Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gezellige verlichting  (gelezen 5779 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THA1982

  • Gast
Gezellige verlichting
« Gepost op: mei 21, 2013, 05:39:22 pm »

Nu zag ik een topic staan over verlichting (alleen weet ik niet hoe ik dit bericht erin plaatst), nu ben ik wel benieuwd wie wat voor verlichting gebruikt in en om de vouwwagen.

Tijdens ons eerste kampeerweekend hadden we een led-lantaarn mee die op zonne-energie werkt. Dit was wel erg minimaal en we moesten af en toe bijschijnen met de telefoon  :H. Dus voor de grote zomervakantie zal er wat licht bij moeten. Maar ik vind een beetje gezellige verlichting ook wel belangrijk. Het lantaarntje is wel handig voor bijv 's nachts maar als we 's avonds gezellig zitten. Iemand tips of ideeën? En het liefst dus wat "geel" licht. Led vind ik niet zo sfeervol. We gebruiken wel stroom maar omdat we ook een kleintje hebben rondlopen wil ik niet door de hele tent stekkerdozen hebben liggen.

Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Gezellige verlichting
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2013, 06:03:45 pm »

Wij hebben van die led klemspotjes gekocht bij de wit. Mooi warm licht! Deze zitten in stekkerdozen met kinderbeveiliging die we om de stangen ban de bedden hebben hangen.  de spotjes hebben we aan het doek bij de "deur" naar het slaap gedeelte toe  hangen, wij hebben 2 kleine kinderen en een derde op komst vandaar dat we de kindveilige stekkerdozen hebben. En soms zijn ze ook volwassen bestendig!
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2013, 06:08:13 pm »

We hebben een soort looplamp voor op momenten dat we veel licht nodig hebben. Maar voor als we gezellig zitten te borrelen hebben we waxinelichtjes in een lantaarntje.
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2013, 07:41:40 pm »

Haha, ik heb ook het liefst een kaarsje maar mijn man het liefst zo weinig mogelijk vuur. En idd we hebben ook een kindveilige stekkerdoos maar dan nog al die snoeren door de vouwwagen. Hoe doen jullie dat dan? Ik zag dat je nu bij de Ikea ook leuke lampjes voor buiten hebt. Alleen is dat wel weer led verlichting :?
Gelogd

Sara

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2013, 08:41:04 pm »

Die ikea lampjes geven niet zo heel veel licht, hoor. Hebben we vorige zomer in de tuin uitgetest.
Wij nemen een gaslampje mee omdat we graag nog iets lezen 's avonds als de kinderen slapen.
Voor de gezelligheid wat kaarsjes.  :)
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2013, 09:28:38 pm »

Dat is goed om te weten want ik mag ook graag even lezen KK Misschien maar een gewone lamp komen met een fitting?
Gelogd

Appeltje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 182
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer Expedition
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2013, 09:39:40 pm »

Wij hebben deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10096097/#/20046988 met spaarlamp. Maar wij willen kijken naar nog iets meer verlichting. Je kunt er wel (net) bij lezen.  :)
Gelogd
"Home is where the Holtkamper is"

tijger

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2013, 09:48:59 pm »

Gewoon een ouderwets gaslampje, gezelliger kan niet.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2013, 11:27:38 pm »

Sinds afgelopen klapweekend zijn er weer meer leden met een Coleman Northstar :J (Benzine lamp)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2013, 11:38:11 pm »

Sinds afgelopen klapweekend zijn er weer meer leden met een Coleman Northstar :J (Benzine lamp)

Niet via dat klapweekend maar wel: +1  ;)
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
Gezellige verlichting
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2013, 11:50:59 pm »

Ow ja, even toevoeging op mijn vorige post van de lampen van de wit. Die hebben we voor binnen. Buiten hebben we een campinggaz lamp die een mooie warme kleur geeft.
Ben overigens wel op zoek naar een led lampet zo'n kleur, maar dat is een ander topic!
Gelogd

ropperdepop

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2013, 10:41:55 am »

wij hebben ook erg gezellig licht. Zwarte kabels met daaraan ronde bollen die iets kleiner zijn dan tennisballen, er zitten er niet heel veel aan een snoer, we hebben er 4 geloof ik maar het licht is echt heel erg sfeervol en daarnaast is het ook een leuk gezicht, voor kinderen heb je deze eventueel in allerlei soorten kleuren. Als we echt goed licht nodig hebben dan gebruiken we een lantaarn die je met je hand kan vasthouden doordat er een haak aan vast zit
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #12 Gepost op: juni 14, 2013, 10:56:59 am »

wij hebben ook erg gezellig licht. Zwarte kabels met daaraan ronde bollen die iets kleiner zijn dan tennisballen, er zitten er niet heel veel aan een snoer, we hebben er 4 geloof ik maar het licht is echt heel erg sfeervol en daarnaast is het ook een leuk gezicht, voor kinderen heb je deze eventueel in allerlei soorten kleuren.

mag ik vragen waar je die vandaan heb?
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #13 Gepost op: juni 14, 2013, 05:54:07 pm »

Een kennis heeft deze lamp, geeft voldoende licht om bij te lezen en geeft ook sfeerverlichting indien gewenst.
Ze zijn niet aan de goedkope kant maar werken wel heel goed

http://www.atomatent.nl/led-verlichting.html
Gelogd

h.m

  • Gast
Re: Gezellige verlichting
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2013, 06:05:48 pm »

een gewone hanglamp stekkerdimmer er tussen en je kan het zo sfeervol maken als je zelf wil
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal