Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.  (gelezen 9898 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Gepost op: augustus 15, 2013, 04:12:42 pm »

Ik ben op zoek naar gebruikerservaring van dakkoffers en dragers. Waar moet ik op letten? Hoeveel liter is aan te raden? Hoe zit het met hoogte, waterdichtheid etc...

En wat voor dragers zijn aan te raden voor de bevestiging van de koffer? We hebben een Golf variant (station).

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2013, 04:25:44 pm »

Wij hebben een opvouwbare koffer van 320 liter, gaan de kastjes, stoelen en tafel in, overige ruimte vullen we op met textiel.. Op de drager van vouwwagen... Bevalt goed, mocht wel groter zijn...

Kracht van kamperen is echter meer met minder   :J
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2013, 10:01:18 am »

Ik ben op zoek naar gebruikerservaring van dakkoffers en dragers. Waar moet ik op letten? Hoeveel liter is aan te raden? Hoe zit het met hoogte, waterdichtheid etc...

En wat voor dragers zijn aan te raden voor de bevestiging van de koffer? We hebben een Golf variant (station).

Ik ben benieuwd, alvast bedankt!

Wij hebben verschillende dakkoffers geleend (broer en collega) Bij een dakkoffers zit standaard de bevestiging voor op de dakdrager.
De dakdrager hangt af per soort auto. Dus je moet even zoeken welk soort dakdrager op jouw auto past.
En iedere auto heeft een verschillend draagvermogen op het dak...die van ons max. 50 kg. En is een focus wagon. Nu vind ik persoonlijk ook mooier dat de dakkoffer mooi past bij je soort auto. Jullie hebben een station, dus kan je ook best een wat langere dakkoffer nemen.
Ik zal geen skikoffer nemen, die zijn erg lang, maar ook meestal smal.
Inhoud van de dakkoffer hangt dus ook af, hoe groot de draagvermogen is. Hoe meer inhoud, hoe zwaarder natuurlijk (tenzij).
Misschien een afmeting van je bagage opmeten en daar de grootte van je koffer op bepalen, vooral de breedte en hoogte....

Succes!
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2013, 01:17:41 pm »

Wij hebben deze gekocht als dakdrager, waren in de aanbieding en met klantenkaart samen maar 30 euro.
Nu is 50 ook niet veel.

http://www.heuts.nl/shop/universele-railingdragerset
Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2013, 01:26:31 pm »

De grootte hangt af van hoeveel je mee wilt nemen.
Ik heb zelf een hapro dakkoffer van 550 liter, pas veel in en je kan de gaten opvullen met 'textiel'

De hapro dakkoffers zijn goede koffers voor een redelijke prijs, voor de dakdragers zou ik als ik je was voor een degelijke niet te goedkope gaan. Ik heb er eerst van de aldi gehad voor 35 euro, maar na 3 jaar was daar niet veel meer van over.

Op internet vindt je vaak de beste aanbiedingen (wehkamp bv)
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2013, 05:08:14 pm »

Wij hebben een Thule opvouwbare koffer op het autodak. Die bevalt ons heel goed. Blijft hele vakantie op het dak. Voordeel is dat ie thuis opgevouwen veel minder ruimte inneemt. We doen er vooral textiel en andere lichtere dingen in, schoenen, was, vouwstoeltjes van de kinderen. Dat soort dingen.

Ander argument voor ons was, dat deze rondom met ritsen dicht zit. Ik heb nog altijd die test van dakkoffers voor ogen waarbij tijdens een flinke rem-actie de bagage naar buiten kwam door de grote druk. Dat is nog altijd een zwak punt van die koffers volgens mij.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2013, 06:22:33 pm »

Ander argument voor ons was, dat deze rondom met ritsen dicht zit. Ik heb nog altijd die test van dakkoffers voor ogen waarbij tijdens een flinke rem-actie de bagage naar buiten kwam door de grote druk. Dat is nog altijd een zwak punt van die koffers volgens mij.

Behalve als hij op slot kan, zoals die van ons. Kamei
Gelogd

jvanderlans

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 113
  • Camp-let Savanne 2007
informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2013, 08:23:51 pm »

Wij hebben een grote Probox (Hapro) box met ruim 500 liter. Kunnen de ski's ook in voor de wintersport. Die zijn wel erg gewild, dus zijn niet makkelijk goedkoop te vinden op Marktplaats.
Bevestiging aan dakdragers en sluiting zijn dik in orde. Gaat met sleutel op slot. Die schiet niet open hoor onderweg.

Maar... Je hebt toch een vouwwagen. Dan heb je toch geen dakkoffer meer nodig?
Gelogd

Muilwijk

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2013, 09:49:38 pm »


wij hebben een carver box van Hapro. Niet te groot, vierkant model dus niet geschikt voor ski's.
Deze hebben we voor weinig via een internet shop gekocht en bevalt al een aantal jaren prima.
Met slot, goed stevig en er kan een hoop in (vooral lichte spullen) Dakdragers hebben we wel duurdere van
aangeschaft. Eerst via merkdealer, omdat we geen dakrailing hadden, en ik goed passende dragers wilde.
Onze vorige auto had wel dakrails, via marktplaats toch de originele van Hyundai aangeschaft, en op onze skoda
fabia passen deze ook prima.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2013, 08:48:20 pm »

Ik ben al druk aan het zoeken/kijken aan de hand van jullie antwoorden, bedankt allemaal!! Hapro is i.d. een redelijk betaalbare optie! :)
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #10 Gepost op: augustus 18, 2013, 09:35:04 am »

Ik heb aantal jaren geleden zoiets gekocht http://link.marktplaats.nl/708514991 Jetbag (van Thule). Vind het zelf handig dat je er van de beide kanten bij kan. Toen gekocht voor op een Seat Altea XL en die had vaste punten voor de (veel te dure) dakdragers, dus moest ik agten boren in de bak en extra breed bevestigingsmateriaal kopen. Nu zit ie op een Ford Mondeo Wagon en die dragers kun je wel weer makellijk op de dakrails verplaatsen.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #11 Gepost op: augustus 18, 2013, 05:52:09 pm »

Ik heb dragers van Thule (afsluitbaar) en de grootst mogelijke dakkoffer van Mont Blanc gekocht. Ik kan daar zelfs een campingtafel in kwijt (620 liter). Wat prettig is aan de nieuwere dakkoffers, is dat ze een soort voorgemonteerde grijparmen hebben die al in de koffer zelf zitten (|Mont Blanc en Thule) zodat montage zeer op de dakdrager eenvoudig is. Omdat wij de koffer ook voor wintersport gebruiken, heb ik zo'n koffer gekocht. Als je de koffer maar 1 x per jaar gebruikt, is huren een betere optie. Zorg dat je een koffer hebt, waarbij het middelste deel van de koffer voorgevormd/wat lager is binnenin, zodat daar de dakdragers in 'vallen'. Je hebt dan minder luchtweerstand dan een koffer die helemaal 'op' de dakdrager ligt.
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Gelogd

primera

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 19, 2013, 12:47:11 pm »

Je zou ook eens kunnen kijken naar een verhuur bedrijf want deze verkopen ook ex-rentals.

Wij hebben er ook zo 1 gekocht.
Voor minder dan 1/2 van de nieuwpijs.
Was nog splinternieuw om te zien en volgens de verkoper maar  1 keer verhuurd.
Gelogd

Roel K

  • Gast
Re: informatie gevraagd over dakkoffer en dragers.
« Reactie #14 Gepost op: september 11, 2013, 02:39:53 pm »


Heb een Hapro Carver 550 liter box op mijn dak zitten (Ford C Max), gekocht bij De Eend in Doorn, werd als tip gegeven door man waar ik mijn dragers (via Marktplaats) bij heb gekocht.
Goed geholpen bij De Eend, super bagagebox. Makkelijk te monteren en goede prijs kwaliteit

Heb orginele Ford-dragers via Marktplaats gekocht.
Voor je bagagebox moet je rekening houden met het draagvermogen van je dak. Let op een bagagebox heeft ook gewicht...

Bij De Eend werd mij geadviseerd een zo groot mogelijke te pakken... uiteraard wel passend op de auto.... Moet er wel bij vertellen dat ik aangaf met een gezin met 2 kinderen te reizen en de komende jaren veel wil gaan kamperen.
Groot of klein maakt namelijk in het brandstofverbruik, wind... weinig verschil...

Prijzen bij De Eend zijn erg scherp... zie ook hun webshop....
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal