Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Compact inpakken dekens, kussens en kleding  (gelezen 9907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arja

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 46
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL 2003
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2016, 06:05:55 pm »

Bedden opgemaakt, met dekbed natuurlijk  :J, inklappen. Slaapzakken en luchtbedden van de kids uitgerold op de bedden mee inklappen. Neemt haast geen ruimte in op deze manier. Kussens proppen we ergens tussen of gaan mee in de auto.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2016, 06:46:47 pm »

Ik denk dat je een beetje pech hebt gehad met die vacuumzakken. Bij ons werken ze best goed. Zijn van de Marskramer, geen idee of dat andere kwaliteit is. Heb een paar van die oprolbare en ook eentje met een ventiel die je thuis op de stofzuiger aansluit en op de camping met het pompje van het luchtbed leeg kunt zuigen, dat laatste werkt wel iets minder.
Heb je geen andere optie om ruimte te maken? Bijvoorbeeld een dakkoffer of daktas gebruiken?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2016, 06:59:23 pm »

Hmm Juist dan loop je met de vraag rond waar laat ik mijn spullen  :#
Maar ik begrijp dat je tussen de regels voorstelt om voorjaarsweekend in een warm land te houden?  :H

Inderdaad klappen beneden Lyon is natuurlijk keiharde voorwaarde, maar dat nudisten gedeelte laat ik aan anderen over :#

Gauw terug naar ruimte winnen.
IKEA is het toverwoord, hou alles zo plat mogelijk. Bijvoorbeeld een slaapzak uitgerold meenemen is handiger dan een slaapzak opgerold meenemen.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2016, 07:29:26 pm »

Ik zag in een ander topic dat jij een hele andere uitdaging hebt. Je vriendin gaat voor het eerst kamperen (met kind?) Tja en dan wil je niet direct zeggen... dat mag niet mee en dat blijft thuis. Plus dat je bij aankomst waarschijnlijk niet eerst alles uit wil graven om je kasteel een beetje knap voor je prinses neer te zetten :#

wij duwen de compressiezakken in de kastjes van de wielkasten
Daar heb ik mijn voortent en de stokken liggen + alles wat de vouwwagen niet verlaat, zoals stroom, lampjes etc. zo hou ik een hoop bruikbare ruimte over.

 
Bedden opgemaakt, met dekbed natuurlijk  :J, inklappen. Slaapzakken en luchtbedden van de kids uitgerold op de bedden mee inklappen. Neemt haast geen ruimte in op deze manier. Kussens proppen we ergens tussen of gaan mee in de auto.

de kussens heb ik in de disselbak. maar je bed opmaken scheelt idd ruimte. als je dat met een slaapzak doet kan dat soms ook nog ruimte schelen. en groot voordeel is dat als je uitklapt je daar niets meer aan hoeft te doen. Nadeel is dat je open moet klappen om in te pakken.

Die propzakken zijn mss handig voor de handdoeken, maar ik vraag me af hoeveel ruimte je daar nu echt mee gaat winnen. Zelf ben ik een groot voorstander van inpakken met kratjes. een kratje kan je relatief strak inpakken. (of je kiest voor een doos met dezelfde afmetingen maar een deksel, kan je het ook nog een beetje aandrukken) wat efficiëntie betreft heb ik nog geen beter systeem kunnen ontdekken. zachte dingen die krijgen bij mij een plek in de disselbak of in de bagageruimte van de auto. Ik heb de kussens ook wel op de keuken gehad. is ook een prima plek daarvoor. nadeel is dat je ze eerst weer moet verplaatsten als je gaat uitvouwen.

vacuumzakken in kratjes of een kubus is wat kleding betreft denk ik en veilig voor de zakken en efficiënt. Maar daar heb ik geen ervaring mee. 

Gelogd
Adventure Awaits

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #19 Gepost op: februari 18, 2016, 08:22:16 pm »

Bedden opgemaakt, met dekbed natuurlijk  :J, inklappen. Slaapzakken en luchtbedden van de kids uitgerold op de bedden mee inklappen.

Hum is ook nog een idee. Ik weet alleen niet of dat nog gaat passen want wij hebben ook nog een topper op het matras liggen. Maar we gaan dat eens uittesten...
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2016, 09:59:54 pm »

Ik maak de bedden ook altijd op voor vertrek (met dekbedden). Ook wel zo prettig als je aankomt, dan zijn de bedden al vrijwel klaar voor gebruik!
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.755
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #21 Gepost op: februari 19, 2016, 12:43:32 am »

Wij, met onze Raclet Safari, doen dat ook slaapzakken van de kinderen aan de ene kant en afhankelijk van het seizoen slaapzakken of dekbed aan de andere kant met topper!
Gelogd

rixta

  • Gast
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #22 Gepost op: juni 26, 2017, 01:51:12 pm »

Hoe zorgen jullie ervoor dat de dekens niet wegglijden bij t inklappen? We hebben nu de dekens maar in de bakken omdat ze steeds naar beneden gleden als de matras omhoog gaat..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #23 Gepost op: juni 26, 2017, 01:59:42 pm »

Bij onze vouwwagen kan je de matrassen vast sjorren zodat deze bij het klappen niet los komen. We sjorren daar ook de slaapzakken of dekens tussen, eventueel samen met een plastiek er over om alles in alle omstandigheden droog te houden.
Gelogd

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #24 Gepost op: juni 26, 2017, 02:05:09 pm »

Wij hebben beugeltjes op de hoeken van het bed geplaatst, en die gebruiken we met 2 stukken dekzeil-elastiek met haken kruislings in X-vorm over het bed, zodat de dekens, slaapzakken en overig beddegoed goed blijft liggen beter blijft leggen op het bed.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #25 Gepost op: juni 26, 2017, 02:47:32 pm »

Bij zowel de Louisiana als de Odyssée legden we de slaapzakken, in de standaard foudraals/compressiezakken op de keuken, onder het schuine deel van het zeil.

Kleding is altijd heel eenvoudig: 1 vouwkrat pp. waarbij iedereen zelf mag uitzoeken hoe en wat. Wat er afviel met inde kar schuiven van de kratten bleef thuis ::)

Ons bed was volledig opgemaakt.

In onze huidige kar in principe hetzelfde, opgemaakt bed, slaapzakken kunnen niet meer op de keuken, dus in een krat in de auto.

Wat bij ons een klap ruimte scheelde was de overstap van SI-matjes naar Exped Synmats. Maar, een van de leden heeft deze wijsheid als onderschrift: alles wat je thuislaat is meegenomen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Compact inpakken dekens, kussens en kleding
« Reactie #26 Gepost op: juni 26, 2017, 02:58:59 pm »

Hoe zorgen jullie ervoor dat de dekens niet wegglijden bij t inklappen? We hebben nu de dekens maar in de bakken omdat ze steeds naar beneden gleden als de matras omhoog gaat..

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

bij mijn huidge vouwwagen moet ik dat nog even goed bekijken. maar bij mijn vorige (de galleon) zitten standaard sjorriempjes aan de bedden. bed opmaken, riempje erover, straktrekken en klaar. Reuze makkelijk. 

Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal