Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: Camping Koelkast  (gelezen 76105 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonaldA

  • Gast
Camping Koelkast
« Gepost op: maart 13, 2010, 02:37:01 pm »

Hallo medeklappers,

voor komende vakantie ben ik op zoek naar een leuke camping koelkast, ik heb al diverse merken, maten, vormen en aansluitmogelijkheden gezien.

Bijvoorbeeld de mobicool C40 compressor koelkast, kan koelen tot -15 (volgens specificaties).
Mijn voerkeur gaat uit naar een koelkast (box) die kan koelen tot rond de 0 graden ongeacht de omgevings temperatuur en hij moet passen in de disselbak.
(Alleen als het echt niet anders kan wil ik hem plaatsen in de auto).

Uit diverse forum berichten heb ik al meegekregen dat absorbtie koelkast stiller zijn maar minder goed koelen, veelal 20 tot 30 graden onder de omgevings temperatuur. Ik beperkt me op dit moment enkel tot compressor koelkasten omdat mijn voorkeur uitgaat naar een ijskoud  bier.

Nu kom ik op mijn zoektocht een koelkast tegen van het merk domest, de EXQUISIT KB 07A.
zie link :Domest

Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk, type?

Ander merk, model wat ik ben tegen gekomen : Severin

groetjes Ronald.

« Laatst bewerkt op: maart 13, 2010, 02:56:08 pm door RonaldA »
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Camping Koelkast
« Reactie #1 Gepost op: maart 13, 2010, 02:50:53 pm »

Als je een echte compressor koelbox voor onderweg koopt dan kan je die in de auto ook op 12 volt gebruiken, dus dan doet hij het onderweg naar je bestemming ook al.
De koelkast die je noemt is gewoon een mini koelkast voor in huis, die lijken mij minder geschikt om op campings te gebruiken.
Gelogd

RonaldA

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #2 Gepost op: maart 13, 2010, 03:00:13 pm »

Als je een echte compressor koelbox voor onderweg koopt dan kan je die in de auto ook op 12 volt gebruiken, dus dan doet hij het onderweg naar je bestemming ook al.
De koelkast die je noemt is gewoon een mini koelkast voor in huis, die lijken mij minder geschikt om op campings te gebruiken.

De koelkasten die ik opsom zijn inderdaad koelkasten voor in huis/hotel maar ook geschikt voor recreatief gebruik op de camping.
Qua afmetingen passen ze in de disselbak en ze koelen goed (volgens de specificaties  :) ).

Welke compressor koelbox met 220/12 volt aansluting zou je mij aanbevelen?
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #3 Gepost op: maart 13, 2010, 08:15:24 pm »

Wij hebben een dergelijke koelkast (Haier) ivm de praktische indeling, het vriesvakje en de prima koeleigenschappen. Een absorptie koelkast/box heeft meestal een deksel a/d bovenkant i.p.v. een deurtje met opbergmogelijkheden. Tevens moet je jouw boodschappen in een koelbox stapelen, en dan zal je zien dat je net het onderste moet hebben.

Een absorptiekoelkast schijnt stiller te zijn, maar over die van ons is absoluut ook stil. In onze vorige vouwwagen sliepen we bijna 'op' de koelkast, nooit last van gehad. Onderweg koel ik mijn  bier bier bier 'tjes in een koelboxje op 12v.

Op marktplaats zijn altijd wel een aantal te vinden, voor de mijne heb ik 40 euro betaalt (altijd van een oud vrouwtje geweest, werkelijk).

Zie:http://link.marktplaats.nl/329752291

Groet,
Steven
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Camping Koelkast
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2010, 08:46:39 pm »

Wat ik zou aanbevelen is wat ik zelf ook zou kopen.

Waeco CoolFreeze CF40 of CDF40 bijvoorbeeld.
Uit ervaring weet ik dat de Waeco compressor koelers heel erg goed werken. Bij mijn vorige werkgever hadden we een produkt waar een Waeco koelbox in ge?ntegreerd zat en tijdens een beurs heeft het ding 3 dagen onder hele warme lampen staan werken en de inhoud was bijna bevroren (gebruikte hem daar als frisdrank koeler...).
Waeco is niet goedkoop, maar het is super degelijk spul en veel beter geschikt voor het slepen tijdens een vakantie dan een standaard keuken koelkast.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Camping Koelkast
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2010, 09:43:59 am »

Waarom moet je koelkast per se zo koud zijn?

Onze ervaring: als het buiten erg warm is, dan nog blijft het drinken relatief koud. De box plaatsen we in de schaduw, dus de omgevingstemperatuur valt dan wel mee. Wij halen regelmatig voor 5 personen voor 2 dagen eten. Dat past net. Ook vlees etc. blijft dan lang genoeg goed.

Het voordeel van een adsorptie is dat die het altijd doet: hoeft niet per se waterpas te staan, heeft geen rusttijd nodig na de rit etc. Daarnaast is de prijs goed, ook een argument voor veel kampeerders.

Tenslotte: koelen op 12 V, zeker in de vouwwagen (extra stekkers) moet je je niet al te veel van voorstellen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Camping Koelkast
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2010, 11:08:43 am »

Het voordeel van een adsorptie is dat die het altijd doet: hoeft niet per se waterpas te staan, heeft geen rusttijd nodig na de rit etc. Daarnaast is de prijs goed, ook een argument voor veel kampeerders.

Tenslotte: koelen op 12 V, zeker in de vouwwagen (extra stekkers) moet je je niet al te veel van voorstellen.

Een absorptiekoeler (die vaak als 3-weg zijn uitgevoerd, dus ook op gas werken) zijn juist wel gevoelig voor het al dan niet waterpas staan.
De enige koelers die niet gevoelig zijn voor waterpas staan zijn compressorkoelers en de peltier koelers (ook wel ventilator koelers genoemd).

Wij hebben een Waeco absorptie koeler die onderweg op 12 volt gaat en op de camping op gas en zelfs op 12 volt in de auto koelt hij goed. Hij zal op 12 volt niet snel iets van kamer temperatuur koud krijgen maar er blijft gewoon ijs op de verdamper staan. Hoe hij het in de vouwwagen doet hangt inderdaad van de verbindingen af, bij onze nieuwe vouwwagen zit hij vast op het 12 volt net aangesloten zonder extra stekkers. De enige stekker verbinding die er in zit is de stekker tussen vouwwagen en auto.
De truc voor als je hem in de auto wil gebruiken is dat je moet zorgen dat de koelbox z'n warmte kwijt kan, als hij gewoon "vrij" kan ademen en het is in de auto niet extreem warm dan doet hij het prima op 12 volt. De verbinding moet wel heel goed zijn omdat je wel tussen de 8 en 10 ampere door de cigaretten aansteker plug jaagt.
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2010, 08:26:01 pm »

En niet vergeten uit te zetten in de auto bij een overnachting..! Is mij twee keer (ja) overkomen, met als resultaat dat de accu van de auto leeg was... :I
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Camping Koelkast
« Reactie #8 Gepost op: maart 15, 2010, 08:30:42 pm »

En niet vergeten uit te zetten in de auto bij een overnachting..! Is mij twee keer (ja) overkomen, met als resultaat dat de accu van de auto leeg was... :I

Same here... Wij waren in Trollhättan en wilden alleen even een rondje door het SAAB museum maken. Uiteindelijk bleek daar nog veel meer te doen en kwamen we een uurtje of 3 later terug.
Accu leeg, dus dat was lekker... De centrale vergrendeling deed het al niet eens meer dus de kofferbak kon niet open om de stekker van de koelbox er uit te trekken...
Dus ik via de achterbank naar de kofferbak om de stekker er uit te trekken, vervolgens de auto van een helling geduwd zodat ik hem kon starten door de koppeling omhoog te laten komen in de 2e versnelling.
Daarna een "accu bewaker" gekocht die de spanning onderbreekt als deze onder de 11 volt komt. Onze huidge auto's hebben overigens een stopcontact dat of op het contact geschakeld wordt (Renault Clio) of die in een ingebouwde bewaking heeft (Ford Fusion).
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2010, 09:03:23 pm »

De Fabia had dat niet... hadden wij ook.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Camping Koelkast
« Reactie #10 Gepost op: maart 15, 2010, 09:45:12 pm »

De Fabia had dat niet... hadden wij ook.
Ik had toen ook een Fabia...
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #11 Gepost op: maart 16, 2010, 06:27:13 pm »

Wij hadden een zwarte 1.4 MPI van 2002, waarmee we in 2008 pech kregen op weg naar de Cote d'Azure. Zie foto's...
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Camping Koelkast
« Reactie #12 Gepost op: maart 16, 2010, 07:24:56 pm »

Ziet er uit als een multirib riem die het opgegeven heeft.
Ik had een 1.9 TDI uit 2005 waar ik in 3,5 jaar tijd bijna 280.000km heb gereden zonder dat hij mij één keer heeft laten staan.

Maar goed, nu wordt het off-topic, het ging om een koelkast :)
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #13 Gepost op: maart 16, 2010, 07:40:46 pm »

Zo is het.. wij hebben een Haier compressor koelkast en dat bevalt prima.
Gelogd

polvandennieuwenhof

  • Gast
Re:Camping Koelkast
« Reactie #14 Gepost op: maart 16, 2010, 08:20:27 pm »

Let wel op dat een koelbox model dus bovenlader zuiniger is met energie. Bij een 'gewoon model' koelkast loopt de kou namelijk onderuit de ruimte als je het deurtje open doet.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal