Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Het verschil in haringen  (gelezen 32882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 18, 2015, 12:04:27 am »

Toch leuk om te zien dat een topic uit 2011 nieuw leven krijgt en dat de afgelopen jaren ook nog eens nieuwigheden én goede tips opleveren.  WW
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #16 Gepost op: augustus 18, 2015, 08:32:54 am »

Daarnaast heb je ook zogenaamde bivvypegs. Erg handig want je kunt ze met de hand erin en eruit halen. Ik gebruik ze veel, en bij 1 overnachting alleen maar deze.

« Laatst bewerkt op: juli 02, 2018, 05:16:21 am door KenJo »
Gelogd

vic36shorty

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.637
  • we klappen tegenwoordig in een gerjak tago indian
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #17 Gepost op: augustus 18, 2015, 08:34:18 am »

Het nadeel van rotsspijkers is dat als je mis mept  je het horizontale staafje er af mept  grrrrr
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2015, 07:00:21 pm »

Het nadeel van rotsspijkers is dat als je mis mept  je het horizontale staafje er af mept  grrrrr
Klopt daar heb ik er ook een paar van na de vakantie, en heb gemerkt dat als de grond knetter hard is de rotsspijker ook zo krom is.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

eriktiel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 201
  • Merk Vouwwagen: jamet
  • Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vw
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #19 Gepost op: maart 18, 2018, 10:07:42 pm »

ik heb op de bouw een doosje lange schroeven van 20 cm meegenomen. Schroefmachine mee en boor ze overal in. Na afloop schroef ik ze eruit.
Gelogd
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

JohnGiezen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer uit 2001
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #20 Gepost op: mei 27, 2018, 01:15:44 am »

Daarnaast heb je ook zogenaamde bivvypegs. Erg handig want je kunt ze met de hand erin en eruit halen. Ik gebruik ze veel, en bij 1 overnachting alleen maar deze.

Dit zijn zeker interessante pennen. Gelijk 20 besteld met hamer....... :# :#
Gelogd

Jolien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #21 Gepost op: april 29, 2020, 03:14:25 pm »

Kun je in Nederland en Duitsland bijvoorbeeld ook gewoon uit de voeten met enkel rotspennen, zoals de Tarzan rotspennen van Obelink? Ik vraag me af of die ook niet gewoon goed houden in gras grond en zo, zodat wij enkel die hoeven aan te schaffen en we die op een later moment ook in bijvoorbeeld Spanje kunnen gebruiken, waar de grond harder is.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #22 Gepost op: april 29, 2020, 03:36:56 pm »

Dat kan wel maar als de grond wat natter is komen ze makkelijker los
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #23 Gepost op: april 29, 2020, 04:27:49 pm »

Ik zou inderdaad investeren in een goede set grasharingen, zeker als je in Nederland (bijvoorbeeld vanwege zuidwestenwind in Zeeland) gaat kamperen. Wellicht tweedehands te koop via MP? Zou me niks verbazen.
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #24 Gepost op: april 29, 2020, 05:46:24 pm »

Kun je in Nederland en Duitsland bijvoorbeeld ook gewoon uit de voeten met enkel rotspennen, zoals de Tarzan rotspennen van Obelink? Ik vraag me af of die ook niet gewoon goed houden in gras grond en zo, zodat wij enkel die hoeven aan te schaffen en we die op een later moment ook in bijvoorbeeld Spanje kunnen gebruiken, waar de grond harder is.

Wij kamperen ruim 20 jaar met tenten en vouwwagen en gebruiken altijd rotspennen. Menige storm en slagregens doorstaan. Zolang je de pen maar schuin erin slaat staat het als een huis.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #25 Gepost op: april 29, 2020, 06:40:59 pm »

Wij kamperen ruim 20 jaar met tenten en vouwwagen en gebruiken altijd rotspennen. Menige storm en slagregens doorstaan. Zolang je de pen maar schuin erin slaat staat het als een huis.
Die gedachte had ik ook toen ik vorig jaar voor het eerst met de vouwwagen weg ging. Eerder veel gekampeerd met grote tunneltent in Frankrijk en Italië en daar werkte het altijd perfect. In de grond van Drenthe werkte het echter helemaal niet. Na in de nacht flinke stortbuien en behoorlijk wat wind was de voortent in de ochtend los. Heb gelijk nieuwe haringen gekocht die een stuk beter bleven zitten in die zandgrond.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #26 Gepost op: april 29, 2020, 07:49:17 pm »

Wij kamperen ruim 20 jaar met tenten en vouwwagen en gebruiken altijd rotspennen. Menige storm en slagregens doorstaan. Zolang je de pen maar schuin erin slaat staat het als een huis.
ja dat dacht ik ook tot 1 verkeerde windvlaag de hele boel lossloeg, ik gebruik op de punten waar de meeste spanning op staat nu altijd "gewone" haringen. De rest gebruik ik beide voor
Gelogd

Jolien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 27
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #27 Gepost op: april 29, 2020, 08:31:09 pm »

Wij hebben een tweedehands vouwwagen gekocht en daar zaten al wat grondpennen bij, van die rechte, dunne met open oog. Die kunnen we gebruiken voor de slikranden, maar die zijn volgens mij niet echt geschikt voor elastieken en scheerlijnen?

Als ik het zo lees, dan zou ik voor elastieken en scheerlijnen een combinatie kunnen kopen van Tarzan rotspennen en bijvoorbeeld CampKing universele tentharingen, zoals ze die bij Obelink verkopen?

Wij zullen veelal in Duitstalige landen gaan kamperen, maar volgend jaar zouden we bijvoorbeeld ook naar Spanje willen met de vouwwagen. Ik koop het liefste haringen die voor verschillende ondergrond geschikt zijn.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #28 Gepost op: april 29, 2020, 09:27:33 pm »

Wij hebben een tweedehands vouwwagen gekocht en daar zaten al wat grondpennen bij, van die rechte, dunne met open oog. Die kunnen we gebruiken voor de slikranden, maar die zijn volgens mij niet echt geschikt voor elastieken en scheerlijnen?

Als ik het zo lees, dan zou ik voor elastieken en scheerlijnen een combinatie kunnen kopen van Tarzan rotspennen en bijvoorbeeld CampKing universele tentharingen, zoals ze die bij Obelink verkopen?

Wij zullen veelal in Duitstalige landen gaan kamperen, maar volgend jaar zouden we bijvoorbeeld ook naar Spanje willen met de vouwwagen. Ik koop het liefste haringen die voor verschillende ondergrond geschikt zijn.

In Duitsland heb je op de meeste plaatsen echt wel rotspennen nodig. Ik laat de tent haring ook thuis in het buitenland.
Ik moet zeggen dat wij in Nederland uitsluitend tent haringen gebruiken.


En hoeveel heb je er nodig?
https://www.obelink.nl/campking-halfronde-tentharingen.html?length_axis=30


Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Het verschil in haringen
« Reactie #29 Gepost op: april 29, 2020, 09:51:50 pm »

Deze KCK-haringtest hebben we eerst bekeken voordat we haringen kochten. Wij kamperen veel in Nederland, Duitsland.

Op bos/gras gebruiken we bij de luifel Blue-Screw-haringen, van 30 cm.
Met dank aan een leuke goodiebag  :J waar ze in zaten, en daarna hebben we er zelf nog wat bij gekocht.
De overige afspan-punten rode kunststof haringen, omdat we daar een linnen tas vol van kregen.
Bij duinen/zandgrond gebruiken we houten haringen.

In Duitsland hebben we rots-pen-haringen gebruikt, de grond was daar keihard.
Laat het zo zeggen, onze collectie rotsharingen is aardig uitgedund...
Dus daar zullen we nog een beter alternatief voor moeten vinden.

@Jolien: De pennen met een halfopen oog gebruiken wij vooral voor het vastzetten van het worteldoek.
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2022, 08:45:48 pm door hoek_tre »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal