Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe stoelen  (gelezen 1786 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trissje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Nieuwe stoelen
« Gepost op: juni 28, 2020, 08:20:13 pm »

Bijna alles hebben we nieuw aangeschaft bij onze vouwwagen (ook nieuw trouwens ) behalve de stoelen. We hadden nog een paar simpele campingstoeltjes, en bedacht dat we later wel betere zouden aanschaffen. Maar goed die simpele stoeltjes hebben het nu dus al begeven, dus moeten we op zoek naar nieuwe. Nu heb ik al een beetje rond gekeken, en zie zoveel verschillende soorten en maten en ook prijsklassen. Is er iets waar we op moeten letten? Wat is fijn en wat niet? Wat zijn goede stoelen? Kortom, ik heb geen flauw idee waar we goed aan doen, dus laat maar horen/lezen.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #1 Gepost op: juni 28, 2020, 08:54:53 pm »

Ik vind de Crespo 237 Air Deluxe één van de meest comfortable stoelen die er zijn. Dus als onze oudjes het begeven gaat daar mijn geld naar toe.
Gelogd

Maarten77

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama Easy Access
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2020, 09:14:06 pm »

De crespo 237 air deluxe hebben wij vorig jaar gekocht. Niet goedkoop, maar vonden wij het best zitten. Wat mij betreft een aanrader.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #3 Gepost op: juni 28, 2020, 09:14:22 pm »

Ik zou een beetje naar je leeftijd kijken. Wij hebben paar maanden geleden ook crespo’s gekocht (de dunste) en het zijn mooie/fijne stoelen, maar ze deden mij te veel aan de schoonouders voor de caravan denken. Onze oude bo-campjes winnen het ruimschoots.
Gelogd

Trissje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #4 Gepost op: juni 28, 2020, 09:37:09 pm »

Ik zou een beetje naar je leeftijd kijken. Wij hebben paar maanden geleden ook crespo’s gekocht (de dunste) en het zijn mooie/fijne stoelen, maar ze deden mij te veel aan de schoonouders voor de caravan denken. Onze oude bo-campjes winnen het ruimschoots.
Wat bedoel je daar precies mee? Lijk je een bejaarde in die stoel of iets anders? Dan zou de stoel ons of in ieder geval mijn man goed passen  :o
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 930
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #5 Gepost op: juni 28, 2020, 09:38:01 pm »

Vorig jaar uitgebreid gaan zitten in de campeerwinkels. Voor ons stak Westfield er bovenuit qua zitcomfort. Volgens mij hebben we de Performance Advancer AG. Voordeel was dat de prijs ook meeviel. Aanzetstukje om de beentjes op te leggen ook maar meegenomen.
Maar het is erg persoonlijk denk ik, dus ga vooral zelf zitten in verschillende stoelen.
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2020, 10:40:49 pm »

Wat bedoel je daar precies mee? Lijk je een bejaarde in die stoel of iets anders? Dan zou de stoel ons of in ieder geval mijn man goed passen  :o
Haha,  nou eentje bestellen om te proberen dan maar.
AL213 Compact - een paar maanden gelden bij Obelink voor de beste prijs. Modellen en prijsverschillen tussen aanbieders is een leuke puzzel.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2020, 10:49:26 pm »

Ik zou zelf gaan kijken en zitten. Wij kozen voor Crespo's, maar wij willen bijvoorbeeld niet van die stoelen met zo'n zacht zweetabsorberend zacht laagje erop, terwijl anderen daarbij zweren.
Stoelen zijn heel persoonlijk.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #8 Gepost op: juni 29, 2020, 09:59:26 am »

probeer ze vooral uit!
Ik vind het zelf niet fijn als ik met mijn hoofd naar achteren rust en dan op de bovenste stang lig. De mijne is dus iets groter dan de overige 3 die wij hebben. Let ook op het gewicht van de stoel zelf en het maximaal toelaatbare gewicht.
Wij hebben zelf de Crespo (vermoed AL 237 en dus één die een iets hogere rugleuning heeft) en hebben later nog de voetensteunen aangeschaft zodat we ook met zijn 4-en horizontaal kunnen relaxen :)
Vond het ook belangrijk dat ze niet te zwaar zijn en redelijk plat in te klappen zijn.
Gelogd
live life outdoors

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #9 Gepost op: juni 29, 2020, 11:15:45 am »

Ik vind het altijd vervelend wanneer er een buis voorlangs loopt. Bij het zitten drukt deze dan op je dijbeen.
Gelogd

Trissje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 52
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #10 Gepost op: juni 29, 2020, 04:52:53 pm »

Dank jullie wel voor alle tips.
Natuurlijk gaan we zelf even proef zitten en moeten we even kijken wat voor ons het beste is. Komend weekend even kijken bij de Jong, online bestellen durf ik nu niet aan omdat we de donderdag erop al weer weggaan en anders helemaal geen stoelen hebben  :#
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #11 Gepost op: juni 29, 2020, 07:18:26 pm »

Ik vind het altijd fijn als een stoel 4 poten heeft, en niet 2 beugels. Bij eventuele oneffenheden in de grond, en die heb je vrij snel, zit je met 4 poten niet zo snel te wiebelen.
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #12 Gepost op: juni 29, 2020, 08:13:36 pm »

Wat je keuze ook wordt, ik zou je aanbevelen om er altijd een verlengstuk aan te kunnen hangen. Dat zit altijd zo heerlijk en het is immers vakantie !

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #13 Gepost op: juni 29, 2020, 08:56:47 pm »

Ik zou vooral ook kijken naar de opbergmaat. Ze moeten toch ook mee kunnen:)854]
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Nieuwe stoelen
« Reactie #14 Gepost op: juni 29, 2020, 10:25:37 pm »

Niets zo persoonlijk als een stoel! Wij zijn ook al ff aan het kijken voor nieuwe. Komen wat zitcomfort meestal uit op de duurdere crespo...die prijs is wat me nog steeds tegenhoudt.  Dus zitten we nog steeds op onze inmiddels 9 jaar oude Vrijbuiter stoelen die destinds 39,95 waren en eigenlijk nog best prima zitten  :#
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal