Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Ken iemand de Defa Gasheater  (gelezen 7676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

villeke

  • Gast
Ken iemand de Defa Gasheater
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2013, 12:49:37 pm »

Heb jij dan niet de Tristar van 750 en 1500 watt.
Wij hebben dezelfde maar dan 500 en 1000 watt. als je 6 amp. heb kan je 1500watt niet aanzetten.
En 1000wat Tristar keramisch kachel kwam bij ons vorige week 30 april met een buitenthemperatuur van 6 graden echt niet hoger uit dan misschien 15 gr. binnen in de tent. En heel groot is onze vouwwagen nu ook niet. Wij hebben een Jamet Jametic.
wij hebben dus nu beide kachels in de vouwwagen liggen. Echt handig. Als het echt koud is dan de gaskachel. Overigens zijn er ook campings waar je geen electr. kachel maar gebruiken. (raar maar waar)
Inderdaad 750/1500 watt en het klopt dat 1500 watt nier op iedere camping kan. Maar 15 Gr met een vest en een fleece kleedje is best prima. Gek dat op sommige campings een elec kacheltje niet mag. Wist ik niet.
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Ken iemand de Defa Gasheater
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2013, 09:49:28 pm »

Actueel onderwerp. Wij komen net terug van het Klapweekend waar een verwarming echt onmisbaar was, maar wij hebben er geen een.
Wij hebben zowel een tristar geleend als een kleine keramische met ingebouwde ventilator. De tristar geeft lekker veel stralingswarmte, dus als je dichtbij zit is het best snel genoeg. Zelfs de ruimte warmt redelijk op.  Hij kan op 400/800/1200 watt.
Die met ventilator deed het onvoldoende. Dat was volgens mij 500/1000. Maar die kreeg de voortent van de roadmaster niet warm zelfs met 4 personen erin.

Ik geloof best dat die gaskachel erg efficient verwarmt, maar het verbruik is er ook naar. Minimaal 216 gram gas per uur. Dan had ik dit weekend niet genoeg gehad aan 1 907 tankje. Is toch ook best kostbaar.

Zowel die tristar als die euromac zijn lekker compact. Dus alle2 kan ook.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Ken iemand de Defa Gasheater
« Reactie #17 Gepost op: mei 12, 2013, 09:52:39 pm »



Ik geloof best dat die gaskachel erg efficient verwarmt, maar het verbruik is er ook naar. Minimaal 216 gram gas per uur. Dan had ik dit weekend niet genoeg gehad aan 1 907 tankje. Is toch ook best kostbaar. .
Wij deden een korte week met zo'n 907 tank. En relatief kostbaar, maar volgens onze berekening komt het niet zo vaak voor dat het uit kan om een duurder systeem aan te schaffen met een aparte brandstof.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal