Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omlaag

Auteur Topic: elektrische kachel in de vouwwagen  (gelezen 69742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #45 Gepost op: maart 23, 2011, 07:38:43 pm »

het lijkt wel een replica van zibro en ziet er zekers goed uit maar ik ben nou eenmaal en groot fan van zibro want zo als ik eerder vertelt hebben wij al zekers 20 jaar  zibro,s en die zijn makelijk te onderhouden en onderdelen zijn over 10 jaar nog te krijgen van de andere merken moet je dat nog maar afwachten en ja co2 melder is mooi dat hij er op zit maar voor 20 euro koop je een losse die je op hangt en omvalbeveiliging zit op elke kachel
is het zo,n kachel http://www.vanderlindenwatersport.nl/index.php?item=artikel&paginaID=379&artikelID=1354 en als je niet dicht bij belgie woont kijk ff bij de boerenbond/welkoop daar hebben ze ook olie kachels staan
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #46 Gepost op: maart 24, 2011, 07:56:47 am »

het lijkt wel een replica van zibro en ziet er zekers goed uit maar ik ben nou eenmaal en groot fan van zibro want zo als ik eerder vertelt hebben wij al zekers 20 jaar  zibro,s en die zijn makelijk te onderhouden en onderdelen zijn over 10 jaar nog te krijgen van de andere merken moet je dat nog maar afwachten en ja co2 melder is mooi dat hij er op zit maar voor 20 euro koop je een losse die je op hangt en omvalbeveiliging zit op elke kachel
is het zo,n kachel http://www.vanderlindenwatersport.nl/index.php?item=artikel&paginaID=379&artikelID=1354 en als je niet dicht bij belgie woont kijk ff bij de boerenbond/welkoop daar hebben ze ook olie kachels staan
Die kachel is het inderdaad. Had deze alleen gezien bij Kampeerdump in Zoetermeer. In prijs is deze gunstig, een heel stuk goedkoper dan de Zibro's. Ik heb geen zin in losse spullen als een CO2 melder. Er zijn ook nog goedkopere, van die ronde kachels. Maar hou het liever bij een middenmodel. Als er over 10 jaar geen onderdelen leverbaar zijn, zie ik dan wel weer. Het enige grote nadeel aan al deze dingen vind ik het formaat en het gewicht. En de olie die je mee moet slepen op vakantie.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #47 Gepost op: maart 30, 2011, 10:19:35 pm »

Uiteindelijk wordt het deze als bijgaande foto. Simpel, maar goed genoeg. Veel gebruikt op boten. Euri 44,95. Kost bij een kampeerboer in HHW een slordige 80Euri. KOmt dan nog 4,50  Euri aan verzendkosten bij. Gaskachel is geen optie, moet ik minimaal 2 - 10 kg flessen meezeulen op vakantie. Kan het nu met 10 liter paraffine af. Dit spul is trouwens volgens mijn berekening goedkoper dan gas. Met een beetje shoppen, internetten en rondbellen een leverancier van de paraffine gevonden op 8km van mijn woonplaats, ook niet onbelangrijk. En stuk goedkoper dan bij de kampeerboer in HHW. Al met al een 36 Euri bespaard. En deze kachel past precies in de vouwwagen omdat hij deels inschuifbaar is. Andere kachels zijn minimaal 50 cm hoog. En het gewicht van 4,8 kg. t.o.v. de 10 kg van andere kachels.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2011, 07:57:14 am door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #48 Gepost op: maart 31, 2011, 12:11:28 am »

Interessant.

Wat is de warmte-afgite van deze kachel?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #49 Gepost op: maart 31, 2011, 07:55:28 am »

Interessant.

Wat is de warmte-afgite van deze kachel?
De warmteafgifte is 2500 Kj volgens opgave. Dat heb ik even omgerekend volgens een tabel en is 2900 Watt. Ik heb ook een verslag van iemand gevonden die erg was te spreken over deze kachel. Meer dan voldoende warmte en reukloos. Deze moet dus onze Jametic gemakkelijk warm kunnen houden. De praktijk zal het moeten bewijzen. En was niet zo duur, dus altijd het proberen waard. Zal wel een verslagje doen zodra ik praktijkervaring heb met deze kachel. Het was overigens een aanbieding en kost normaliter vanaf zo'n 60 Euro bij de dealers, meest bedrijven met spullen voor boten.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2011, 07:59:42 am door jellejawa »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #50 Gepost op: maart 31, 2011, 11:56:15 am »

Ik vind dit echt een mooi ding die ook nog een flink warmte afgeeft. Veel meer dan mijn elektra-kacheltje bijvoorbeeld!

Ik ga eens op snor in onze omgeving of deze ook hier leverbaar is.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #51 Gepost op: maart 31, 2011, 12:36:53 pm »

Ik vind dit echt een mooi ding die ook nog een flink warmte afgeeft. Veel meer dan mijn elektra-kacheltje bijvoorbeeld!

Ik ga eens op snor in onze omgeving of deze ook hier leverbaar is.
Heb deze gisteren besteld bij George Kniest. Tonysun petroleumkachel intypen bij Google. Is de goedkoopste leverancier die ik kon vinden. Euro 44,95 + 4,50 Euro verzendkosten bij vooraf via Ideal betalen. Anders komt er nog 4,50 Euro bij voor Rembours, beetje zonde. IK heb eerst gekeken bij Theo Stet hoe zoiets er uit ziet, me laten voorlichten en toen de goedkoopste optie besteld via internet. Doe ik altijd als ik iets nodig heb. Olie heb ik gevonden onder het merk Firelux. Ik vond een dealerlijst en gewoon een paar gebeld hier dicht in de buurt. Kunnen leveren voor Euro 40,40 per 20 liter. Meesten zijn duurder en prijs hangt beetje samen met de olieprijzen. Electrakachels zijn prut. Wij hebben er een van 1000/2000 Watt. hoogste stand niet bruikbaar op campings en weinig warmte. bij kampeerboeren gekeken en een paar geprobeerd. Slechts een beetje lauwe lucht komt er af. Een tent is niet bepaald geisoleerd, dus de warmte is net zo snel foetsie. En in Oost Europa koelt het 's avonds enorm  af. Overdag 35 graden, maar 's avonds zit je met een dikke jas in je tent.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #52 Gepost op: maart 31, 2011, 02:58:40 pm »

Heb deze gisteren besteld bij George Kniest.
Grote ellende, uitverkocht en niet eerder leverbaar dan in september. Na het vakantieseizoen. Nu maar snel op zoek naar een ander, duurdere, wil volgend weekend weg.
Panevino,heb jij nog iets kunnen vinden?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #53 Gepost op: maart 31, 2011, 03:18:18 pm »

Grote ellende, uitverkocht en niet eerder leverbaar dan in september. Na het vakantieseizoen. Nu maar snel op zoek naar een ander, duurdere, wil volgend weekend weg.
Panevino,heb jij nog iets kunnen vinden?
Dikke trui, extra sokken, flinke borrel  en/of vroeg onder de wol.  :)

Dan kan die kachel nog wel wachten!!! :#
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #54 Gepost op: maart 31, 2011, 03:37:54 pm »

Dikke trui, extra sokken, flinke borrel  en/of vroeg onder de wol.  :)

Dan kan die kachel nog wel wachten!!! :#
dat is niet de bedoeling. Ik en mijn dochter zijn geen koukleumen, maar mijn vrouw wel. Ben aan het zoeken, maar schijnen overal al uitverkocht te zijn wegens groot succes. Moet ik straks alsnog naar die dure kampeerboer.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #55 Gepost op: maart 31, 2011, 07:00:35 pm »

Was ie op bootplus.nl ook uitverkocht?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #56 Gepost op: maart 31, 2011, 10:05:36 pm »

Was ie op bootplus.nl ook uitverkocht?
Geen idee, was niet meer te bereiken na 3 uur. Heb nu net besteld bij een bedrijf uit Lelystad via de webwinkel. Ga morgen bellen of de bestelling is doorgekomen en er nog voorraad is. Moet toch ergens geluk hebben. Deze is Euro 54,95 inclusief verzenden. Dus Euro 5,50 duurder dan de eerste. Wil er een hebben voor volgend weekend. Lijkt mooi weer te worden, dus kamperen ergens in Zuid Holland. Heb jij er nog een kunnen vinden?
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #57 Gepost op: maart 31, 2011, 10:59:49 pm »

Ik heb niet expliciet gezocht om direct te kopen. Meer om de optie te bekijken. vandaar dat ik in de buurt zocht. Tot op heden helaas niet kunnen vinden  :(
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #58 Gepost op: april 01, 2011, 07:43:51 am »

Ik heb niet expliciet gezocht om direct te kopen. Meer om de optie te bekijken. vandaar dat ik in de buurt zocht. Tot op heden helaas niet kunnen vinden  :(
Het zijn meest botenzaken waar ze worden verkocht heb ik gemerkt in mijn zoektocht. Er is maar 1 importeur van dit model in Nederland en die kan pas in september weer leveren. Wettelijk Moeten deze dingen een omvalbeveiliging hebben. dat heeft de Tonysun heb ik gehoord van de verkoper van Nautic gear. waar woon je, heb wel al een paar adressen gevonden in Nederland.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:elektrische kachel in de vouwwagen
« Reactie #59 Gepost op: april 01, 2011, 09:38:46 am »

Net Seawink in Lelystad gebeld waar ik gisteravond een Tonysun had besteld. Gelukkig, er staan nog 2 van de 200. Zijn bijna overal uitverkocht. Schijnen erg populair te zijn. Ook geen worder voor die prijs. Nautic Gear had er 500 ingekocht en gisteren net de laatste verkocht toen ik belde.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal