Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Jerrycan of niet?  (gelezen 17675 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #15 Gepost op: januari 04, 2013, 08:48:22 pm »

Overigens, @alberik, waarom geen waterfles gebruiken in plaats van een melk pak? Ik zou met melk pakken altijd me afvragen of er geen restjes melk nog in zitten waar een Project-X feestje door onze kleinste aardbewoners gehouden wordt....
Zo'n melkpak heeft een grotere opening, is dus makkelijker te vullen. Het zijn overigens wel de 2 liter melkpakken van kunststof met een handvat, en dat is weer makkelijk te tillen.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #16 Gepost op: januari 05, 2013, 07:51:45 am »

Wij gebruiken ook het kraantje in de keuken van de Jametic niet. Sterker nog, had alle spullen zoals kraan en accublok er uitgesloopt omdat het wasbakje toch veel te klein is voor mijn handen. We vinden het geklieder in de tent ook maar niets. water halen moet je toch, daarom ook een grote plastic melkfles van 2 liter. Heb je gegarandeerd altijd vers water. We hebben een opvouwbare jerrycan, maar die zit nog steeds ongebruikt ergens in de bankjes van de vw. Het wasbakje van de keuken ligt fruit in, komt niet zo snel ongedierte bij.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

villeke

  • Gast
Jerrycan of niet?
« Reactie #17 Gepost op: januari 05, 2013, 08:07:52 am »

Wij konden bij onze pas bestelde CC flexi een apart te bevestigen wasbakje en kraantje bestellen maar hebben dat bewust niet gedaan. In onze RM gebruikten we de wasbak en het kraantje alleen om tanden te poetsen. Een jerrycan met water of iets vergelijkbaars is een prima optie om bijvoorbeeld koffie en thee te kunnen zetten.
Gelogd

Womo

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #18 Gepost op: februari 03, 2013, 08:57:36 am »

Gisteren de Cabanon Mercury bekeken. Wat is die mooi  :P
Het viel ons op dat de keuken wel een spoelbak, maar geen kraantje heeft. Basiskeuken heeft geen spoelbak, maar ook geen fornuis. Er is blijkbaar nog een optie: wel fornuis, geen spoelbak?  Kun je dan een koelbox kwijt op de plek van de wasbak? Ben benieuwd.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #19 Gepost op: februari 03, 2013, 12:14:11 pm »

Bij de luxe keuken is een elektrisch kraantje een optie. Zoals je in dit draadje of op dit forum hebt kunnen ondervinden zijn er mensen die dat wél en niet handig vinden zo'n kraantje. Wij zijn er erg blij mee, dus als je de keuze hebt neem 'm met kraantje.
Gelogd

GroeneMalawi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 49
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2012
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #20 Gepost op: juni 27, 2013, 02:00:09 pm »

Wij hebben sinds vorig jaar steevast een jerrycan mee op reis. Tot de dag van vandaag echter nog nooit gebruikt, omdat we steeds een plek vinden tegenover of naast een kraantje. Vroeger moest je een heel eind lopen op de camping, vaak naar de washokken, voor water. De tijden zijn veranderd en kraantjes zijn vaak dichtbij. Ook wij gebruiken waterflessen, bronwaterkannetjes (zoals die van 5l in frankrijk) of soortgelijks. Genoeg voor een dag gebruik, en voor het koken lopen we even naar de kraan.

De jerrycan blijft deze zomer thuis  :)
Wat een onding !

We hebben een luxe keuken, met wasbak. Vooralsnog gebruiken we die niet zoals bedoelt.
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #21 Gepost op: juni 27, 2013, 04:26:26 pm »

Ook wij hebben geen (electrische) kraan meer (is eigendom geworden van een ander forumlid) wij gebruikten een jerrycan, of de waterkoker, afhankelijk van de afstand naar de buitenkraan. Het idee van de melkcans staat mij ook wel aan, wordt nog overna gedacht.... WW
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #22 Gepost op: juni 27, 2013, 04:36:32 pm »

De opvouwbare jerrycan vonden wij al te groot en te onhandig, kortom slechts 1x gebruikt. Sinds 2 jaar 2 liter melkfles mee. En dit jaar gaat er een 5 liter azijn jerrycannetje mee. Kijken of dat handig is en verdwijnt anders in een Franse Kliko.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
Jerrycan of niet?
« Reactie #23 Gepost op: juni 27, 2013, 06:14:01 pm »

Geen jerrycan (meer).

Die laten we sinds vorig jaar thuis. Scheelt weer ruimte. Ook het kraantje, het pompje, de slangen en de batterijen hebben we er maar uitgehaald. Gebruikten we totaal niet en zat alleen maar in de weg in onze Camp-let.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #24 Gepost op: juni 27, 2013, 07:12:02 pm »

Gaan we weer.... :H
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #25 Gepost op: juni 27, 2013, 11:01:03 pm »

Gaan we weer.... :H

 :H voor en tegenstanders, en het leuke is;........ Iedereen heeft gelijk! WW
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #26 Gepost op: juni 27, 2013, 11:50:22 pm »

Ik heb een jerrycan bij me, zo'n grote niet opvouwbare met een rood kraantje. Meestal leeg want ik gebruik m om de kogeldruk te verhogen als dat nodig is. En op de camping vul ik m als het watertap punt ver weg is of om waterpistooltjes te vullen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

despalm

  • Gast
Jerrycan of niet?
« Reactie #27 Gepost op: juni 28, 2013, 06:46:31 am »

Wij gaan al jaren met een waterkoker en 2 tupperware drinkkannen op vakantie. Lekker grote vulopening dus gemakkelijk te vullen. Door de dop kunnen de kannen goed dicht. Bevalt prima. We zorgen er wel altijd voor dat ze alle 3 vol zijn als we gaan slapen zodat we niet voor de eerste koffie/thee naar buiten moeten.  Aan de andere kant, meestal moeten we dan toch naar de wc dus kan je ook water halen. Ook in de caravantijd deden e het met een waterkan, gebruikten we de watertand alleen voor handen wassen en niet voor drinkwater. Wat voor een melkpan geldt (project x-feest), geldt ook voor een (vaste) watertand waarin een beetje water blijft staan.....

Veel wijsheid toegewenst

Eric
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #28 Gepost op: juni 28, 2013, 07:16:35 am »

Wij hebben wel een jerrycan. Een erfstuk uit de tentkampeertijd. 25 jaar geleden liet ik die meestal helemaal vollopen bij de kraan die dan meestal op 100+ meter van de tent af stond. Nu laat ik 'm tot minder dan de helft vollopen bij een kraan die meestal niet verder dan 25 meter ver zit. :)
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: Jerrycan of niet?
« Reactie #29 Gepost op: juni 28, 2013, 08:39:35 am »

Ben ik dan een van de weinige die de 10L jerrycan WEL structureel gebruikt?

Beetje limo maken, koffie/thee water, effe handen wassen, kopje/bordjes/messen omspoelen, appeltje/groente afspoelen. En meer doe ik met water uit die jerrycan, waaronder een ovale teil/emmer staat.
Als ik iedere keer naar die kraan moet lopen, dan irriteer ik mij al snel aan die 25m :)

1x per dag of om de dag wordt ie gevuld. Is best groot ja, maar altijd al onderdeel van de basis-uitrusting geweest dus is de ruimte daarop toegerust.

Leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen draai gevonden heeft voor wat betreft dit water gebruik :)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal