Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Mobicool rammelt een beetje  (gelezen 1714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bertbert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: HK kyte
Mobicool rammelt een beetje
« Gepost op: juni 16, 2020, 01:36:53 pm »

Hoi, wij hebben recent een mobicool mb40 (ik vermoed opvolger b40) gekocht.
Nu heb ik deze alvast even getest op 220V en op 12V in de wagen om te kijken of alles goed werkt voor we op reis vertrekken.
12V heb ik gewoon in de wagen getest en het viel me op dat bij elk putje in de weg er iets rammelt aan de koelbox.
Bij nazicht blijkt dit uit het compressorvat te komen, dus niet zomaar iets dat los zit en even vastgezet kan worden.
Als ik dus 1000km moet rijden en bij elk putje of hobbeltje iets hoor rammelen wordt ik toch niet vrolijk :-)
Ik wou dus graag weten of dit normaal is of dat er iets mis is met de koelbox.
Nu is het zo dat door omstandigheden ik zelfs 2 keer dezelfde koelbox heb ontvangen en dit probleem is bij beide hetzelfde.
Gelogd

Rieno

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 8
  • Merk Vouwwagen: Jamet Duo XL 2023
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2020, 03:36:04 pm »

Hallo Bertbert,

Wij hebben al jaren een koelbox van een ander merk, weet zo niet welke, maar wel met 230V en 12V (waarschijnlijk dus dezelfde maar met een andere stikker  ::) )
Ook bij die van ons rammelt het compressor vat bij hobbels. Hangt wel een beetje af van de auto.
Tot op heden doet ie het nog steeds, dus blijkbaar kan de koelbox er tegen.

 Rien
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #2 Gepost op: juni 16, 2020, 08:23:53 pm »

Ik zou de vraag even bij Mobicool zelf neerleggen:
https://www.mobicool.com/en-de/de/support

Of de koelbox in de vouwwagen vervoeren, dan hoor je ‘m ook niet rammelen :)6]
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #3 Gepost op: juni 17, 2020, 08:18:07 am »

Doorgaans zitten bij koelkasten de compressor en het expansievat niet 'in beton gegoten'. Deze zijn flexibel opgehangen en kunnen enigszins bewegen om geen trillingen aan de behuizing door te geven.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #4 Gepost op: juni 17, 2020, 08:47:14 pm »

Klopt, ik heb deze ook 1 jaar gehad en toen snel doorverkocht. Ik vond het irritant worden bij lange reizen. Iedere keer dat gerammel. Wel wat meer geld uitgegeven, een CFX-50. Hier zijn de overjarige modellen nog relatief goedkoop: https://sportsshop.de/kompressor-kuehlboxen/776/kompressor-kuehlbox-50-liter-bis-200c-12/24-volt?c=285

Een beest van een koelkast, robuust, plug in de bodem, sopje erin en schoon, of even overtollig koelwater weg laten lopen, plug er uit en weg. Slaat zeer weinig aan, superzuinig. Zeer snel op lage temperatuur. Dicht is ook echt dicht bij deze koelkast: je hoort een klik. Je kan er op staan of zitten. USB- aansluiting.
De nieuwere hebben een smartphone app, maar die zijn dubbele prijs nu.
Gelogd

Bertbert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: HK kyte
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #5 Gepost op: juni 18, 2020, 12:41:26 pm »

Bedankt voor de reacties.
Is blijkbaar toch normaal dan. Compressorvat is inderdaad flexibel opgehangen wat ik wel begrijp, echter zou er geen rammeltje mogen uitkomen.
In vouwwagen vervoeren is juist geen optie omdat we daar geen 12v hebben tijdens het rijden. Ook kunnen we er dan tijdens het rijden niet aan.
Misschien toch maar voor die cfx 50 gaan, die wel ineens een pak duurder is.
Bij deze kunnen geintresseerden zich melden voor een gloednieuwe mb40 incl rammeltje😆
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #6 Gepost op: juni 18, 2020, 06:49:19 pm »

Wij hebben een Waeco coolfun ck 40 d hybrid, lijkt op de Mobicool maar dan met andere temperatuur regeling. Tijdens reizen staat hij achterin de auto en rammelt hij niet, maar wel tijdens in- en uitladen.
Staat de koelkast wel goed vlak / stabiel in de auto?
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Bertbert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: HK kyte
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #7 Gepost op: juni 22, 2020, 09:29:41 am »

Ja hoor, de koelbox staat perfect recht. En zelfs moest hij wat schuin staan geloof ik niet dat dat de oorzaak zou zijn.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #8 Gepost op: juni 22, 2020, 10:40:04 am »

Bedankt voor de reacties.
Is blijkbaar toch normaal dan. Compressorvat is inderdaad flexibel opgehangen wat ik wel begrijp, echter zou er geen rammeltje mogen uitkomen.
In vouwwagen vervoeren is juist geen optie omdat we daar geen 12v hebben tijdens het rijden. Ook kunnen we er dan tijdens het rijden niet aan.
Misschien toch maar voor die cfx 50 gaan, die wel ineens een pak duurder is.
Bij deze kunnen geintresseerden zich melden voor een gloednieuwe mb40 incl rammeltje😆

In plaats van verkopen met verlies, is het niet mogelijk de rammel te isoleren?
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #9 Gepost op: juni 22, 2020, 10:46:13 am »

Inderdaad rammelen ze altijd wel wat. Goed kijken waar de trilling wordt doorgeven. Soms zit een vat/motor/bevestigingspunt net tegen de behuizing en dan gaat het fout en krijg je trillingsgeluid.

En met het ouder worden van onderdelen kan er ook altijd weer wat gaan trillen, een koelkast op leeftijd gaat wel vaker wat meer "zuchten en steunen" Als je nu oplost is dat zeker geen garantie dat het zo blijft, zeker omdat je deze koelkasten zo vaak verplaatst en alles in een krappe behuizing is "gepropt"

Gelogd

Bertbert

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 5
  • Merk Vouwwagen: HK kyte
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #10 Gepost op: juni 22, 2020, 03:50:31 pm »

In plaats van verkopen met verlies, is het niet mogelijk de rammel te isoleren?

Vermits het rammeltje volgens mij uit het compressorvat komt is dit niet mogelijk.
Heb de achterste plaat er al afgehaald en alles nagekeken en vastgehad maar alles zit wel degelijk goed vast en komt niet tegen elkaar.
Als je dan van dichtbij luistert lijkt het toch echt uit het compressorvat te komen.
Nu heb ik geen schrik dat er snel schade zal zijn ofzo, ik vind het enkel irritant :-)
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #11 Gepost op: juni 22, 2020, 04:12:23 pm »

Dit werkt dan ook goed:
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Mobicool rammelt een beetje
« Reactie #12 Gepost op: juni 22, 2020, 06:15:20 pm »

Vermits het rammeltje volgens mij uit het compressorvat komt is dit niet mogelijk.
Heb de achterste plaat er al afgehaald en alles nagekeken en vastgehad maar alles zit wel degelijk goed vast en komt niet tegen elkaar.
Als je dan van dichtbij luistert lijkt het toch echt uit het compressorvat te komen.
Nu heb ik geen schrik dat er snel schade zal zijn ofzo, ik vind het enkel irritant :-)

Mijn vorige waeco ck40 heeft een vergelijkbaar probleem gehad. Oplossing was het vat (of de leiding, weet niet meer precies) iets aan te drukken. Dit permanent opgelost met een stukje stevig schuim (ander semi zacht vulmiddel kan ook) tussen rooster en leiding/vat.
Probeer het eens terwijl hij loopt. Mocht het echt uit het vat komen is er mogelijk niets aan te doen maar dan zou ik hem onder garantie wel laten vervangen. Rammelen is idd irritant.
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2020, 06:17:20 pm door GJT »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal