Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Traagschuim of koudschuim???  (gelezen 10510 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

THA1982

  • Gast
Traagschuim of koudschuim???
« Gepost op: mei 29, 2013, 06:35:44 pm »

Hallo kampeerders,

Na ons proefweekend kamperen kwamen we al snel tot de conclusie dat het slapen anders moest. Nu ben ik vandaag bij de Leenbakker geweest en heb ik een topmatras meegenomen van traagschuim, 7cm dik. Hij was deze week nog in de aanbieding en ik heb de laatste in de juiste maat. Maar nu kreeg ik het advies van de verkoper dat ik geen traagschuim moest kopen maar koudschuim. Traagschuim zou niet geschikt zijn voor in de vouwwagen omdat als het te warm is dit schadelijk is voor het matras, het niet lekker ligt en begint te zweten. Nu waren de koudschuim topper uiteraard veel duurder dus toch de traagschuim gekocht en eens even andere deskundigen om advies vragen  ;) :J. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Het matras zit nog in de verpakking en kan dus nog retour.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2013, 07:33:23 pm »

In onze wagen zit standaard een ( 7 cm dik) koudschuimmatras. Wij vonden dit te hard, en hebben hierop een (3 cm dik) traagschuim topper gelegd. Wij slapen hierop als een roos. Van zweten e.d. niets gemerkt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.354
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2013, 07:51:27 pm »

Wij hadden bij de Cabanon een 7 cm koudschuim op het bestaande matras. Deze laatste geeft stevigheid, het traagschuim comfort. Dit lag prima! Hoewel ik snel warm ben had ik hier geen last van. Wel altijd in combinatie met een ander matras gebruiken. Traagschum alleen geeft onvoldoende steun.
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2013, 10:23:06 pm »

Het is de bedoeling dat hij boven op het bestaande matras komt. We doen dan beide "matrassen" op één kant en daar dus bovenop het topmatras. Ik hoop dat dit gaat werken anders is het een beetje een dure miskoop. ::)
Gelogd

THA1982

  • Gast
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2013, 10:25:15 pm »

De bestaande matrassen zijn gewoon van die schuimmatrassen.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2013, 06:57:23 pm »

Wij hebben ook schuimmatrassen daar bovenop leggen wij dekmatras van Ikea
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30156269/#/00156261
Bevalt ons super.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #6 Gepost op: mei 31, 2013, 09:44:56 am »

Even een vraagje:

Wij hebben ook standaard een koudschuim matras in de wagen en mijn man vindt dit wat te hard. Nu zat ik eraan te denken om er een IKEA topper op te leggen.

Nu denk ik aan deze (vooral vanwege het gemak van vervoer):

maar ik vraag me af of dit wel verschil zal maken omdat hij maar 2 cm dik is.

Anders wordt het de Sultan Tarsta, maar die is wel 4cm dik, dus lastiger te vervoeren misschien. Dus dan worden het er sowieso twee van 80cm breed, want eentje van 1.60m kunnen we waarschijnlijk niet makkelijk kwijt tijdens vervoer omdat de wagen maar 1.40m breed is).

Zijn er hier ervaringen?
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2013, 09:47:51 am door Ccindy »
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2013, 10:25:53 am »

Mev. NOOBrainer gebruikt al een aantal jaren een traagschuim opleg matras van Defa. slaapt prima en minder rugklachten.
kun je redelijk compact oprollen.

http://www.defa.nl/archives/store/products/defa-dream-visco-elastische-oplegmatrassen-badstof-tijk
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2013, 10:59:17 am »

Mev. NOOBrainer gebruikt al een aantal jaren een traagschuim opleg matras van Defa. slaapt prima en minder rugklachten.
kun je redelijk compact oprollen.

http://www.defa.nl/archives/store/products/defa-dream-visco-elastische-oplegmatrassen-badstof-tijk

Ziet er goed uit. Alleen nogal aan de prijs (zouden dan minimaal 175 euro kwijt zijn, bij IKEA in het duurste geval 90 euro), vooral omdat we niet weten of dat het verschil gaat maken. Als hij rugklachten zou hebben of zo, zou ik het er wel voor over hebben, maar hij wil eigenlijk alleen maar iets meer comfort/zachtheid dan hij nu heeft.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #9 Gepost op: mei 31, 2013, 04:00:33 pm »

Even een vraagje:

Wij hebben ook standaard een koudschuim matras in de wagen en mijn man vindt dit wat te hard. Nu zat ik eraan te denken om er een IKEA topper op te leggen.

Nu denk ik aan deze (vooral vanwege het gemak van vervoer):

maar ik vraag me af of dit wel verschil zal maken omdat hij maar 2 cm dik is.

Anders wordt het de Sultan Tarsta, maar die is wel 4cm dik, dus lastiger te vervoeren misschien. Dus dan worden het er sowieso twee van 80cm breed, want eentje van 1.60m kunnen we waarschijnlijk niet makkelijk kwijt tijdens vervoer omdat de wagen maar 1.40m breed is).

Zijn er hier ervaringen?
Zie mijn reactie van hier boven. Het word niet veel zachter maar voor ons voldoende. Het voelt veel beter aan bij het slapen. Wij slapen er prima op
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Cdr

  • Gast
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #10 Gepost op: mei 31, 2013, 04:10:42 pm »

Na een nachtje in de nieuwe flexi vond ik de matras veel te hard, mijn man niet. Ik heb ook bovengenoemde dekmatras erop gelegd en het was een stuk beter. Niet superzscht, maar wel te doen.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #11 Gepost op: mei 31, 2013, 07:00:52 pm »

Bedankt olaf73 en Cdr, ik ga er morgen een halen.


<< Sent from my iPad using Tapatalk >>
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

THA1982

  • Gast
Re: Traagschuim of koudschuim???
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2013, 09:33:04 pm »

Ik vond deze wel erg dun, maar zal ook afhankelijk zijn van het matras wat eronder zit. Die van ons is 7 cm dik. En de prijs was 99 euro voor 140x200. Een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding. Nu hopen dat het ook lekker slaapt. 8)
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal