Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?  (gelezen 8662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Gepost op: mei 16, 2011, 01:48:32 pm »

De Tundra heeft een achterkeuken, waar de achterlichten ook op zitten. Als het afgekoppeld staat, neem ik aan dat het gebruikelijk is om de klep met de lampen open te hebben staan (dus neerhangend). Maar dan is je keukenbergruimte ook open en dat vind ik niet erg praktisch. Heeft iemand hier een oplossing voor bedacht? Ik dacht zelf aan een gordijntje en de rails met bisonkit of zo vastzetten aan de binnenkant. Maar er zijn misschien wel betere oplossingen? Of is de klep geschikt om regelmatig open en dicht te doen, ondanks de verlichting en bedrading enzo?
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #1 Gepost op: mei 16, 2011, 02:12:04 pm »

Ik denk dat het meerendeel van de mensen de klep open laten hangen.
Wij zelf doen dat ook, je moet tenslotte toch bij je spullen kunnen. Overigens zie ik er geen probleem in om de klep vaak open en dicht te doen hoor. De scharnieren (van onze trigano) zijn stevig en de bedrading van de lichten gaat door een dikke kabel met voldoende ruimte, dus ook daar hebben we geen problemen mee.

Maar ik denk dat jouw reden zou zijn om het netjes af te werken. Als dat zo, is zou ik de klep juist niet dicht doen. Dan zit je namelijk tegen je vieze nummerbord aan te kijken, en heb je juist de kans dat je tegen je verlichting aan stoot (met de kans op stukgaan).
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #2 Gepost op: mei 16, 2011, 02:24:24 pm »



Maar ik denk dat jouw reden zou zijn om het netjes af te werken. Als dat zo, is zou ik de klep juist niet dicht doen. Dan zit je namelijk tegen je vieze nummerbord aan te kijken, en heb je juist de kans dat je tegen je verlichting aan stoot (met de kans op stukgaan).


Klopt, ook denkend aan nog niet zo heel goed luisterende peuter en dreumes, die de verlichting vast heel interessant vinden. Maar ook de potten en pannen ;-)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #3 Gepost op: mei 16, 2011, 02:28:40 pm »

Maar die peuter en dreumes moeten wel gaan luisteren, anders moet je ook steeds je gas afsluiten.  :?

Bij ons trok het speelgoed wat in de voortent lag doorgaans meer dan de keukenspullen. Maar dat is natuurlijk per kind anders.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #4 Gepost op: mei 16, 2011, 02:35:33 pm »

Hahaha die ken ik, wij hebben ook zo'n dreumes :J Nou viel het me afgelopen vakantie erg mee, ze is maar een keer met een beker aan komen zetten die ze uit het kastje gehaald had....het grootste deel van de tijd zijn we toch buiten geweest, de dennappels vond ze veel interessanter en mochten we er echt gek van worden dan zetten we er wel even tijdelijk het campingbedje voor ofzo. :#

De gasfles draaien we zoiezo na ieder gebruik dicht....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.641
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #5 Gepost op: mei 16, 2011, 02:49:21 pm »

Wat ik vele malen gevaarlijker vind is als de al-dan-niet-luisterende dreumes de keuken over zich heen trekt...

Wij waren daar erg strikt in: de keuken is geen speelplek. Inmiddels zijn de kinderen ouder (maar luisteren... ho maar).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #6 Gepost op: mei 16, 2011, 02:50:54 pm »

Denk dat wij voorlopig ook de gasfles maar steeds dichtdraaien. Moet ook nog eens goed gaan kijken of we die gasfles wel op de beoogde plek willen hebben staan  in het keukenkastje). Beter misschien op de grond achter de openstaande klep of misschien zelfs net buiten de tent en onder de vouwwagen, als de slang daar lang genoeg voor is.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #7 Gepost op: mei 16, 2011, 02:55:10 pm »

Wij hadden hem op de grond achter de keuken gezet en naast de keuken de koelbox dus ze kon er niet bij komen.
Ook bij ons is de keuken absoluut geen speelplek maar in een onbewaakt ogenblik zijn ze altijd zo snel....
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2011, 09:03:45 pm »

Maar om terug te komen op mijn vraag: Heeft iemand een andere oplossing om het keukenblok dicht te maken als de klep met verlichting open staat?
Gelogd

Roosje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Taiga
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2011, 09:14:16 pm »

Wij hebben sinds vrijdag een Aart Kok Taiga met een zelfde keuken. Zijn dus ook benieuwd naar oplossingen van anderen. We hebben wel al bedacht dat we de loelbox er niet inzetten. Onderweg is dat te zwaar en je kunt er door het dekzeil niet goed bij. Hij past bij ons ook in auto. Overigens is het een doorloopkeuken, maar wij zijn van plan om de keuken er standaard af te halen. Ik vind koken in de tent niet prettig, je kunt nooit goed ventileren en ook al hebben mijn kinderen de leeftijd dat ze goed kunnen luisteren allang bereikt, ik moet er niet aan denken dat ze door de keuken kruipen met pannen op het vuur.
We hebben in ons hoofd om in het middenstuk, waar de koelbox kan staan, een ladekastje te maken. We zijn er nog niet uit, dus ook bij ons zijn alle ideeen welkom!
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2011, 10:13:08 pm »

Wij hebben er een gordijntje voor gemaakt. Wij vinden het ideaal! Ik vond het veel te rommelig kijken met de klep open. En teveel gedoe om steeds de klep open en dicht te doen. Daarnaast namen wij nooit de voortent mee op vakantie in de zomer en dus stond de keuken altijd gewoon onder de luifel, ik vond het dan ook een fraaier gezicht ( en minder stoffig) als wanneer de klep altijd open staat.
Ik had bij de dealer een lap stof gekocht die hetzelfde was als de gordijntjes van de vouwwagen. Hier aan alle kanten een zoom in gezoomd en bijna bovenaan een tunnel. Hierdoorheen een gordijnspiraal, je weet wel zo'n wit koord dat je kunt uittrekken waardoor het strakker komt te hangen, te koop bij bv de gamma. Aan beide kanten van het koord een schroefoogje eraan. Hieraan bevestigen we een zogenaamde S haak waarmee we het koord aan de zijkant aan de handvatten van de keuken haken. Dan kun je het gordijntje bij inklappen weer makkelijk weghalen. Als je het koord strak genoeg trekt (dus kleiner koord dan dat de keuken is) hangt het strak onder (of als je liever hebt boven) de knoppen van het gasfornuis. De hoogte kun je uiteraard zelf bepalen. Ik heb trouwens de lengte in 4 delen gemaakt, dus 4 gordijntjes zodat je niet een hele lap opzij hoeft te schuiven als je iets uit het keukentje wilt halen. Nu hebben we een andere vouwwagen maar de gordijntjes uit de vorige gaan gewoon mee!
Ik zal proberen nog even een foto in te voegen voor het idee. ........hmmm lukt niet.....
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2011, 10:14:49 pm »

Nu dan?
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2011, 11:34:10 pm »

dat hebben ze destijds bij het merk scout mooi opgelost.

je hebt de keuken met de grote opening vooraan en die opening wordt normaliter afgedekt met een betonplex plaat waar origineel je kentekenplaat aan vast zit.
deze betonplex plaat haal je uit de bermkeuken, draait hem om, en zet je ondersteboven op het aanrecht, achter het fornuis. zo wordt je tent beschermd door deze plaat terwijl je kookt.
de vrijgekomen opening wordt via een gordijntje afgedekt.
simpel maar doeltreffend.

met dank aan muis, zie foto hieronder.
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 12:19:03 am door mvdkant »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #13 Gepost op: mei 18, 2011, 11:42:39 am »

Bij onze vorige vouwwagen (scout) zaten aan de binnenkant 2 oogjes geschroefd met daartussen een flexibele "draad" Aan de uiteinden daarvan zaten haakjes waarmee je het dus vastzet. Dit werkte altijd prima :J



Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Hoe de keuken opengeklapt toch afsluiten?
« Reactie #14 Gepost op: mei 18, 2011, 11:51:17 am »

Onze Combi-Camp heeft een apart zeil wat je met magneten vastzet, hiermee onttrek je verlichting en kentekenplaat aan het oog (en het scheelt in de toch). De neerhangende klep kunnen we eenvoudig sluiten zodat je niet in de kastjes kijkt, toch zijn koelkast, wasbak en gasfornuis dan nog goed te bereiken. De gasfles staat in de disselbak, daar mogen de kinders niet komen en deze is bovendien afsluitbaar. Helaas wat duur, maar tegenwoordig kun je de lades ook in mooi hout laten uitvoeren en dan zou ik de boel gewoon lekker in het zicht laten, bijna mooier dan thuis!  :P
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal