Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: vulling campingaz 907 in Nederland goedkoper dan in België?  (gelezen 14949 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: vulling campingaz 907 in Nederland goedkoper dan in België?
« Reactie #15 Gepost op: mei 08, 2013, 03:22:01 pm »

Niet doen! LPG is voornamelijk Butaan, en die levert een hogere druk dan Propaan, wat in de campinggaz flessen zit. Als je graag wilt navullen met LPG, dan zijn hiervoor speciale flessen te krijgen, met overvul-beveiliging.
Gelogd

Blackraven

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 450
  • HK Flyer Expedition 1998
Re: vulling campingaz 907 in Nederland goedkoper dan in België?
« Reactie #16 Gepost op: mei 08, 2013, 10:13:01 pm »

Volgens de info van Campinggaz zelf zijn de flessen gevuld met butaan en niet met propaan.
ook iets om in de gaten te houden als je gaat winterkamperen, butaan verdampt niet meer onder de 0 graden.
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2013, 10:21:59 pm door Blackraven »
Gelogd

dorus_jolan

  • Gast
vulling campingaz 907 in Nederland goedkoper dan in België?
« Reactie #17 Gepost op: mei 12, 2013, 09:20:03 pm »

Ik ben laatst overgestapt van een campinggaz fles naar een BP fles gezien de vulling hier in Oss van CG ?35 was (voor 2.75 kg) en die van BP maar ?20 (voor 5 kg) ik vind CG veel te duur voor dat kleine beetje butaan wat je krijgt. En ook naar de borg kun je fluiten!
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: vulling campingaz 907 in Nederland goedkoper dan in België?
« Reactie #18 Gepost op: mei 12, 2013, 10:15:49 pm »

Volgens de info van Campinggaz zelf zijn de flessen gevuld met butaan en niet met propaan.
ook iets om in de gaten te houden als je gaat winterkamperen, butaan verdampt niet meer onder de 0 graden.

Dat is zeker waar. Vooral als je ook in voor- en naseizoen er op uit trekt iets om rekening mee te houden, je gaskachel doet het dan niet zo lekker op butaan.

Zelf gebruik ik inmiddels de 2,5 KG groene DIN-flessen, zonder klachten tot nu toe!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal