Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: waar laat ik mijn portapotti?  (gelezen 17852 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2013, 06:19:16 pm »

 :off wij hebben het ook jaren met een emmertje gedaan maar hebben vorig jaar een gloednieuwe portapotti gekregen. Dus hebben we hem maar in gebruik genomen en ik moet zeggen super ding! Geen luchtjes ook niet in de warmte in zuid frankrijk en een stuk minder stress bij de zindelijkheidstraining voor obze jongste  :off

Maar de vraag is hier niet wel of geen portapotti maar waar zet je hem neer..... I:
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

KlapFrog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 36
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer Expedition 1999
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2013, 07:39:26 pm »

Bij ons staat de portapotti onderweg in de disselbak en op de camping overdag op de klep achter ons bed en als de kinderen daar 's nachts slapen verhuisd de portapotti naar de voortent. Slapen de kids in hun tentje dan mag de portapotti daar gewoon blijven staan. Zelfs toen we met de tent kampeerden namen we de portapotti mee.
Gelogd
Life is what happens while you are busy making other plans. (John Lennon)

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2013, 08:00:21 pm »

Dus jullie gaan in de nacht buiten onder de luifel een plasje doen??
Ben je dan niet bang dat andere je zien??

Wij willen ook geen zooi in de tent daarom geen emmer ben er zo bang voor en het ruikt zo bij een porta kan je spul erin doen en dan ruik je het echt niet en omgooien dat kan eigenlijk niet

och, druk is het snachts niet, daarbij hebben we de luifel meestal niet naar het veld maarr richting bos, of uitzicht.
en daarbij het is toch donker?
en ik kan de luifel immers gedeeldtelijk of geheel afsluiten  :J :J
vaak is een hoekscherm voldoende.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2013, 09:11:18 pm »

Wij gebruiken 'm alleen 's nachts en dan staat hij gewoon in de voortent. (dan wel geen portaporti, maar het systeem maakt niet zo uit)

OVerdag ook, trouwens, maar dan heeft ie geen functie, dus staat ie in een hoekje.  geen probleem. En je hebt ook een Galleon, dus waarschijnlijk ook ruimte genoeg!

En wat betreft luchtjes.... Welke? wij gebruiken Aqua-chem groen en legen dagelijks. (geen gesloten systeem zoals porta porti) Als je in een tent al luchtjes zou hebben, stel je dan even voor hoe het in een Caravan zou zijn wat een veel kleinere ruimte is. 





Gelogd
Adventure Awaits

jozefien

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2013, 11:10:35 pm »

Wij hebben hem ook in een hoekje staan. Ik ben zo goed als de enigste die er gebruik van maakt. Maak hem ook zelf schoon.
Helaas kan ik ziet zonder (ivm darmproblemen). Maar als het even kan maken we het liefst gebruik van het toilet gebouw.
Onderweg staat hij meestal in de wagenbak.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2013, 02:00:12 pm »

Bij onze louisiana stond hij altijd tussen de banken in. Nu bij de combicamp gewoon op het deksel naast het bed.
Wij hebben hem nu 2 jaar, en ik wil niet meer zonder.
We hebben hem aangeschaft voor de kinderen, zo kunnen ze 's nachts snel plassen. Een emmer vonden wij een te groot risico.
Daarbij komt nog eens dat als we 's nachts met ze naar de wc lopen, ze om de beurt wakker worden en we dus 3x een loopje hebben.
Dan toch liever dat ze zelfstandig op de porta potti gaan. Om de dag wordt hij geleegd en gespoeld en de bovenkant schoongemaakt.
Ook een uitkomst bij een camping met vies sanitair, wel eens gehad op een tussenstop. Toch fijn dat de kinderen dan schoon kunnen plassen!
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2013, 05:32:25 pm »

Maar de vraag is hier niet wel of geen portapotti maar waar zet je hem neer..... I:

Inderdaad is dat de vraag, dus graag geen reacties van niet PP gebruikers. Dank je, San.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #22 Gepost op: februari 18, 2013, 05:35:31 pm »

volgens mij zijn alle opties al genoemd. Misschien kan je hem stiekum in de voortent bij de buren schuiven. Hoef je je ook geen zorgen te maken met "richten"  :O
Gelogd
live life outdoors

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: conway cambridge
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #23 Gepost op: februari 19, 2013, 11:09:27 am »

Wij zijn maar met zijn tween en hebben er ook een bij ons.
Ik moet wel 3 a 4 keer in de nacht eruit.
Wij nemen hem mee in de disselbak .

Overdag gebruiken we hem niet ,wij hebben een conway daar zit een hemel in met een soort van kast.
Daar zetten wij hem achter niemand die hem ziet staan en stinken doet hij echt niet.
Wij gebruiken ook wel spul erin anders gaat het wel stinken denk ik.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #24 Gepost op: februari 21, 2013, 10:23:08 am »

Dit is een vraag die ik mijzelf ook stel...Ik heb er nog geen een, maar wil er wel een..
Ik ben eigenlijk van plan om hem in onze flyer "in te bouwen" dus de klepbank zodanig maken dat ie erin past en dat het bedschuif er nog wel overheen kan.
Maar ik ben bang dat de pp niet zo laag te koop zijn...ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe hoog de ruimte is van de klepbank, dus dat maar eens gaan opmeten.

Maar het leek mij wel handig om hem daarin kwijt te zijn en te kunnen laten staan tijdens de reis.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #25 Gepost op: februari 21, 2013, 11:25:12 am »

Weet niet welke editie je hebt, maar voor een flyer uit 1998: ongeveer 30cm onder de bankjes, ongeveer 31cm in het midden.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Gelogd

nieuweklapster

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 325
  • Merk Vouwwagen: holtkamper cocoon m mtt 2009
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #26 Gepost op: februari 21, 2013, 10:17:57 pm »

Dank voor alle reacties. Net als josefien kamp ik soms ook met een darmprobleem dus ben er soms afhankelijk van. Liever gebruik ik m ook niet. Plaats blijkt dus nog niet zo eenvoudig. Ik heb bedacht maar een soort " hoekje " te naaien die ik op kan hangen aan de buizen van de voortent, waar die in kan staan, tegen de wagenbak aan. Vind het wel een sta-in-de-weg,maar ja.....als je moet, moet je wat.....

................wat een schijtonderwerp he?......... WW WW WW
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2013, 10:21:37 pm door nieuweklapster »
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #27 Gepost op: februari 21, 2013, 11:13:17 pm »

Aan de wagenbak zitten een paar extra ogen.

Als je nou eens losse stokken koopt die je daar in kan haken en met een koppelstuk naar een staander en een klem aan de buis van de voortent.. douchegordijntje er aan, of een kant en klaar gordijn van de Leen-bakker en voila! uit het zicht!

Gelogd
Adventure Awaits

CenC

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #28 Gepost op: februari 22, 2013, 12:13:20 pm »

Weet niet welke editie je hebt, maar voor een flyer uit 1998: ongeveer 30cm onder de bankjes, ongeveer 31cm in het midden.

Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk

Dank, echter is die van ons 10 jaar ouder..... ::)
Nou ben ik bang dat de nieuwere meer ruimte hebben...
Gelogd

moos

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #29 Gepost op: februari 24, 2013, 02:55:33 pm »

Wij hebben een plasemmer voor 's nachts. I.v.m. omvallen zetten we de emmer in een stevig plastic krat. De kinderen kunnen de randen van het krat dan vast houden als steun en mocht de emmer omvallen (wat nog niet is gebeurd) dan ligt de inhoud in het krat en niet op de vloer. HEt krat gebruiken we normaal om grondzeilen oid in te vervoeren op de heen en terugreis.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal