Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Inklapbare BBQ's  (gelezen 6882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jackodb

  • Gast
Inklapbare BBQ's
« Gepost op: augustus 19, 2014, 11:06:15 pm »

Beste forumleden,
Aangezien onze barbecue tijdens de laatste vakantie kapot gegaan is , ben ik op zoek naar een andere.
Een houtskool-BBQ, op redelijke hoogte en toch compact in te klappen.
 
Heeft iemand ervaring met dit model? http://www.ferraboli.com/products/charcoal-barbecues/picnic-barbecue/
Of andere suggesties?
 
Gelogd

Janneke Kolhoop

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2014, 11:12:30 pm »

Deze is ons afgelopen zomer erg goed bevallen
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #2 Gepost op: augustus 20, 2014, 09:41:10 am »

Hoewel de bbq enige ruimte inneemt gebruik ik een kogelbbq, met een rooster van +-35 cm. De pootjes zijn wel makkelijk te verwijderen, maar de temperatuurregeling, en stevigheid hebben mij doen besluiten geen kleine bbq'tjes meer te nemen. Daarnaast zijn veel van die kleintjes van slecht staal en gaan ze hooguit 3 jaar mee omdat ze gewoon kapotroesten.
Het liefst had ik een gietijzeren Hibachi gehad zoals vroegah, die waren echt goed en onverwoestbaar.....
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #3 Gepost op: augustus 20, 2014, 10:20:35 am »

Ik heb voor de vakantie ook gezocht naar zo'n gietijzeren Hibachi. Kon er nergens aan komen.
Er was wel een nieuwe uitvoering van deze BBQ maar dan in 'pisbakken-blik-ijzer' Al tijdens het eerste gebruik zakte deze BBQ door zijn hoeven.
Dus als iemand nog weet waar ik zo'n gietijzeren exemplaar kan aanschaffen ? Graag het adres want ook ik vond deze bbq ideaal.
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2014, 10:33:20 am »

Wij bbqen denk al tien jaar met een ferraboli bbq. Ondertussen wel al een keer een nieuwe moeten aanschaffen omdat de voorganger inderdaad weggeroest was, maar wij zijn er altijd erg blij mee. 
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #5 Gepost op: augustus 20, 2014, 11:16:00 am »

BBQ's zijn een design artikel geworden. Wie de mooiste en met de meeste toeters en bellers voorziene heeft is de winnaar. Ondertussen betalen we een vermogen voor zo'n ding en alle "onmisbare" accesoires die de Intratuin aanbiedt.

"Vrogegguh" hadden we zo'n heerlijk weggooiding van een tientje, wel zo makkelijk en schoonmaken is dan ook niet meer nodig. na een paar weken bbq-en op de camping gewoon wegpleuren.
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #6 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:31:58 pm »

Toeters en bellen kunnen best leuk zijn, maar ik heb liever een goeie kwaliteit zonder extra's.
Liefst de kogel-vorm, maar die zijn meestal niet echt compact te maken. Is ook zeker geen vereiste.
Gietijzer-kwaliteit zou mooi zijn. Misschien wat zwaar, maar da's niet erg.
Janneke, zo'n model lijkt me ook wel leuk, als het maar een tijdje meegaat. Tenzij het zo goedkoop is dat het maar 1 seizoen hoeft mee te gaan. Bijna gelijk aan de wegwerp-variant.
Wat ik er dan wel bij zou zoeken is een frame om het wat hoger te zetten. Of zelf zoiets maken. Heeft iemand daar nog ideeën over?
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2014, 12:54:47 pm »

Onze bbq staat een 40 cm van de grond, is makkelijker vanuit de stoel te bedienen, en veilig voor het gras.
Afgelopen jaar het rooster vergeten dus dat opklapdingetje voor noodgevallen gebruikt (die het goed doet maar 5 cm van de grond staat) daar haal ik dan een tegel/steen o.i.d. voor van de camping zodat er in elk geval een hitte schild tussen het gras en de bbq zit.
Gelogd

Janneke Kolhoop

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2014, 01:06:13 pm »

Toeters en bellen kunnen best leuk zijn, maar ik heb liever een goeie kwaliteit zonder extra's.
Liefst de kogel-vorm, maar die zijn meestal niet echt compact te maken. Is ook zeker geen vereiste.
Gietijzer-kwaliteit zou mooi zijn. Misschien wat zwaar, maar da's niet erg.
Janneke, zo'n model lijkt me ook wel leuk, als het maar een tijdje meegaat. Tenzij het zo goedkoop is dat het maar 1 seizoen hoeft mee te gaan. Bijna gelijk aan de wegwerp-variant.
Wat ik er dan wel bij zou zoeken is een frame om het wat hoger te zetten. Of zelf zoiets maken. Heeft iemand daar nog ideeën over?

Jacodb: we hebben deze bbq  afgelopen vakantie diverse keren gebruikt. Grote boodschappentas met rits, daar ruimen we het geheel weer in op, zodat de bak van de wagen niet zo vies wordt. De bbq is ook te gebruiken als vuurkorf. Staat hoog genoeg om het gras niet
te laten verkleuren. Over de kwaliteit kan ik niets anders zeggen dan dat we hem het volgend jaar gerust weer kunnen gebruiken. Is geen lichtgewicht aluminium. Overigens heb ik aluminium schaaltjes gekocht bij de Action om vis en groente op de bbq in te bereiden. Samen met een gepofte aardappel in folie een heerlijke maaltijd!
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2014, 02:17:36 pm »

Wij gebruiken de COBB is misschien niet iets wat je echt zoekt, maar wie weet breng ik je op ideeen

http://www.mijncobb.nl/
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #10 Gepost op: augustus 20, 2014, 03:51:22 pm »

Wij gebruiken de COBB is misschien niet iets wat je echt zoekt, maar wie weet breng ik je op ideeen

http://www.mijncobb.nl/
wij ook en vele anderen met ons idem dito.
Echter is de cobb niet echt een BBQ in mijn beleving. Werkt prima om op te bakken, grillen en roken.
Wij kopen lokaal nog steeds wegwerp bbq-tjes voor 2 of 3 euro en dat werkt prima. Er zijn ook zeer compacte kogelvormige bbq's (oa via Bol.com), zelfs de green egg is in een mini uitvoering (prijs is voor ons absurd).
Het is maar net hoeveel je erop wilt leggen en hoe lang hij moet kunnen warmen.
Gelogd
live life outdoors

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #11 Gepost op: augustus 20, 2014, 09:49:23 pm »

Beste forumleden,
Aangezien onze barbecue tijdens de laatste vakantie kapot gegaan is , ben ik op zoek naar een andere.
Een houtskool-BBQ, op redelijke hoogte en toch compact in te klappen.
 
Heeft iemand ervaring met dit model? http://www.ferraboli.com/products/charcoal-barbecues/picnic-barbecue/
Of andere suggesties?

Wij hebben deze gekocht na uitvoerige oriëntatie. Nog niet gebruikt, wel in elkaar gezet om te kijken hoe hij is. Hij is erg degelijk, stevig, ideaal dat je het rooster op meerdere standen kunt zetten, dat er een windscherm op zit en dat hij wat hoger boven de grond staat. We verwachten er dan ook veel van de volgende keer met de vouwwagen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2014, 01:06:21 pm »

Als je Marktplaats goed in de gaten houd zie je soms nog gietijzeren Hibachis voorbij komen. Snel reageren want ze zijn ook zo weer weg. Heb er van het voorjaar eentje "gescoord" . Nieuw vind je niet.
Gelogd

MJB

  • Gast
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #13 Gepost op: augustus 21, 2014, 03:29:42 pm »

Terug na lange tijd weggeweest te zijn, de Go Anywhere.

http://www.barbequeshop.nl/product/538/weber-go-anywhere-houtskool.html
Gelogd

jackodb

  • Gast
Re: Inklapbare BBQ's
« Reactie #14 Gepost op: augustus 26, 2014, 08:59:50 pm »

Veel verschillen zo te zien.

En als ik het zo lees, is het beter te kiezen tussen wegwerp-kwaliteit of juist een duurzame BBQ.
Dan ga ik voor de wat duurdere die langer meegaat.
Met Weber heb ik thuis goeie ervaringen, en ik twijfel nu tussen Go-Anywhere en de Smokey-Joe. Qua formaat hebben ze allebei wel wat. De GA is vrijwel meteen klaar voor gebruik, de SJ is met 3 vleugelmoeren los vrij compact te maken.

Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal