Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?  (gelezen 11378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EdwinMerks

  • Gast
Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Gepost op: mei 10, 2013, 11:02:25 pm »

Ik ben op zoek naar nieuw tenttapijt. We hebben nu van dat lichte grijze tapijt van Obelink liggen en dat bevalt niet goed. Het is weliswaar redelijk zacht en anti-slip, maar het wordt snel vuil. En met vuil bedoel ik dat je het er niet meer uit krijgt. Het is dus van dat doek met gaatjes (soort rubber). Ik kijk nu ook naar tenttapijt van Isabella. Dit is meer van dat geweven nylon. Nadeel: vuil blijft er op liggen en zakt dus niet door de gaatjes. Voordeel: het zou beter en makkelijk zijn schoon te houden.

Wie kan me op weg helpen een keuze te maken (daarbij laat ik de prijs even buiten beschouwing). Kwaliteit gaat bij mij boven een paar tientjes aanschafprijs.

(Ik heb overigens de diverse draadjes al gelezen maar het antwoord nog niet gevonden).

groet, Edwin
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.347
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2013, 11:14:11 pm »

Wij hebben Bolon Tenttapijt op verschillende websites wordt dat ook aangeboden als Isabella Bolon. Dat wordt toch ook wel makkelijk vies. daarom hebben we de afgelopen vakantie maar een deurmat voor de tent neergelegd. Schoonmaken gaat wel, maar makkelijk... nee.

Als ik dit van tevoren had geweten dan was ik op zeker voor een donkere kleur gegaan. Omdat onze honden altijd mee gaan op vakantie was dit tapijt voor ons de enige optie. alle anderen zijn te open van structuur en daar gaan de hondennagels tussendoor.
Gelogd
Adventure Awaits

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2013, 11:14:23 pm »

Ik had nu ook weer het welbekende gaatjes tapijt voor onze nieuwe CC bij Obelink gekocht, maar het kan niet tippen aan het gaatjestaptijt wat we bij onze vorige vouwwagen nieuw hadden aangeschaft (nu ca. 15 jaar geleden). Dat was wat zwaarder en zachter; het lag daardoor netter en het was zachter/fijner om er op te lopen. Ook is het al die jaren schoner gebleven dan het vorig jaar gekochte tapijt van Obelink na 1 keer gebruik nog is.
Ik heb me suf gezocht of er betere kwaliteiten gaatjestapijt te vinden zijn, maar volgens mij is het overal hetzelfde tapijt. Wellicht dat we toch overstappen naar het dicht geweven tapijt, maar aan dat idee moet ik nog even wennen, het heeft niet mijn voorkeur. Ik wil gewoon mij oude vertrouwde dikke gaatjestapijt terug.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2013, 11:59:55 pm »

Wij gebruiken een lichte kruimeldief om het tapijt wat schoon te houden...
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2013, 06:54:56 am »

Wij hebben Starlon tapijt van StarCamp. Is een geweven kunststof tapijt en bevalt prima. veeg je vrij gemakkelijk schoon. Is af te nemen met een vochtige doek.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

  • Gast
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2013, 09:23:14 am »

Wij gebruiken een lichte kruimeldief om het tapijt wat schoon te houden...

Die hebben we ook maar het gaat met name om vlekken. Tijdens onze vakantie vorige jaar (San Marino) zijn er allemaal kleine vlekjes in ontstaan. Het lijken wel druppels van ranja of zo.
Schoonmaken helpt niet, zelfs niet met een hoge drukspuit (je spuit hem dan zelfs kapot). De vlekken blijven zichtbaar. We gaan kiezen voor of Isabella Bolon (maar dat is licht en heeft dus ook weer zijn nadelen) of gewoon voor een antraciet gaatjes-tapijt.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2013, 10:02:40 am »

Ik herken een beetje het probleem, maar wij hebben een grasgroen tapijt, die zachte met gaatjes.
Deze was ik zelfs in mijn wasmachine (met 7 kilo trommel)
Hierin wordt het schoon, op een paar verkleuringen na....maar deze is ook al een aantal jaar oud.
Wel heb ik ook een mat buiten liggen en een dweiltje bij binnenkomst...vooral bij nat weer ideaal.
De honden worden daarop ook met een handdoekje schoon en droog gemaakt.
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2013, 10:50:59 am »

Wij hebben ook het gaatjestapijt. Deze hebben we bij onze vorige vouwwagen van de dealer erbij gekregen.
Dit is ook van dat hele dikke, zachte tapijt, volgens mij was het aerotex.
Deze is donkerblauw, en met 3 kinderen nog altijd schoon. We hebben ook een ander gaatjestapijt gehad, een
goedkopere versie, maar deze is veel dunner en sneller vies. En ook lastiger schoon te maken.
Grote voordeel vind ik toch dat alle kruimels en zand er door heen vallen en ik niet elke dag hoef te vegen op vakantie.
Gelogd

toonvkr

  • Gast
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2013, 11:10:32 am »

Op de blote voeten in je voortent is natuurlijk het fijnst op het zachte gaatjestapijt. En omdat het zand er doorheen valt, ben je dat ook kwijt. Nadeel inderdaad dat je het moeilijk schoon krijgt. Als er een wat harde ondergrond is met hier en daar een licht uitstekende bobbel, dan slijt de toplaag van het tapijt daar snel en dringt er vuil in dat je er niet of nauwelijks meer uitkrijgt.  Bij thuiskomst rol ik hem op, leg hem 24 uur in ons bad, en Biotex in het water. (en dan moet je hem nog verzwaren, anders blijft de rol drijven) De enige "oplossing" daarvoor is een donkere kleur.  Na enkele jaren gebruik is de hele oppervlakte licht versleten en is het vuil zodanig verspreid dat het geen vlekken meer zijn, waardoor het minder opvalt.  Als wij weer een nieuwe kopen dan wordt het weer het zachte gaatjes tapijt, maaar wel in een donkere kleur.
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2013, 07:41:02 pm »

Wij gebruiken ook het safaritex tapijt. Nu de derde keer gebruikt en over de pergola gehangen en afgespoeld. Hopen dat het schoon wordt.
Nadeel van deze tapijten is dat er zand aan blijft plakken, dat is normaal niet zo'n ramp maar de jongste kruipt nog. Dat zand zie je terug op zijn kleren.
Maar dat nadeel weegt niet op tegen het zachte voor je voeten en dan je nagenoeg niet hoeft te vegen.
We hebben inderdaad wel een donker blauwe, dat scheelt enorm!
Gelogd

Tom

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 360
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster
  • Roadmaster Family S
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2013, 04:04:57 pm »

Geen idee welk merk wij hebben maar wij hebben die van ons bij de vrijbuiter aangeschaft, niet de duurtste maar ook niet de goedkoopste. Het tapijt is lekker stevig en al het fijne vuil valt er mooi door heen. Wij hebben ook een donkerblauwe kleur waar je inderdaad het vuil niet snel op ziet, vorig jaar voor het eerst in gebruik genomen dus ben benieuwd hoe lang het tapijt mee zal gaan.
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2013, 07:02:51 pm »

Wij hebben safaritex, bevalt goed, zacht en redelijk goed schoon te houden. Verkrijgbaar in diverse kleuren en afmetingen...
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2013, 05:46:21 pm »

Ik heb ook lang getwijfeld over welk tent tapijt te moeten aanschaffen, uiteindelijk ook voor het "gaatjes" tapijt gegaan van Bo-camp. Volgens mij is de kwaliteit goed. Ik vond het juist een nadeel dat de viezigheid door de gaatjes valt. Ik vindt het zelf niet zo'n fris idee dat er bijv. hagelslag e.d. onder het tenttapijt blijft liggen. Maar het comfort is wel heel fijn. En schoonmaken viel mij mee. We hebben 'm op de camping schoongeborsteld met de veger en klaar. Nu zullen we 'm na de "grote"vakantie vast wat grondiger moeten schoonmaken  ;)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2013, 06:05:16 pm »

Ik heb ook lang getwijfeld over welk tent tapijt te moeten aanschaffen, uiteindelijk ook voor het "gaatjes" tapijt gegaan van Bo-camp. Volgens mij is de kwaliteit goed. Ik vond het juist een nadeel dat de viezigheid door de gaatjes valt. Ik vindt het zelf niet zo'n fris idee dat er bijv. hagelslag e.d. onder het tenttapijt blijft liggen. Maar het comfort is wel heel fijn. En schoonmaken viel mij mee. We hebben 'm op de camping schoongeborsteld met de veger en klaar. Nu zullen we 'm na de "grote"vakantie vast wat grondiger moeten schoonmaken  ;)
Of in de rivier uitspoelen. Zag ik vorig jaar in Frankrijk in de Drome.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

THA1982

  • Gast
Re: Tenttapijt: welke van de 2 soorten?
« Reactie #14 Gepost op: mei 21, 2013, 07:44:47 pm »

Dan moet je wel bij een rivier kamperen :P. Ik denk dat we 'm na onze vakantie gewoon over zo'n staand wasrek heen gooien en even met de Hara doek schoonmaken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal