Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Caravan koelkast  (gelezen 7410 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pmverhoef

  • Gast
Caravan koelkast
« Gepost op: maart 02, 2014, 06:21:44 pm »

Beste forumleden,

Veelal lees ik op forums over koelbox formaat ipv bijvoorbeeld een caravan koelkast. De laatste is wat groter. Ik hoor graag jullie mening.

Zou een caravan koelkast in de disselbak passen?

Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Caravan koelkast
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2014, 08:33:18 pm »

Ligt er toch aan welke disselbak, wat zijn de maten?
Even vergelijken met de maten van je koelkast...
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Caravan koelkast
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2014, 07:04:50 pm »

Het is idd afhankelijk van beide afmetingen.
Zelf wil ik niet met een al te grote koelkast op stap.

Wij hebben zo'n koelkast van de blokker past precies in onze disselbak. In de auto hebben we een Mobicool T35 zo hebben we onderweg ook een koud drankje.
Beide gebruiken we op de camping. Bovenstaande zijn niet echt geschikt tegen extreme temperaturen.

Soms kun je ook een koelkast huren op de camping.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Caravan koelkast
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2014, 08:59:21 pm »

Wij hebben een grote jamet disselbak waar volgens de dealer de mobicool hybride b40 in zou passen, hij wilde er zelfs nog een 12v aansluiting bij verkopen in de disselbak maar deze past dus net niet onze (iets oudere) ac40 is een fractie kleiner en past precies maar die kan weer niet op 12v!

Ik zeg meten is weten!
Gelogd

Gait

  • Gast
Re: Caravan koelkast
« Reactie #4 Gepost op: maart 12, 2014, 05:05:34 am »

Dag,

Vorige week heb ik op MP een nieuwe mini koelkast (230V) gescoord. Met compressor. Leverancier Eurostunter koopt deze in partijen in België van de importeur met een deukje, krasje etc. Heb hem getest en hij doet het prima. Bier werd goed koud http://forum.vouwwagenclub.info/Smileys/default/wijn-emoticon.gif Was €60 kwijt. Het ding (50x45x48) past prima in een disselbak. De binnenmaat is gelijk aan een flinke koelbox, maar deze koelt veel beter. Omdat wij de fietsen op de dissel hebben zetten we hem rechtop in de achterbak van de auto en op de camping naast de keuken. Daarnaast hebben we voor onderweg een koelbox (12V/230V), met zo'n irritante ventilator. Deze zetten we op de camping ook in de keuken. Moet lukken zo!
Groet
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Caravan koelkast
« Reactie #5 Gepost op: maart 12, 2014, 05:14:53 am »

Ik hoorde onlangs van een Cabanon Malawi eigenaar dat die een tafel model koelkast meenam in de disselbak. Past er precies in. Op de camping er uit, overeind, uurtje laten staan en klaar voor gebruik.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Caravan koelkast
« Reactie #6 Gepost op: maart 12, 2014, 08:10:47 am »

Ik heb altijd het gevoel gehad dat bij openen de koude lucht gemakkelijk uit deze koelkastjes "valt". Dat lijkt me bij een bovenlader minder waardoor daar de kou in de koelkast/-box blijft.

Iemand ervaring?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Caravan koelkast
« Reactie #7 Gepost op: maart 12, 2014, 01:39:05 pm »

Ik heb altijd het gevoel gehad dat bij openen de koude lucht gemakkelijk uit deze koelkastjes "valt". Dat lijkt me bij een bovenlader minder waardoor daar de kou in de koelkast/-box blijft.

Iemand ervaring?

Van zo'n tafelmodel koelkast bedoel je?

Nooit last van gehad (Italië; 12 jaar achtereen; 33+ graden).

Wij hadden zo'n model in de caradinges (in de voortent op precies te zijn):


Je moet natuurlijk niet elke 5 minuten die "kastkoud" open doen maar bij normaal gebruik koelt zo'n koelkast als een tierelier hoor.

Wij hebben nu deze van Mobicool.


Ook niks mis mee qua koeling (ook geen last van de compressor).
Formaat is wennen. We kochten voorheen rustig voor de hele week vlees... Dat houdt de Mobicool nog steeds prima gekoeld... het pas er alleen niet meer in  O0
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2014, 01:41:01 pm door DannyST »
Gelogd

Jos Montana

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Caravan koelkast
« Reactie #8 Gepost op: maart 12, 2014, 07:22:27 pm »

Klinkt toch wel goed zo'n tafelkoelkast.

Wij hebben in de basekitchen ook een mobicool. Deze hadden we bij de vorige vouwwagen ook (van electrolux) en is altijd goed bevallen. Alleen het is altijd wel zoeken in zo'n bak.

Mijn ouders hebben een tafelkoelkast. Deze gaan we lenen voor de zomervakantie. Eens kijken hoe deze bevalt...
Gelogd

Lutgerink

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 230
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Parade 2000
  • PARADEpaartje
    • Vouwwagenclub
Re: Caravan koelkast
« Reactie #9 Gepost op: maart 13, 2014, 08:33:25 am »

Wij huren een koelkast, ideaal, doen we al jaren zo.
Geen extra gewicht mee te nemen en een fatsoenlijk formaat koelkast op de plek.
Kortom, wij willen niet meer anders.
Gelogd
Op vakantie in DE Parade :-)

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Caravan koelkast
« Reactie #10 Gepost op: maart 13, 2014, 03:21:17 pm »

Wij hebben ook zo'n 45 liter Mobicool, kan op 12v, 220 en gas (al gebruik ik dat laatste nooit)
staat bij ons in de auto zodat de biertjes op de camping al meteen lekker koud zijn.
En voorraad eten, tja dat is wat aanpassen, op de camping zijn we deels flexitariër, en deels gaan we lekker uit eten (als we niet in Nederland staan en het dus een stuk goedkoper is :(  )
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Caravan koelkast
« Reactie #11 Gepost op: maart 13, 2014, 05:13:19 pm »

Past perfect!!
gekocht voor 20 euro.. Dometic..

Trouwens alleen in de garage in de bak, onderweg staat hij achter in de auto...  :H
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Caravan koelkast
« Reactie #12 Gepost op: maart 13, 2014, 09:26:07 pm »

Ik heb altijd het gevoel gehad dat bij openen de koude lucht gemakkelijk uit deze koelkastjes "valt". Dat lijkt me bij een bovenlader minder waardoor daar de kou in de koelkast/-box blijft.

Iemand ervaring?
De koude lucht zal er idd makkelijker uitstromen, ook al omdat de deur groter is. Maar het effect daarvan is maar heel klein. Het gaat om relatief weinig lucht en het kost maar heel weinig energie om lucht te laten afkoelen. 't is een gasmengsel, dus bevat maar heel weinig materie. Doe de koelkast dicht en binnen een minuutje is de lucht weer koud.
Iets anders is het als de wanden van de koelkast of de inhoud (vloeibaar of vast) gaat opwarmen.  Of dat je je koelkast vollaadt met boodschappen uit de supermarche die je vervoerd hebt in een gloeiend hete auto omdat op de parkeerplaats weer geen enkel schaduwplekje was (is er een wet in Frankrijk die schaduw op een parkeerplaats verbiedt?). Dan moet de koelkast aan de bak en staat ie zo twee uur te brommen om alles weer koud te krijgen. Het maakt dus niet veel uit.

Ik heb zelf zo'n mini tafelmodelletje. Compressor, koelt altijd, ook als het buiten 40 graden is. En gelukkig muisstil. Wat ik lastig vind is het laden van dat ding; passen en meten om alles er in te krijgen en als je de deur open maakt dondert alles er weer uit. Als ie stuk gaat koop ik een box, lijkt me toch makkelijker.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal