Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Froli bedsysteem  (gelezen 10138 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Froli bedsysteem
« Gepost op: juli 15, 2013, 11:24:41 am »

Onze recent aangeschafte Holtkamper Flyer is nog nagenoeg origineel (23 jaar oud!). En dat is voor de meeste zaken totaal geen probleem, bak, onderstel, buitentent, alles is nog netjes WW.

Alleen ons proefweekendje liet zien dat het comfort van het bed ver te zoeken is. De matras is helemaal versleten en onder de matras zit een plank. En omdat het doel van de vakantie is om te ontspannen moest het bed aangepakt worden.

Daarom heb ik het Froli systeem aangeschaft (met 10% korting van de vouwwagenclub :J :J). Wij hebben gekozen voor het Star Mobil systeem. Afgelopen weekend heb ik de boel geinstalleerd, en het ziet er in mijn ogen goed uit. Er komt ook nog een nieuw matras in, dat komt over twee weken.

In de zomervakantie gaan we hier denk ik erg goed op slapen. Ik zal dan ook een reviewtje maken met de slaapervaringen.

Zijn er nog meer mensen met een dergelijk systeem? Misschien kunnen jullie ook de ervaringen delen, zodat andere mensen hier hun voordeel mee kunnen doen.
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Mieke

  • Gast
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2013, 08:07:28 pm »

Wij hebben er een op onze Spacer, slaapt perfect. Wijhadde in onze Flyer ook wat slaapproblemen op de harde plank, mede daarom ook de overstap naar de Spacer met lattenbodem en dan nog aangevuld met Froli, HEERLIJK ;)
Pas alleen op dat jeer geen te dikke matras op legt of je krijgtje klep niet meer toe. Het Froli systeem neemt namelijk toch wel wat ruimte in. Tenzij je natuurlijk niet de gewoonte hebt nog wat op je matras te leggen natuurlijk. Bij onze Spacer kunnen er nog net de dekens en lakens op en de Si matjes van de kinderen. Maar de Flyer heefttoch wat meer "tentdoek"
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.275
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #2 Gepost op: juli 16, 2013, 06:27:29 am »

Weet niet hoe het ligt.
Maar wel dat wee een sponsor hebben die korting geeft. :P
http://www.camperencaravanartikelen.nl/froli-bedsysteem.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #3 Gepost op: juli 16, 2013, 06:10:59 pm »

Het ligt zeker beter dan dat het matras direct op de plank ligt.
Ik heb een 8cm matras, dat is natuurlijk niet al te dik qua comfort, dus de froli is een fijne aanvulling.
Zoals Mieke al heeft gepost, moet je het pakket niet te dik maken, anders wordt het lastiger de boel in te pakken, hoewel je de froli wel iets in kunt drukken tijdens het pakken.
Zelf heb ik alleen m'n dekbed er nog bovenop en dat gaat prima.
Voordeel is ook dat het overdag kan luchten tussen matras en plank dankzij de froli.
Gelogd

Avec

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 89
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #4 Gepost op: juli 16, 2013, 07:59:11 pm »

Wij hebben hem ook in onze Trigano zitten, zat er al in toen we hem overnamen. Verder ligt er een Ikea matras over het standaard matras wat nog wat extra comfort biedt. Dit ligt echt stukken beter dan alleen het standaard matras direct op de houten plaat.

Voor het inklappen halen wij wel altijd de blauwe "veren" en het Ikea matras eraf, anders gaat hij niet dicht. De veren gaan in 1 van de kisten in de klapper.
Gelogd

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2013, 08:14:30 pm »

Goed om te horen dat het systeem bevalt. Ik hoop dat wij er ook veel plezier van zullen hebben.

Voordat ik de boel heb aangeschaft heb ik eerst de hoogte van het bed (8cm) en de bankkussens (7cm) gemeten. Aangezien deze op elkaar lagen en de vouwwagen gewoon dichtgeklapt kon worden heb ik dat als maximale maat genomen, totaal dus 15cm. Met dit systeem (4,3cm) en ons nieuw matras van 9cm van de matrasvakman houd ik dus nog een klein beetje over. Dan gaat de wagen dus soepel dicht (klap! :#)
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

Alexander O

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 170
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer Expedition
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2013, 11:00:55 pm »

We hebben twee weken mogen slapen op het Froli systeem en het is uitstekend bevallen. Het slaapt zeer comfortabel, luchtig en zacht. Eigenlijk vergelijkbaar met thuis. Ik zou het iedereen aanraden.

Wel was het lastiger inklappen. Er lagen drie slaapzakken bovenop het bed en dan is er toch wel wat druk nodig om de boel in te klappen. Even op de deksel zitten en de klemmen aantrekken en klaar!
Gelogd
Uit een oneindig kleine punt ontstond het heelal met een hele grote KLAP!

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: conway cambridge
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2013, 11:53:56 pm »

Wij hebben het ook zat in de vouwwagen toen we hem kochten,mijnman slaapt erop en ligt heerlijk zegt hij.
Wij halen wel de blauwe dingen eraf is zo gedaan dacht ook dat dat moest'
Ik slaap op een luchtbedvan de tv een airobed en slaapt ook heerlijk.
We laten een matras dan altijd thuis.
Gelogd

villeke

  • Gast
Froli bedsysteem
« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2013, 12:10:47 am »

Wij hebben er een op onze Spacer, slaapt perfect. Wijhadde in onze Flyer ook wat slaapproblemen op de harde plank, mede daarom ook de overstap naar de Spacer met lattenbodem en dan nog aangevuld met Froli, HEERLIJK ;)

Ik vraag mij dan wel af hoe je een lattenbodem en froli combineert?? Of lees ik het niet goed?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #9 Gepost op: augustus 26, 2013, 07:43:30 am »

Ik vraag mij dan wel af hoe je een lattenbodem en froli combineert?? Of lees ik het niet goed?
Je leest het goed, de froli zit bevestigd op de lattenbodem. Gaat perfect.
Gelogd

villeke

  • Gast
Froli bedsysteem
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2013, 07:48:47 am »


Je leest het goed, de froli zit bevestigd op de lattenbodem. Gaat perfect.

Echt? Maar heeft de froli dan nog toegevoegde waarde? Ik had daar nog nooit van gehoord. 
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2013, 09:34:02 am »

Tiegevoegde waarde?

Ik dacht het wel. 1. Het is iets zachter en 2. het ventileert onder de matras. En dat maakt dat je 's nachts niet je tent uitdrijft van het zweten.

In de CC was het niet nodig vanwege de lattenbodem, maar in de Flyer slaap je feitelijk op een houten plaat en dan is het wel zinvol. Wij hebben dan de Froli Travel variant en dat scheelt, met een hoogte van 33mm toch weer net even iets met het 'gewone' Frolisysteem met een opbouwhoogte van 43mm.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Mieke

  • Gast
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #12 Gepost op: augustus 26, 2013, 12:21:46 pm »

@Villeke: Wij kochten de Spacer over van mensen met erge rugklachten. Het was voor hun een tijdje een redding. Ook mijn man sukkelt erg met zijn rug. Onze Astro had wel een lattenbodem, geen froli dus we dachten laat het ons wagen. En ja hoor, op de lattenbodem + froli geen rugklachten. Dus voor ons loont het.
Gelogd

villeke

  • Gast
Froli bedsysteem
« Reactie #13 Gepost op: augustus 26, 2013, 12:33:24 pm »

Mooi! Wist dat niet.
Gelogd

luuk67

  • Gast
Re: Froli bedsysteem
« Reactie #14 Gepost op: april 26, 2014, 10:37:55 pm »

Voor ons is de Froli een zinnige toevoeging gebleken, vooral omdat het je de gelegenheid geeft achteraf de hardheid van je bed te beïnvloeden. Her pakket bevat 'schotelveren' in 2 hardheden, plus extra rode kruisjes waarmee veren harder gemaakt kunnen worden. Persoonlijk wilde ik een zachtere zone onder mijn heupen maken, wat te realiseren was door simpel een rij veren te verwijderen. Verder is de ventilatie van de matras perfect en worden de beide slaapplekken niet door elkaar beïnvloed, zoals bij één lattenbodem over de hele breedte. De Froli neemt wel aardig wat hoogte in en de veren zitten niet geweldig vast op het raster, ze verdraaien vrij makkelijk.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal