanneemt, anders zou ik in no time allemaal oranje borden hebben  :P

Ons pannensetje komt van ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90207402/
de bestekset ook van ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70014999/ en die hoden zich prima moet ik zeggen.

Aardappelschilmesjes zweer ik bij die uit de grabbelbak van Xenos en daar hebben ze ook prima alle ander gewenst keukengerei.
Ik gebruik geen litermaat maar een babydrinkflesje (250ml) uit eigen voorraad (dochter nu 4 dus hebben we over) dat neemt weinig ruimte en staat mooie fijne schaalindeling op.

Tenttapijt hebben wij deze http://www.kampeerperfect.nl/voortenten-tapijt/tenttapijt/4-0x2-5-freelife-sol-300gr-grijs-6382.html
Die is op deze website ook het goedkoopst volgens mij. Het is een dichtgeweven tappijt dat wel iedere dag even een bezempje nodig heeft, maar wel lekker aan de blote voeten voelt.

Andere tip, mijn stokpaardje  :O denk aan goede slaapzakken of een zeer warm dekbed.
Voor slaapzakken is isolatie tot -2 aan te raden, het voor/najaar kan nog wel nachtvorst hebben (ervaring) en kou is funest voor een leuke kampeertijd  :#

Heel veel kampeerspullen kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.
Action heeft altijd veel spullen en plastic bekers blijven..... juist, plastic bekers. Mepal of action maakt dan niet veel uit.
De stoelen en tafels enzo zit natuurlijk absoluut wel een kwaliteitsverschil in, maar een broodmes....ach, die komt bij mij ook gewoon bij de action weg, net als de snijplank, tafelkleedje en windhangers daar aan, led lampjes in soorten en maten, veel buitenspeelgoed voor de kids en ook een rol touw om scheerlijnen te maken. prima spul.

De handdoeken heb ik ook van action, ieder een eigen kleur en ze blijven prima, ook in de droogtrommel weinig krimp en niet scheef getrokken ofzo.

Zo, volgens mij genoeg (ongevraagd) advies  :X
Veel plezier met de voorpret.

Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Kwaliteit camping materiaal
« Reactie #13 Gepost op: november 14, 2012, 11:03:10 am »

Wij hebben onze Alpen Kreuzer gevuld met het volgende:

Tenttapijt : Prestige tenttapijt van Obelink http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/prestige.html?category_params=category_id%3D1331
                  Is dichtgeweven en makkelijk met een bezempje schoon te vegen.

Koelkast : Exquisit KB47 http://www.coolsound.nl/exquisit-kb47-vrijstaande-koelkast-wit/P39094  past precies in onze disselbak

Verder hebben wij onze keuken met een allegaartje gevuld. Een groot deel van het kunstof komt bij Obelink vandaan. Wij hebben niet echt gekeken naar merken, maar wat we handig vonden en voor een leuke prijs. De bekende merken vonden wij persoonlijk te duur (betaal een hoop voor de naam).
Bestek en ander roergerei komt gewoon bij de Action vandaan. Perfect spul voor weinig  :)   Pannen heb ik gewoon bij de kringloop gehaald. Mooie lichtgewicht pannen voor 2 euro het stuk  :J

Alles hangt natuurlijk wel af hoe vaak je er mee op pad gaat en het gebruik er van. Als je een seizoenplaats hebt en ieder weekend op de camping zit kan ik me voorstellen dat kwaliteit hoger in het vaandel zit dan een zomervakantie en eens een of twee losse kampeerweekenden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal