Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: waar laat ik mijn portapotti?  (gelezen 17849 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CenC

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #30 Gepost op: februari 24, 2013, 05:44:22 pm »

Wij hebben een plasemmer voor 's nachts. I.v.m. omvallen zetten we de emmer in een stevig plastic krat. De kinderen kunnen de randen van het krat dan vast houden als steun en mocht de emmer omvallen (wat nog niet is gebeurd) dan ligt de inhoud in het krat en niet op de vloer. HEt krat gebruiken we normaal om grondzeilen oid in te vervoeren op de heen en terugreis.

Dit vind ik ook een goed idee...ga maar eens opzoek naar een geschikt formaat voor onze plasemmer......en die krat kan idd wel voor onderweg voor iets anders worden gebruikt.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #31 Gepost op: mei 03, 2013, 10:01:24 pm »

Wij hebben al jaren een pp.
Gebruiken hem voornamelijk 's nachts en alleen voor het plassen.
Met het speciale spul voor de pp erin in zowel je afvalbak als de spoelbak ruik je hem helemaal niet (zelf verleden jaar met 38gr. overdag niet)
Ik heb een kunstheup en kan 's nachts niet die lange stukken naar het toilet lopen. Voor mij is die een uitkomst.
Wij hebben hem altijd in de voortent in een hoek gehad.
Deze keer (nieuwe vw) hebben wij hem in de wagenbak gehad. (hebben 3 dagen proefgekampeerd, zijn net terug vandaag)
Wij hebben een hoogmodel pp. Met vervoeren staat die in 2 delen (dus uit elkaar in de wagenbak).
Over de plek hebben wij nooit een probleem gemaakt. Maar goed wij zijn dan ook met zijn tweeën.
Gelogd

woertje73

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #32 Gepost op: mei 10, 2013, 11:33:52 pm »

Bij ons stond in de Camplet de PP in de voortent 's nachts en overdag onder de dekselkant of in een hoekje in de voortent.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #33 Gepost op: mei 11, 2013, 07:43:27 am »

Wij vervoeren de porti in de disselbak naast de koelkast (blokker). Toch denk ik dat we het ding gaan omruilen voor een plasemmer. Het neemt relatief veel ruimte in en de ervaring is dat we toch vaker gebruik maken van het sanitair op de camping. Vanwege de kinderen proberen we ook altijd een plek te krijgen in nabijheid van een sanitair gebouw.

Ik vind het gemak er van niet meer opwegen tegen de nadelen. Dat zelfde geld overigens ook voor de skottelbraai wat een ontzettende ruimtevreter is, maar goed dat is weer een andere discussie.  KK
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #34 Gepost op: mei 11, 2013, 11:54:03 am »

Misschien dat Skottelbraai en Portapotti als het beide ruimtevreters zijn, op de een of andere manier te combineren zijn? 8)
Maar dat was niet de vraag, ons antwoord; in het middenpad van onze Roadmaster, in het hoekje waar normaal gesproken tijdens het rijden de keuken "ingedraaid" zit. In de deuropening van de wagenbak hebben we een gordijnroe gespannen waar een gordijntje aan hangt (van één van de ramen dat we niet gebruiken).  Voordeel daarvan is als je overdag even jezelf wilt omkleden, zwembroek aan of uit e.d. je niet meteen in het zicht staat. Portapotti staat daarmee ook uit het zicht.
We gebruiken hem snachts. Soms staan we op een camping zo dicht bij het toilletgebouw dat we hem niet gebruiken en dan blijft ie in twee delen in de disselbak zitten.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #35 Gepost op: mei 11, 2013, 02:02:30 pm »

Misschien dat Skottelbraai en Portapotti als het beide ruimtevreters zijn, op de een of andere manier te combineren zijn? 8)

Hahaha... nou maar niet teveel over nadenken ;)
Gelogd

Sadkingbilly

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #36 Gepost op: mei 17, 2013, 09:40:26 pm »

Ik heb vorig jaar een nieuwe PP gekocht na een jaar een oude van een tientje "geprobeerd" te hebben. Deze is een hoog model met electrische spoeling die absoluut niet te ruiken is wat voor weer het ook is. Onderweg staat 'ie achterin de auto (Ford Mondeo station), gaat als eerste erin en de auto wordt er omheen ingepakt. Mijn dochter vergeet vaak dat ze moet dus krijg je dan een melding dan is het zaak om asap te stoppen. Dan trek ik de PP uit de kofferbak, naast de auto deksel eraf en ze kan. Natuurlijk alleen op parkeerplaatsen oid, ik zal nooit de auto op de vluchtstrook zetten...

Overdag staat ie op dezelfde plek als 's nachts, gewoon in het leefgedeelte van de tent (ja, tent, maar wel vervoerd in een VW Casco :) ) en kan in noodgevallen er snel gebruik van gemaakt worden. Een van de beste aankopen van de afgelopen jaren wat mij betreft.

(als we niet kamperen staat 'ie overigens bij mijn moeder in de badkamer omdat ze geen toilet boven heeft. Makkelijk voor als mijn dochter daar slaapt..)
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #37 Gepost op: mei 20, 2013, 12:28:03 am »

Als de kinderen 's nachts moeten gaat dat toch meestal om een vloeibare behoefte. Wij hebben 2 jongens en kregen afgelopen hemelvaart een toptip.
Gewoon een fles met een redelijke opening. Pielemuis erin en plassen maar. Dop erop en weer verder slapen. Voor mijn kleintjes is 0,5 liter voldoende.
Voor mezelf zou ik toch een liter nemen. In de praktijk plast een volwassen mens nooit meer dan 800 ml per keer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Urineren

Mijn vrouw gaat nooit 's nachts, dus die loopt 's ochtends gewoon naar het toiletgebouw. Maar zelfs daarvoor zou een oplossing zijn. Denk aan de "moeders voor moeders" kannetjes. Dat is dus ook bruikbaar voor kleinere dames/meisjes.

De P-a-P blijft dus thuis in de garage en staat waarschijnijk binnenkort op marktplaats.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #38 Gepost op: mei 20, 2013, 07:52:28 am »

Wij hebben de pp die in de klapper zat pas weggedaan en vervangen voor een plas emmer. Deze is alleen voor de nacht en voor de "kleine dinge.."' voor Thijs gebruiken we ook een fles.
De emmer gebruiken we ook om de was in mee terug te nemen of doen hem vol met schoenen in de disselbak. De pp nam te veel ruimte in.

Dit werkte het hemelvaart weekend prima...
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #39 Gepost op: mei 20, 2013, 09:22:18 am »

Wij hebben het voordeel dat ons gezin 4 mannen(tjes) teld.
Wij hebben 2 luieremmers. 1 grote voor de vuilwater voor de keuken 1 kleine nood emmer voor de nacht.

"s morgens emmer(s) leeg maken,omspoelen klaar.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #40 Gepost op: mei 20, 2013, 09:49:46 am »

Wij gebruiken geen pp wij hebben ook voor de kleine zaken s-nachts een emmer.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #41 Gepost op: mei 20, 2013, 11:17:14 am »

volgens mij ging dit topic er over of je er een goede plek voor kunt vinden in je tent. niet in of je 'm wel of niet gebruikt...
Gelogd
Adventure Awaits

ilmajori

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #42 Gepost op: mei 20, 2013, 11:25:34 am »

Wij hebben hem s'nachts in de voortent staan naast de deur.
Overdag tot nu toe ook.
Op sommige campings mag je echter geen aquakem blauw gebruiken omdat de sanitairvoorzieningen op een sceptictank zitten aangesloten.
Hiervoor in de plek kun je dan gewoon goedkoop afwasmiddel en een scheut azijn in de tank doen.
ruikt ook niet ontkalkt als de beste en is goed voor milieu.
Nee een emmer zul je mij niet zien gebruiken.
het is wel kamperen maar het zijn niet meer de middeleeuwen :)
Die s"'morgens met een slaperige kop in de wc worden geleegd.
Ik zou niet meer op die wc willen zitten :?

Gelogd

twingo2

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #43 Gepost op: juli 05, 2013, 09:06:58 pm »

In onze jamet louisana hebben we een soort "wchokje"

hebben sinds gister een pp, onze kleine man staat bijna op randje om zindelijk te worden!!!!
 :>
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: waar laat ik mijn portapotti?
« Reactie #44 Gepost op: juli 06, 2013, 09:34:11 am »

onderweg hebben wij hem achter inb de auto. staks naar frankrijk kunnen we hem onderweg ook gebruiken zodat onze meiden dan niet op een vieze wc onderweg hoeven als we die aantreffen.
Op de camping staat hij overdag onder een bed ( waar een slaaptentje kan) en savonds zetten we hem in de voortent.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal