Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Kluisje in de vouwwagen?  (gelezen 14794 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: juni 21, 2013, 05:12:06 pm »

Wij hebben ook geen kluisje. Waardevolle spullen opbergen in de auto indien nodig. Verder zie ik wel mogelijkheden om de keukenklep van de Trigano te voorzien van kleine hangsloten. Gaatje boren in het lipje, of in het beugeltje en daar een klein slotje doorheen. Je breekt het natuurlijk zo open met een koevoet, maar vertraagt. In ieder geval niet interessant voor de snelle roof als je net even de andere kant op kijkt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: juni 21, 2013, 06:15:20 pm »

Wij hebben een kluisje waarin we de waardevolle zaken doen als we niet bij de wagen zijn. Bv bij zwemmen ed
Aan de achterkant een kleine opening gezaagd. Hierdoor gaat een oog van een stalen kabel, die ik aan de andere kant om het frame van het bed heb gedaan. In het kluisje een hangslot door het oog wat via de achterkant naar binnenkomt.

Voordeel dat de kluis dus los in de bak staat. Onderweg staat deze in de auto. Geeft me een gerust gevoel. Een potentiele insluiper moet de hele wagenbak verbouwen dus dat zal wel afschrikken
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: juni 21, 2013, 06:28:42 pm »

Hier geen kluisje. Paspoorten en geld ed houden we bij ons. Wanneer we
naar het zwembad gaan, gaan de waardevolle spullen in de auto.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: juni 21, 2013, 06:41:07 pm »

Ik heb een kluisje aan de bodem vastgemaakt. Een iets groter model omdat ik tijdens korte vakanties ook vaak een laptop meeneem.
En inderdaad, deze kan je los krijgen. Kost wel wat moeite en ik denk dat je dan aardig wat aandacht trekt op de camping.
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: juni 21, 2013, 08:02:15 pm »

Voordelige tips voor een kluisje?
Gelogd
In één klap schatrijk!

bosi

  • Gast
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: juni 21, 2013, 08:20:37 pm »

Wij hebben zo'n kluisje van de bouwmarkt met cijferslot combinatie, tegen het kopschot van de vouwwagen met slotbouten vastgemaakt.
Wij zijn ervan door drongen dat dit soort kluisjes met enig geweld open te maken zijn, maar het gaat erom dat de een potentiele dief, snel zijn slag wilt slaan en niet uitgebreid de tijd zal nemen om het kluisje open te breken. Echt waardevolle spullen zoals reis en persoonsdocumenten en geld hebben we altijd bij ons. Vooral voor zaken als de MP3-4, nintendo's en reserve sleutels van de fietsen gebruiken we het kluisje.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: juni 21, 2013, 08:22:05 pm »

Nog even een aanvulling.

Wij hebben ons kluisje gekocht bij Hornbach. Wij hebben een iets grotere kluisje gekocht zodat als wij gaan zwemmen of wat dan ook alles erin kan. Maar normaal nemen we dus alles altijd mee. Wij gebruiken nooit de greenbox om alles in te doen. Als wij weg gaan staat die eigenlijk altijd open. Willen ze wat stelen uit de koelkast dan is dat zo. En ik had het al eerder gezegd het houd niet tegen maar het vertraagd wel. En dan met de eventuele sociale controle op de camping.... We hebben nog nooit gehad dat er iets gestolen werd en dat willen we eigenlijk graag zo houden.

Wij hebben zoiets als hieronder alleen wij hebben het plankje (/verdieping) er niet ingedaan zodat alles erin kan wat wij erin willen hebben. Wij hebben hem aan de bodem vast gemaakt.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2013, 08:52:35 pm door jari »
Gelogd
Jevipro

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: juni 21, 2013, 08:44:49 pm »

Wij hebben ook een kluisje. Zo'n slede-geval, vastgeschroefd aan de bodem van de VW. Normaal gesproken hebben we alles van waarde in handtas en portefeuille direct onder handbereik. En dat gaat mee als we weggaan.

We hebben een beetje de vaste regel dat als er geld en/of paspoorten/rijbewijzen etc. in de klapper of wagentent liggen, één van ons tweeën *altijd* bij de klapper blijft. Maar als je bijvoorbeeld met z'n tweeën wil BBQ-en op een klapweekend van de vouwwagenclub :-P ga je daar je duizenden Euro's zwart geld natuurlijk niet naartoe meenemen. En dan is een kluisje wel makkelijk. :# Maar eigenlijk altijd als uitzondering.

Als we ff heel snel iets wat groters van waarde kwijt moeten (b.v. cameratas) gaat het (tijdelijk) in de speciale bergruimte onder de passagiersstoel die de Berlingo heeft. En van een vieze Berlingo bestel met deuken verwachten weinigen dat er iets van waarde in kan zitten. Da's ook één van de redenen dat ik geen belettering op m'n auto heb. :#
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: juni 21, 2013, 09:08:40 pm »

Misschien wel een idee om er eentje ergens in te bouwen bij de onze, nu kan het, in een tent was het lastiger  ::)
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: juni 21, 2013, 09:27:38 pm »

Wij hebben er wel eentje. En wel deze: http://www.fotografie.nl/nieuws/27751/mobisafe-apparatuurkluis-voor-de-auto
Voordeel is dat ie in de auto bevestigd kan worden (aan de bodemplaat o.i.d.) maar ook/of via een kabel. Als kabel wordt doorgeknipt gaat er een akoestisch signaal van 100dB. De afmetingen zijn fors: er kan een laptop, camera, aktetas tegelijk in. En heb je hem niet nodig dan vouw je hem gewoon op  :K
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: juni 22, 2013, 12:23:56 am »

Wij hebben zo'n kluisje van de bouwmarkt met cijferslot combinatie, tegen het kopschot van de vouwwagen met slotbouten vastgemaakt.
Wij zijn ervan door drongen dat dit soort kluisjes met enig geweld open te maken zijn, maar het gaat erom dat de een potentiele dief, snel zijn slag wilt slaan en niet uitgebreid de tijd zal nemen om het kluisje open te breken. Echt waardevolle spullen zoals reis en persoonsdocumenten en geld hebben we altijd bij ons. Vooral voor zaken als de MP3-4, nintendo's en reserve sleutels van de fietsen gebruiken we het kluisje.

Sluiten wij ons bij aan! Echt waardevolle spullen hebben we altijd bij ons, de rest kan opgeborgen worden zoals bosi dat omschrijft. Ik zou het kluisje op 2 punten vast zetten en bij voorkeur in een hoek van de klapper. Hoe beperkter de werk ruimte om te slopen of te breken hoe lastiger het is. Dus een bedbankje ofzo is ideaal, mits het kluisje niet in hout is vast gezet natuurlijk.
Conrad.nl heeft een assortiment van 37 kluisjes waar je wellicht wat in kunt vinden. Ik zou zelf niet snel voor het digitale-batterij spul gaan maar ouderwets sleutel werk, maar dat is een kwestie van gevoel en niet op feiten gebasseerd.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

jelijn

  • Gast
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: juni 22, 2013, 09:58:30 pm »

Wij hadden in het keukentje van onze jametic een klein kluisje voor paspoort en sleutels zodat deze niet mee hoefde naar het zwembad. Was er alleen een met sleutel dus moesten we alsnog een sleutel meenemen ::).
Nu in onze combicamp hebben we er eentje gemaakt met cijfercode. Aangezien de bak geen rechte hoeken heeft maken we hem nu vast zoals leeuw.....thanks voor de tip  :)
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: juni 24, 2013, 10:00:43 am »

Sluiten wij ons bij aan! Echt waardevolle spullen hebben we altijd bij ons, de rest kan opgeborgen worden zoals bosi dat omschrijft. Ik zou het kluisje op 2 punten vast zetten en bij voorkeur in een hoek van de klapper. Hoe beperkter de werk ruimte om te slopen of te breken hoe lastiger het is. Dus een bedbankje ofzo is ideaal, mits het kluisje niet in hout is vast gezet natuurlijk.
Conrad.nl heeft een assortiment van 37 kluisjes waar je wellicht wat in kunt vinden. Ik zou zelf niet snel voor het digitale-batterij spul gaan maar ouderwets sleutel werk, maar dat is een kwestie van gevoel en niet op feiten gebasseerd.

Wij hebben wel het batterij spul, en het werkt PRIMA! Het mooie is, naast de code kun je (mochten de baterijen op zijn) de kluis uiteraard met een sleutel losmaken.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: juni 24, 2013, 07:27:46 pm »

Zit er sterk aan te denken om ook zo'n elektronische te halen, zag een aanbieding bij Enorm: http://www.enorm.nl/enormftp/flashfolder/enorm_bladerfolder.swf

@Lutgerink: waar heb jij hem bevestigd? En hoe? Met schroeven of met bouten/moeren?
Gelogd
In één klap schatrijk!

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Kluisje in de vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: juni 25, 2013, 07:54:32 am »

Zit er sterk aan te denken om ook zo'n elektronische te halen, zag een aanbieding bij Enorm: http://www.enorm.nl/enormftp/flashfolder/enorm_bladerfolder.swf

@Lutgerink: waar heb jij hem bevestigd? En hoe? Met schroeven of met bouten/moeren?

Onder in de bodem 2 gaten geboord (M10) en 2 slotbouten er in gezet dwars door de bodem heen, even met een beetje siliconenkit ingespoten en grote ringen aan de onderkant van de bodem met zelfborgende moeren vastgezet.
Als je dat kluisje er uit wil halen heb je heel wat nodig. Als ik ooit een andere koop, is dat de eerste aanpassing, want ik gebruik het kluisje echt veel. Gewoon een lekker gevoel dat alles toch in de tent ligt maar toch veilig.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal