Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak  (gelezen 10278 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wk

  • Gast
Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Gepost op: juli 13, 2013, 10:14:12 pm »

Na op dit forum rondgekeken te hebben heb ik maar besloten om een tafelmodel koelkast in de disselbak te lepelen. Ik heb een Jamet Arizona uit 2000. De disselbak is 50 cm. breed maar aan de bovenkant heeft hij een naar binnen staande rand waardoor er maar 46cm. in past. Hier heeft een smid helpende hand geboden. De rand is aan de voor- en achterkant weggevreesd. Daarna is er voor de stevigheid een extra strook metaal aan de binnenkant vastgezet. Voila: een tafelmodel koelkast van 48,5 breed en 84 hoog en 54,5 cm. diep past er precies in. Je moet de koelkast dan wel op de deur leggen en op de camping moet-ie eerst een uur staan voordat je hem aan mag zetten. Proost.  ;)
Gelogd

RENVE

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 126
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Flexi Comfort XL IQ
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2013, 11:48:03 pm »

Heb niets met zoveel koelruimte op de camping (neem zelf alleen een elektrische koelbox mee), maar wel heerlijk inventief.  :P
Gelogd
In één klap schatrijk!

bosi

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2013, 01:02:09 pm »

Voordeel van zo'n compressorkoelkast is de grote ruimte en de royale koel capaciteit, nadeel (vind ik persoonlijk) is het geluid van de koelcompressor. Dus blijven wij gewoon bij onze Electrolux verdamper koelbox. Groter past trouwens niet in onze disselbak.
Wel een goed idee is, om de omgezette randen weg te halen en toch voldoende stijfheid te behouden door een vlakke strip te monteren. Zit deze vast met popnagels?
Gelogd

wk

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2013, 03:29:47 pm »

Er zit aan de voorkant een metalen strip aan de binnenkant die met 4 popnagels is vastgemaakt

Zo'n compressorkoelkast kan inderdaad herrie maken. Ik kan zelf niet tegen lawaai 's nachcts. Deze is echter zeer stil. Het merk is SEG. We hebben ook regelmatig een tent op een camping gehuurd en daar staat ook altijd een tafelmodel compressorkoekast in. We hebben daar nooit last van gehad.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2013, 06:39:02 pm »

En is er genoeg stroom voor zon koelkast?
Gelogd

wk

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2013, 10:58:09 pm »

Tijdens het rijden kan hij niet aan staan. De koelkast ligt op op z'n deur in de disselbak. Dit is dus ook geen oplossing voor mensen die veel rondtrekken want je koelkast moet weer leeg ingeladen worden.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2013, 11:17:04 pm »

Tijdens het rijden kan hij niet aan staan. De koelkast ligt op op z'n deur in de disselbak. Dit is dus ook geen oplossing voor mensen die veel rondtrekken want je koelkast moet weer leeg ingeladen worden.

Ik bedoel op de camping. Dat is toch minder ampere.
Gelogd

edwin1234

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 106
  • Merk Vouwwagen: trigano olympe
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2013, 07:25:38 am »

Wij hebben ook een tafelmodel koelkast op de dissel.
Op de camping nooit problemen met stroom of geluid gehad,
Ideaal kan veel bier en rosé in. En oja ook eten :P
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2013, 09:29:49 am »

Ik bedoel op de camping. Dat is toch minder ampere.

Op de meeste campings heb je toch al snel 6A tot je beschikking en op steeds meer campings loopt dat al snel op richting 10A. Daar kan zo'n koelkast prima op draaien, laat zo'n kast eens 200W aan elektrisch vermogen opslurpen. Dat is nog geen 1 A dus.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #9 Gepost op: juli 15, 2013, 09:53:15 am »

Op de meeste campings heb je toch al snel 6A tot je beschikking en op steeds meer campings loopt dat al snel op richting 10A. Daar kan zo'n koelkast prima op draaien, laat zo'n kast eens 200W aan elektrisch vermogen opslurpen. Dat is nog geen 1 A dus.

Ah, ok thanx. Ik vergeleek de watts met die van een electrisch kacheltje.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2013, 08:26:46 pm »

Moet dit soort koelkasten niet eerst een paar uur rusten voordat je hem kunt aanzetten? En helemaal als je hem liggend vervoerd? Of heb ik dit mis.

Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2013, 10:56:30 pm »

Moet dit soort koelkasten niet eerst een paar uur rusten voordat je hem kunt aanzetten? En helemaal als je hem liggend vervoerd? Of heb ik dit mis.

Je moet de koelkast dan wel op de deur leggen en op de camping moet-ie eerst een uur staan voordat je hem aan mag zetten. Proost.  ;)

 :K
Gelogd

villeke

  • Gast
Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2013, 02:19:31 pm »

Voordeel van zo'n compressorkoelkast is de grote ruimte en de royale koel capaciteit, nadeel (vind ik persoonlijk) is het geluid van de koelcompressor. Dus blijven wij gewoon bij onze Electrolux verdamper koelbox.

Een compressor koelkast maakt juist geen herrie. Slaat af en toe aan, maar thuis heb je er toch ook geen last van?

Verder: inventief, maar niets voor ons zoveel koelruimte en veel gesjouw als je meerdere campings aan wilt doen.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #13 Gepost op: juli 17, 2013, 03:23:06 pm »

Een compressor koelkast maakt juist geen herrie. Slaat af en toe aan, maar thuis heb je er toch ook geen last van?

Verder: inventief, maar niets voor ons zoveel koelruimte en veel gesjouw als je meerdere campings aan wilt doen.

Een full size koelkast thuis is niet te vergelijken met een compressor koelkast (bar of tafel formaat), maar lawaai maken ze allebei. De vergelijking met thuis gaat ook niet echt op, een koelkast (staat bij ons in de keuken), slaat regelmatig aan maar het geluid valt weg tegen de andere geluiden in het huis en tussen keuken en m'n slaapkamer zit een complete verdieping. In de klapper staat de koelbox redelijk dicht bij m'n bed en alleen gescheiden door een paar mm tentdoek, hij slaat vaker aan door de warmere omgeving en dat vinden wij behoorlijk storend. Maar inderdaad dat is puur ons (subjectief) gevoel erbij  :O , wij genieten van onze nacht rust  :**

Wat betreft de benodigde (koel) ruimte heb je helemaal gelijk  :J , wij trekken dan wel niet echt rond, maar zoveel (koel)ruimte hebben wij ook niet nodig. Je merk dan pas hoeveel, spullen we eigenlijk onnodig in een koelkast proppen terwijl dat helemaal niet nodig is en zoals je al zegt met de nodige inventiviteit kom je een heel eind  :J


 

Gelogd

villeke

  • Gast
Zo groot mogelijke koelkast in disselbak
« Reactie #14 Gepost op: juli 17, 2013, 06:34:40 pm »

Hmmm thuis heb ik mijn koelkast nog nooit gehoord. Ligt wellicht aan het feit dat het een inbouw is. Maar inderdaad is geluidsoverlast subjectief. Wij vinden het af en toe aanslaan van de compressor geen probleem en slapen er geen minuut slechter van.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal