Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Stormbanden  (gelezen 6460 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

berkevelda

  • Gast
Re: Stormbanden
« Reactie #15 Gepost op: mei 26, 2013, 02:01:21 pm »

Ik denk dat iedereen hier moet doen wat hij/zij zelf voor gevoel er bij heeft. Als je ze er wel gebruikt weet je zeker dat je er achteraf geen spijt als je ze niet erop/eraan had zitten.

Het is nu twee maal in drie jaar tijd overkomen dat die van ons nog stond en de rest half plat lag of mensen die schade hadden. In Drenthe stonden we een keer op een boerencamping en waren we niet aanwezig toen er plaatselijk noodweer voorbij trok. Vrienden van ons hadden toen de luifel kapot. Afgelopen zomer hebben we tot twee maal toe een volledige dag lang "last" gehad van een Mistral wind. De eerste maal waren we op de camping aanwezig en de twee maal niet. De buurman kwam me vertellen dat hij onze luifel had gered want de stormband had het net niet gered.........  ::)  Gelukkig geen schade, maar wat als ik ze niet had gebruikt.

Kortom, het is net waar je jezelf prettig bij voelt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Stormbanden
« Reactie #16 Gepost op: mei 26, 2013, 03:44:28 pm »

Bij onze Jametic zitten aanklikbare stormbanden. Die gebruik ik altijd standaard, heb dan geen scheerlijnen nodig aan de voortent. De Adventure (vario) luifel staat met 3 stokken en op elke stok een scheerlijn. Als het hard waait of bij heftige buien en noodweer, gaat gewoon de voorkant naar beneden, vangt dan een heel stuk minder wind. Een scheerllijn loodrecht langs de stok naar beneden helpt weinig. Vooral niet als de haring rechtop in de grond staat. Hoe haakser de haring op de lijn staat, hoe meer weerstand deze biedt. Bij voorkeur gebruik ik voor de luifel de grootste en platte haringen. En heb er elastieken tussen met van die haken eraan. Dan kan de luifel mee bewegen, wat veel beter schijnt te zijn. De haringen krijgen dan ook minder harde rukken en bllijven beter in de grond zitten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Stormbanden
« Reactie #17 Gepost op: mei 28, 2013, 09:55:37 am »

Wij hebben op advies van een camping beheerder in zeeland wel eens de auto voor de tent gezet, als windvanger...
Ik heb overigens wel vertrouwen in die vario luifel, als je de voorkant maar goed laag zet, en de ritsen aan de zijwangen vast hebt. volgens mij staat hij dan aardig stormvast.
Wij gaan het uitproberen, in Engeland vaak veel wind :)

Waar in Engeland? Altijd leuk mede-Engelandgangers te lezen hier! Wij gaan naar de zuidkust van Wales, en de mooiste campings liggen volgens de reviews allemaal vrij 'exposed' wat betreft de wind. Dus wij gaan de voortent ook maar eens stevig vastzetten, wel met scheerlijnen, stormbanden hebben wij niet.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal