Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Jerrycan of niet?  (gelezen 17674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

van Thienen

  • Gast
Jerrycan of niet?
« Gepost op: januari 03, 2013, 09:52:05 pm »

Hallo allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2013!

Wij hebben een nieuwe Cabanon Mercury aangeschaft en gaan dit jaar voor het eerst kamperen. In de mei vakantie in NL en in de zomer Frankrijk. We zijn al flink met de voorbereidingen bezig....leuk om te doen en wat hebben we veel nodig. We hebben de comfortkeuken. Zonder kraan en wasbak. Maar ik vroeg me af hoe jullie bijvoorbeeld water in de tent gebruiken. Werken jullie met jerrycans? Lopen jullie telkens op en neer naar de kraan buiten de klapper? Wat is handig? Andere tips? Alles is welkom voor ons....
Bedankt alvast!
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2013, 10:23:33 pm »

Over het algemeen is een kraan nooit ver weg. Wij gebruiken een paar 2 liter melkpakken die we na de vakantie weer weggooien. Zo heb je altijd fris water en deze kun je goed en makkelijk omspoelen. In een jerrycan krijg je als er te lang water in staat toch een aanslag.
Gelogd

villeke

  • Gast
Jerrycan of niet?
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2013, 10:33:12 pm »

Wij hadden de afgelopen 2 jaar een RM family S en dus ren kraantje met gootsteen. Nu zijn we in blijde verwachting van den nieuwe Combi-Camp flexi en het idee is om een jerrycan met kraantje te gaan gebruiken maar het idee van de melkpakken staat mij ook wel aan. Interessant topic wat ongetwijfeld weer tot veel nieuwe inzichten zal leiden.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2013, 11:16:25 pm »

vorige week bij Obelink een opvouwbare jerrycan gekocht, weet het ook nog niet.. 
Wij gaan dit voorjaar ook voor het eerst met de vouwwagen weg (Klapweekend)  ::)  :K
Gelogd

zippey

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi DL 2013 groen
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2013, 12:09:32 am »

Wij hebben ook een Mercury. Wij hebben er een kraantje in  laten zetten. We lopen dan wel met een jerrycan heen en weer. Ik vind het persoonlijk wel lekker dat ik 's morgens niet mijn klapper uit hoef om koffie te maken. :D

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Gelogd
Cabanon Malawi DL 2013 groen

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2013, 12:09:57 am »

wij gebruiken een 10 ltr jerrycan waarop ik een 12 V kraantje (in de dop) heb gemaakt. Werkt ideaal.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2013, 07:42:46 am »

Wij gebruiken een opvouwbare jerrycan. Erg makkelijk vinden wij. Gewoon vastpakken kraantje open en schenken maar. Het is tenslotte kamperen....maar goed ieder zijn ding :)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2013, 08:20:38 am »

Wij gebruikte ook altijd een opvouwbare jerrycan deze vullen op de keuken leggen (met kraantje naar beneden), wanneer je dan water nodig hebt even kraantje open draaien en het komt er uitlopen. Wel zo af en toe verversen, maar dat is niet veel anders dan met een vaste kraan vermoed ik.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2013, 12:58:01 pm »

Wij hebben 1 geisoleerd watertankje met kraantje en een jerrycan van 10 liter met een kraantje.
Isolatietankje gebruiken we voor drinkwater als het kraanwater niet lekker is (bv chloor). Je kan het ook vullen met ijsblokjes die je soms kan kopen, heb je lekker koud water.

jerrycan is voor de gewone dingen zoals bv even een kopje omspoelen of wat dan ook.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2013, 01:23:03 pm »

Wij gebruiken een opvouwbare jerrycan. Erg makkelijk vinden wij. Gewoon vastpakken kraantje open en schenken maar. Het is tenslotte kamperen....maar goed ieder zijn ding :)
Ik heb dat 12V kraantje er op gemaakt omdat mijn vrouw, door haar spierziekte, het bestaande, plastic draai kraantje op de jerrycan niet kon opendraaien  ;)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Angel

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2013, 02:46:26 pm »

Kan ik me iets bij voorstellen. Die kraantjes blijven lastig open en dicht te draaien met 1 hand is het bijna niet te doen laat staan wanneer je een spierziekte hebt.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2013, 04:49:59 pm »

Kan ik me iets bij voorstellen. Die kraantjes blijven lastig open en dicht te draaien met 1 hand is het bijna niet te doen laat staan wanneer je een spierziekte hebt.
Precies, is voor haar erg lastig, zoniet  ....niet te doen.
En daarbij is het in de praktijk ook nog een erg handig, ook voor mij  :J

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

van Thienen

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2013, 05:07:19 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Dat is wel een goede uitvinding, zo'n kraantje met 12 volt op de jerrycan. Daar zal je vrouw veel plezier van hebben.
Ik denk zelf een jerrycan met kraantje en een bak eronder. We zullen het gaan ervaren..
Vind het allemaal zo spannend...heb er zin in!!
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #13 Gepost op: januari 04, 2013, 07:47:11 pm »

Er zijn al vele discussies over het wel of niet van elektrische kraantjes en jerrycans enzo. Wij hebben een Cabanon Columbia met elektrisch kraantje, en ik zou niet anders willen. Mocht je naar aanleiding van @bensi denken 'hé da's handig', dan zou ik De Wit bellen en vragen of je tóch niet kan wisselen naar keuken mét kraantje. Dat is nog véél handiger.

Wil je het niet dan kan je prima overweg met zo'n opvouw jerrycan met kraantje. Je hebt natuurlijk nog steeds iets nodig om je vuile water in op te vangen, tenzij je het ding buiten neer zet.

Overigens, @alberik, waarom geen waterfles gebruiken in plaats van een melk pak? Ik zou met melk pakken altijd me afvragen of er geen restjes melk nog in zitten waar een Project-X feestje door onze kleinste aardbewoners gehouden wordt....
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #14 Gepost op: januari 04, 2013, 07:55:12 pm »

Wij gebruiken een jerrycan waar een kraantje onderin zit en een ontluchting bovenin. Dit gebruik ik voor de koffie, handen effe afwassen e.d
Voorheen hadden we ook zo'n dompelpompje die op blokbatterijen werkte, maar die ging iedere keer of stuk of de batterij was weer een op...toen was ik er klaar mee...
Voor drinkwater gebruik ik een thermoskan die ik dus alleen gebruik voor water. Lekker koel en fris. En in Frankrijk flessen water uit de supermarkt als het kraanwater niet lekker is.

Maar eerlijk is eerlijk, een speciaal kraantje bij je wasbak is wel heel gemakkelijk, dus als je het nog kan aanvragen zou ik het zeker doen. Maar dan wel met een degelijke electra voorziening.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal