Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: In dubio over ijskast  (gelezen 20695 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
In dubio over ijskast
« Gepost op: april 22, 2014, 01:30:40 pm »

We komen met 4 volwassenen niet toe met de koelbox in de Whitebox keuken van onze Spacer. Normaal gezien huren we altijd een ijskast op de camping als in de zomervakantie in Frankrijk. Ik rij echt niet graag elke dag naar de winkel. Normaal boeken we ook op tijd, dit jaar dus niet, dus geen koelkast meer beschikbaar ::).

Nu twijfel ik.
1/ Koop ik een extra koelkast, waarbij ik aan deze dacht: http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/koelen/mobicool-c40.html
voordeel:
- zeker ruim genoeg
- koelt voldoende in warme streken
- Thuis ook nog te gebruiken omdat ik 1x per week naar de bioboerderij ga, volgens het CSA principe (vaak dus een massa groenten ineens). Zo kan ik de groenten dus in dat ijskastje bewaren.
Nadeel:
- Duur en wie weet wil volgend jaar niemand meer kamperen en met bioboerderijen weet je ook nooit...

2/ Ga ik voor een gewone degelijke koelbox met koelelementen? En wat is dan een degelijke koelbox
Voordeel:
- veel goedkoper
Nadeel:
- Koelt dit voldoende?
- Op de camping waar we dit jaar staan is het 0.5 euro per element dat je laat invriezen, reken op 4 per dag is 2 euro per dag extra. Is dus ook 22 euro.

3/ we kopen ter plaatse een gewoon ijskastje en verkopen dat daar dan weer (hebben dit 5 jaar geleden zien gebeuren)
Iemand hier ervaring mee? Ik vind dit risicovol.

Jullie nuttige adviezen voor mij?
Gelogd

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2014, 01:41:59 pm »

of optie 4:
een 2e handsje zoals bijv:
http://link.marktplaats.nl/m801475332 mobilcool

http://link.marktplaats.nl/m801984602
en als niet meer nodig: verkopen op Marktplaats

PS: optie 2/ koelt niet echt maar houdt slechts enige tijd koel

« Laatst bewerkt op: april 22, 2014, 01:55:54 pm door !kk3 »
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2014, 01:51:13 pm »

Als ik naar die huurkoelkasten kijk denk ik ook weleens 'waarom geen goedkope in de buurt kopen' en vervolgens op de camping te koop zetten (of laten staan voor een 'arme' fransman, want als ik zo zie wat huren her en der kost; daar kun je best een koelkastje voor kopen .......... )
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2014, 02:11:00 pm »

Optie 5

Informeer wanneer vrienden/kennissen op vakantie gaan en kijk of je hun koelkast kunt lenen of huren

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2014, 02:16:32 pm »

De C40 is geen handige optie voor onderweg. Is n.l. een compressor koelkast die alleen op 230 Volt kan. Althans voor zover ik weet. maar dat is uit te zoeken, wellicht toch ook op 12 Volt.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #5 Gepost op: april 22, 2014, 02:34:53 pm »

De koelkast die in de White/Green box van HK past, die is gewoon niet zo groot. Ik vond dat nogal een nadeel. Dat is voor mij het argument geweest om het redelijk anders te doen....




Oftewel, een koelkast op formaat naast de keuken op de grond en meer werkblad in de keuken. De ruimte in de keuken wordt opgevuld met spullen die anders naast de keuken zouden staan.
In de auto geldt eenzelfde wisseling van bergplaats.

Enige nadeel dat ik ken is dat je de koelkast steeds van en naar de auto moet tillen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

RonvanTilburg

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2014, 03:00:58 pm »

Optie 1 ook handig voor feestjes en partijen. Al zou ik zelf wel voor een hybride gaan koelt op de camping op 220v tot rond het vriespunt en onderweg op 12v 20gr onder de omgevings temp. En bij aankomst dus koude  W:& W:

Als je hem volgend jaar niet meer wil kun je hem op mp weer verkopen met minder verlies dan de gemiddelde huur van een koelkast op de camping
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #7 Gepost op: april 22, 2014, 05:52:09 pm »

Bedankt om mee te denken.

Even ter verduidelijking. ik woon niet in Nederland dus ijskastjes op MP :N als ik dat moet komen halen of laten verzenden kan ik beter een nieuwe kopen. Daar is verzending vaak gratis. In Belgiƫ heb ik al gekeken maar niks degelijk tweedehands te vinden.

De whitebox ijskast werkt op 12v als we willen dus voor onderweg heb ik geen extra koeling nodig die heb ik al ;). Is ook ruim genoeg voor onderweg.

@Panevino, ik kan je foto's niet zien. Maar ik denk dat ik het wel weet. Onze wagen is echter niet zo ruim dus een hele grote ijskast kan er niet mee. De mobicooler met zijn 45 cm hoogte zou er net ingaan.

Huren van een ijskast is idd duur maar wij gaan nooit langer dan 12 dagen naar het zuiden. Ik heb nog nooit meer dan 5 euro per dag uitgegeven voor huurijskast. Voor 60 euro koop ik geen ijskast. Als je langer gaat kan het met gemak.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #8 Gepost op: april 22, 2014, 06:09:58 pm »

Optie 2 zou ik niet doen. Je kunt nl met  koelelementen moeilijk tot onmogelijk in het warme zuiden een voedsel aanvaardbare  koeltemp bereiken. Vorigjaar een Campinggaz powerkoelbox met koelelementen  gebruikt maar 1dag was wel het maximale bewaartermijn.  Nu maar een mobicool b40 gekocht.
Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #9 Gepost op: april 22, 2014, 06:37:34 pm »

Wij hebben een tafelmodelletje die achterin de auto meegaat. Onderweg istie niet aangesloten (op de campings onderweg natuurlijk wel aan de stroom 's nachts) maar ik koop vlakvoor de vakantie 4 flessen water die ik ingevroren meeneem. Na 3 dagen waren ze nog niet allemaal ontdooid.

Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

JLuttikholt

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #10 Gepost op: april 22, 2014, 06:45:49 pm »

Wij stoppen altijd een ingevroren bak nasi of bami in de koelbox. Blijft hij ook mooi koel onderweg. Ik zou ook een mobicool nemen omdat hij ons super bevalt en voor onderweg hebben wij er nog nooit een probleem mee gehad door onze nasi  :>
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #11 Gepost op: april 22, 2014, 06:46:02 pm »

Misschien is optie 5 wel de makkelijkste eentje lenen.
Met koelelementen is leuk is je 1 of 2 overnachtingen hebt maar dan houd het wel op.

De C40 heeft volgens mij idd geen 12v aansluiting. Is verder volgens de recensies een prima koeler.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Roy S.

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #12 Gepost op: april 22, 2014, 07:20:52 pm »

De C40 kan inderdaad alleen op 230v. Daarom hebben wij toen gekozen voor de B40. Op stroom kan hij vriezen, op 12v koelt ie 20graden kouder dan de omgevingstemperatuur. Als we een dagje uit gaan nemen we hem ook altijd mee tegenwoordig. 8)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #13 Gepost op: april 22, 2014, 08:03:16 pm »

Eentje lenen zou idd mooi zijn. Spijtig genoeg kampeert er niemand van onze vrienden. Belgen weet je wel ;)

Ik weet dat de C40 alleen op 230v kan, vind ik geen bezwaar. Zijn zeer goede koel/vries capaciteit
spreekt me wel aan.

Dagje weg dan nemen we een koeltas met ingevroren waterflesjes mee eerst als koelelement daarna als fris drankje.

Goede koelbox is blijkbaar toch niet zo'n goed idde. Daar heb ik echt geen ervaring mee in warme streken. In onze jonge jaren (lees 30 jaar terug :X) deden we het altijd zo maar we gingen nooit verder dan Luxemburg. Dus met grote hitte hb ik geen ervaring. Ik dacht dat de koelboxen misschien ook al beter waren geworden.
Gelogd

oscar

  • Gast
Re: In dubio over ijskast
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2014, 08:47:16 pm »

Wij hebben de tegen hanger en bevalt super koelt snel en hij kan ook vriezen bij hoge temperaturen.
Voor onder weg heb ik en omvormer van 12v naar 230v dus koet ook onderweg.
En thuis word hij ook nog eens ingezet tijdens feestjes.

Succes me de keuze   
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal