Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?  (gelezen 4061 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 12, 2020, 09:13:17 pm »

Een boormachine voor de pootjes snap ik niet zo. Dat is zonder ook zo gedaan.

Dat dacht ik tot voor kort ook. Tot ik dit jaar schroefharingen kocht... Die zouden de rots- en gewone grondpennen moeten vervangen. Omdat ik daarvoor toch de accutol meeneem, dan draai ik ook meteen de pootjes er maar mee uit  :+
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 12, 2020, 09:19:23 pm »

Dit is de k
Lijst met gereedschap die dit jaar meegegaan is:
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 929
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 12, 2020, 09:42:52 pm »

Klauwhamer (voor haringen), waterpomptang (voor de gasflessen) en een Leatherman voor de rest.
Gelogd

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 12, 2020, 09:59:03 pm »

Compleet koffertje van de action, zit alles in (volgens mij) van doppen, hamer, waterpas, bitjes, sleutels, bahco en zaagje, voor die enkele keer gebruik meer dan goed genoeg.
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 13, 2020, 01:53:59 pm »

In de vouwwagen liggen alle primair noodzakelijke gereedschappen zoals hamer en tang voor plaatsen en trekken van haringen. Enkele vouwwagen of tent specifieke gereedschappen en reparatie materialen zoals (gasbus)weger, zacht PVC lijm en folie, scheerlijnen en diverse tent fournituren inclusief garen en naalden zijn ook onderdeel van de standaard uitrusting.

Tot 3 jaar geleden kampeerden wij met een tent in dakkoffer en ging alles in de auto. In de pre-vouwwagen periode heb ik een gereedschapset en materialenset samengesteld.
Elke set zit in een compacte tas (koeltasje bij de action vandaan) die gunstig in een bergruimte onder de vloer van onze MPV passen. Deze materialensets zijn ontstaan uit bij elkaar geschareld overtollig of oud gereedschap aangevuld met aangekocht (compact) materiaal of gereedschappen. Af en toe worden deze sets herzien en aangepast aan mogelijk behoeften voor kamperen of ander (auto) gerelateerde reparaties. Er zitten bijvoorbeeld diverse popnagels (geschikt voor bijvoorbeeld de kampeerstoelen), ringen, bouten, moeren, lange bandslangklemmen, smeermiddelen, lijmen, (duct)tape, rits reparatie sets en diverse electro kleinmateriaal in. Op dit moment is MTB-en populair en zijn er dan ook smeermiddelen en enkele onderdelen hiervoor toegevoegd.
Hiernaast zit nog een compacte (gas)soldeerbout, extra verlengsnoer en wat ander weinig gebruikt maar in geval van nood handige materiaal zoals sleep en startkabels in een verloren ruimte in de auto. Deze sets rijden het hele jaar door in de auto mee en hiermee heb ik de laatste jaren meerdere keren mijzelf en ook anderen kunnen helpen. Als ik een keer mis grijp of iets mogelijk handigs zie dan pas ik de set aan; de afmetingen van de tasjes zijn mijn limiet er gaat dus ook soms wat uit;-)
De ‘flatlay’ fotos geven een overzicht van de inhoud van de gereedschap en materialen (koel)tasjes (de laatste is aan een opschoonaktie toe ;-)).
u
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2020, 01:57:24 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.222
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 13, 2020, 03:05:51 pm »

Poeh, dat is een aardige werkplasts:)2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 13, 2020, 03:14:06 pm »


Inderdaad een serieuze werkplaats. Zoveel nemen wij niet mee. Schroevendraaier, inbussleutels en een reckenjeck en uiteraard hamers is het zowat denk ik. De rest nog niet zo rap nodig gehad, en anders vragen aan andere kampeerders in de buurt of ze het mee hebben, anders terplekke kopen als het eens uitzonderljk nodig zou zijn en vermoedelijk zal het dan wel in de vouwwagen blijven zitten.


Eén ding zie ik er niet op staan dat wij dit jaar nodig hadden maar wel op de camping gevonden hadden, namelijk een zaag voor het sprokkelhout op het gewenste formaat te krijgen. Waren er heel wat op de camping van diverse formaten tot zelf een elektrische kettingzaag die we van iemand mochten gebruiken!  :K Nooit gedacht dat iemand er zou aan denken om een elektrische kettingzaag op camping mee te sleuren  ::)
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 13, 2020, 04:41:05 pm »

Eigenlijk alleen een moker. Rubberen hamers worden meegeleverd, maar die heb ik nooit begrepen. Wat verwachten ze nu dat we met een rubberen hamer kunnen uithalen?
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2020, 05:40:09 pm »

Eén ding zie ik er niet op staan dat wij dit jaar nodig hadden maar wel op de camping gevonden hadden, namelijk een zaag voor het sprokkelhout op het gewenste formaat te krijgen.
Staat er wel op ;-). Alleen dan wel in ingeklapte positie. Uitgeklapt is het een serieuze en ook scherpe zaag (geharde tanden) waar al vele boomstammen en takken geschikt voor (bbq) vuur zijn gemaakt.
Hiernaast zit er een zaagkoord in, heerlijk compact (geschikt voor backpackers) maar wel harder werken met zagen.
Wij kamperen off-the-grid en (relatief) minimalistisch, elektrische of brandstof zagen passen hier niet zo bij :-)
P.s.: Vliegerkoord ontbreekt op de foto, dit heb ik wel bij mij en zojuist met gebruikmaking van een naald een stoel mee gerepareerd.
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 13, 2020, 08:07:13 pm »

Citaat van: FriedelP
:K Nooit gedacht dat iemand er zou aan denken om een elektrische kettingzaag op camping mee te sleuren  ::)

Ooit in dumnadrochit, Schotland. 's ochends om een uurtje of 9 ineens geknetter op de camping, had er één vier kleine motorzagen aangetrokken en even laten lopen voor ze weer terug gingen in de kofferbak.  ::)

Bleek een artiest te zijn die die dingen gebruikte bij zijn optreden.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.016
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 13, 2020, 08:11:37 pm »

Zelf nog steeds een mini doppen doos waarmee ik het meeste kan maken, ook aan de auto. Mini Bahco voor de benzinebranders, multimeter en wat specifiek fietsgereedschap. Maar sinds dit jaar één nieuwe tool toegevoegd: een tacklife T8. Gebruiken zelf de stroom van de auto en geef geregeld starthulp. Met onze nieuwe auto durf ik dat niet meer zo goed.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 13, 2020, 08:41:57 pm »

Eigenlijk alleen een moker. Rubberen hamers worden meegeleverd, maar die heb ik nooit begrepen. Wat verwachten ze nu dat we met een rubberen hamer kunnen uithalen?
Snap ik ook niet. Ik sleur hem mee maar gebruik hem nooit..

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 13, 2020, 09:04:31 pm »

Jullie zijn dan toch de mensen die ik op de camping hoop te ontmoeten ingeval van reparaties. Zoveel heb ik zeker niet bij. Alleen diverse schroevendraaiers, setje steeksleutels, tie-raps, ductape, tear-aid A en B. Verder een leatherman en Morakniv mes en bandenspanningsmeter.
En wat mij betreft het allerbelangrijkste.....een reserve breekkabel.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 13, 2020, 09:19:53 pm »

Dat vind ik wel een aardige: die breekkabel. Weegt weinig, kost niets, neemt geen ruimte in, maar is erg belangrijk voor je kar.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Welk gereedschap heb jij in je vouwwagen liggen?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 13, 2020, 09:26:33 pm »

Gereedschap heeft een mede kampeerder altijd wel of anders de camping baas.
Maar zie maar de juiste breekkabel te vinden als je hem nodig hebt.....

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal