Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: verlichting in de voortent  (gelezen 22266 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #15 Gepost op: mei 18, 2011, 03:11:42 pm »

eventjes  :off maar doe er je voordeel mee.
flame!!

Dat is de kreet die ik zocht bij dat "warmere gloeilamplicht" ! Die moet je hebben dus.  ;) 
hier nog volop te krijgen: http://www.firstlight.nl/page/20/Home.html.
Gelogd

jaap

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2011, 03:45:23 pm »

eventjes  :off maar doe er je voordeel mee.hier nog volop te krijgen: http://www.firstlight.nl/page/20/Home.html.

Bedankt, hier is het inderdaad nog volop te krijgen en nog makkelijk ook. Je hoeft je huis niet meer uit :O.
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2011, 11:57:17 pm »

De keuze in LED is tegenwoordig zeeer groot. Van wit/kil tot megagezellig warm. Grote voordeel is klein gebruik en vrijwel geen hitte (tegen je tentdoek...)
Uiteraard is LED wat duurder maar dat LED alleen maar fel wit licht geeft is echt verleden tijd. Bij Conrad hebben ze enorme keus. Ik vond de kerstverlichting waar iemand het net over had trouwens een erg leuke oplossing. Goedkoop, knus en overal aan te hangen!
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

tinfoil

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 64
  • Merk Vouwwagen: Pennine
  • Pennine Pullman 535 - 2006
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2011, 12:45:44 pm »

daarbij is LED ook nog eens een heel stuk energie-zuiniger dan al die andere lampen, zelfs spaarlampen.
En het goede nieuws: er is ook LED kerstverlichting  :H
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2011, 01:57:15 pm »

daarbij is LED ook nog eens een heel stuk energie-zuiniger dan al die andere lampen, zelfs spaarlampen.


Ik heb de twee 6v blokbatterijen voor de kraan vervangen door twee loodaccu's van 6v met exact dezelfde afmetingen (passen dus mooi in het batterijbakje). Deze zijn 6v 4,5 Ah. Gelijk ook een extra aansluitpunt gemaakt waarop een extra 12v stroomgebruiker kan. Een LED-lamp van zo'n 2 tot 4W geeft ruim voldoende licht in onze wagen. Zonder de accu's helemaal leeg te willen trekken brandt zo'n lamp al gauw 15 tot wel dik 20 uur hierop. Genoeg voor een aantal "stroomloze" overnachtingen!

(Op het moment dat ik een stukje ga rijden kan ik in principe dankzij een 2e, losse, accubak de accu's onderweg opladen. Ook zit er een kleine lader in de wagen ingebouwd voor de momenten dat ik wel stroom heb.)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #20 Gepost op: mei 19, 2011, 07:57:36 pm »

Wij hebben een Aldi campinglamp. Zit een spaarlamp in. kan worden opgeladen met 12 en 230 Volt. Brandt een aantal avonden alvorens deze weer geladen moet worden. En geen kil licht. En afstandbediening, dus mooi in de nok hangen en vanuit je bed bedienen. Voor ff naar het toilet een LED looplamp, mooi helder llicht. Tenslotte belangrijk om je weg te vinden zonder struikel partijen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Van_looney

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 213
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2011, 08:42:18 am »

Wij hebben een CG gaslampje met zo'n weggooi busje er onder. Werkt prima, goed dimbaar en geeft nog wat warmte ook.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #22 Gepost op: mei 20, 2011, 04:40:56 pm »

Wij doen het ook met een cg lamp met flesje. Maar je krijgt wel weer allemaal ideeen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.281
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #23 Gepost op: mei 20, 2011, 05:15:11 pm »

Wij hebben gewoon een fitting met een spaarlamp.
En willen we gezelligheid dan gaan de olie lampjes aan.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Sandrake

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 103
  • Merk Vouwwagen: Jamet Louisiana
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #24 Gepost op: mei 24, 2011, 11:27:19 am »

daarbij is LED ook nog eens een heel stuk energie-zuiniger dan al die andere lampen, zelfs spaarlampen.
En het goede nieuws: er is ook LED kerstverlichting  :H


En LED straalt geen UV uit zoals bijvoorbeeld spaarlampen, dus geen verkleuring van je stoffen  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #25 Gepost op: mei 24, 2011, 07:53:24 pm »

En LED straalt geen UV uit zoals bijvoorbeeld spaarlampen, dus geen verkleuring van je stoffen  :)
En nog belangrijker, geen muggen. Die komen er niet op af.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

deehbeeh

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #26 Gepost op: mei 24, 2011, 10:30:18 pm »

Wij nemen altijd een sliert kerstverlichting mee! Gezelligheid gegarandeerd  :+

Doen wij ook. Geen idee wat het energieverbruik is, maar mooi gezellig licht, en het grote voordeel is dat je heel mooi egaal licht hebt zonder schaduwen.
Dus na de kerst zo'n schattige arreslee met rendier scoren, en dan vakkundig slopen zodat je alleen de lichtslang overhoudt.

Bijgevoegd een sfeerplaatje ;)
« Laatst bewerkt op: mei 24, 2011, 10:34:42 pm door deehbeeh »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #27 Gepost op: mei 24, 2011, 11:45:02 pm »

En nog belangrijker, geen muggen. Die komen er niet op af.

Ehhhh wie zegt dat? Ik weet me nog een hele zwerm (langpoot)muggen en weet ik wat allemaal nog meer te herinneren, enkele weken geleden aan de Rijn bij de Loreley die day gedeelte van de led-specificaties nog niet hadden doorgespit.

Onze nieuwe Kyte heb ik voorzien van 2 Ikea ledlampen, met zo'n klem. Resultaat was dat de op dat moment nog niet dichtgeritste keuekn nezoek had van hele hordes muggen etc.  Toen vervolgens miujn vrouw naar bed ging met een oplaadbare ledlamp kwamen we er vlot achter dat de Kyte nou niet bepaald mugdicht is.
Ik hou m'n hard vast deze zomer als we naar Wales gaan. Alle midgees in een straal van 500 meter om me heen weten me altijd gelijk te vinden.
En dat wordt soms erruggg onaangenaam.

Paul

Moderator: is dit ook weer een kandidaat voor verplaatsing?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #28 Gepost op: mei 25, 2011, 10:48:22 am »

Ehhhh wie zegt dat? Ik weet me nog een hele zwerm (langpoot)muggen en weet ik wat allemaal nog meer te herinneren, enkele weken geleden aan de Rijn bij de Loreley die day gedeelte van de led-specificaties nog niet hadden doorgespit.

Onze nieuwe Kyte heb ik voorzien van 2 Ikea ledlampen, met zo'n klem. Resultaat was dat de op dat moment nog niet dichtgeritste keuekn nezoek had van hele hordes muggen etc.  Toen vervolgens miujn vrouw naar bed ging met een oplaadbare ledlamp kwamen we er vlot achter dat de Kyte nou niet bepaald mugdicht is.
Ik hou m'n hard vast deze zomer als we naar Wales gaan. Alle midgees in een straal van 500 meter om me heen weten me altijd gelijk te vinden.
En dat wordt soms erruggg onaangenaam.

Paul

Moderator: is dit ook weer een kandidaat voor verplaatsing?
Je antwoord gaat over verlichting dus ik zie zo 1,2,3 geen reden om dit te verplaatsen :? Mocht je het idee hebben dat je antwoord hier niet goed past mag je dat natuurlijk altijd even laten weten maar dan graag via een pb zodat we hier niet  :off gaan
Gelogd

jodech

  • Gast
Re:verlichting in de voortent
« Reactie #29 Gepost op: juli 22, 2011, 10:38:25 am »

Hey, ben nieuw hier, dacht: zal 'ns reageren...
Wij hebben in de voortent gewoon een gezellige oudbollige lampenkap hangen met soft tone gloeilamp.
Gewoon op de vlooiemarkt gekocht, 50 cent, hoe oudbolliger en kitscheriger, hoe beter :)
Geeft wel een echte huiskamersfeer

grz Marco
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal