Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot: wat wel, wat niet?  (gelezen 37692 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2015
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #45 Gepost op: april 14, 2015, 01:01:12 pm »

ik vind die Alko wel weer vrij duur, zolang het ding SCM goedgekeurd is lijkt het me verder weinig uit te maken?

zal iig een bij de verzekering informeren of die ook eisen stellen.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #46 Gepost op: april 14, 2015, 01:17:26 pm »

Je hebt ook nog zoiets als gebruiksgemak, uiterlijk e.d..

Als je een goedkopere hebt die onhandig is in gebruik, met lomp ontwerp en nog lelijk ook en het alternatief is een makkelijk bruikbaar, sierlijk ding zonder scherpe randen dan kies wellicht toch voor de laatste optie ook al is die duurder.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.348
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #47 Gepost op: april 14, 2015, 04:13:10 pm »

Ik kan niet oordelen over het gebruiksgemak van de Doublelock Compact Eagel. maar wat ik wel weet is dat je met het Alko slot je aanhanger ook kunt beschermen tegen ongewenst afkoppelen. van je auto. Ik denk dat het zijn meerprijs wel waard is, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
Gelogd
Adventure Awaits

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #48 Gepost op: april 14, 2015, 04:32:57 pm »

Ik kan niet oordelen over het gebruiksgemak van de Doublelock Compact Eagel. maar wat ik wel weet is dat je met het Alko slot je aanhanger ook kunt beschermen tegen ongewenst afkoppelen. van je auto. Ik denk dat het zijn meerprijs wel waard is, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
Wij hebben ook een Doubellock, maar die is goedkoper dan het grote ALKO ding en ik vind 'm handiger. KLeiner vooral. HK leverde standaard zo'n groot alko ding en die gebruiken we alleen in de stalling. Onderweg gaat de kleine Doublelock mee. Kosten rond de 70/75 euro.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #49 Gepost op: april 14, 2015, 05:50:06 pm »

Ik kan niet oordelen over het gebruiksgemak van de Doublelock Compact Eagel. maar wat ik wel weet is dat je met het Alko slot je aanhanger ook kunt beschermen tegen ongewenst afkoppelen. van je auto. Ik denk dat het zijn meerprijs wel waard is, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

Dit is juist wat de Compact Eagel ook doet. Die moet je alleen als je stop plaatsen, je mag hem niet laten zitten tijdens het rijden. Meer een gebruiksgemak kwestie dus.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #50 Gepost op: april 14, 2015, 07:08:00 pm »

Ik gebruik ook de doublelock maar aangevuld met een Alko safety ball. Zo kan men niet de vw meeslepen. Kosten? Ongeveer 10 euro
« Laatst bewerkt op: april 14, 2015, 07:09:37 pm door Paulvh »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #51 Gepost op: april 14, 2015, 07:28:26 pm »

Ik gebruik ook de doublelock maar aangevuld met een Alko safety ball. Zo kan men niet de vw meeslepen. Kosten? Ongeveer 10 euro
Met de Doublelock goed gemonteerd krijgen ze de kop echt niet op de kogel. Die bal is dus niet nodig. En als ze de wagen mee willen, gaat ie toch wel mee op een of andere manier. Dan helpt alleen vaste verankering dmv een ketting. Dan moeten ze veel lawaai maken om die los te krijgen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #52 Gepost op: april 14, 2015, 09:09:09 pm »

.....het ongeveer 2 minuten om binnen te komen en met dure sloten 5 minuten...


Is eerder het verschil tussen 3 seconden en 3 minuten. (SKG***). Ik heb 1 keer een test hiervan meegemaakt en ik kan je vertellen dat je die 3 minuten van een professionele inbreker niet snel haalt. Dus als een product daaraan voldoet,  voorkom je heel veel potentiĆ«le vakantie ellende.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #53 Gepost op: mei 07, 2015, 05:04:42 pm »

Geen seconde in mijn hoofd gedacht aan de mogelijkheid dat iemand onze vouwwagen zou afkoppelen tijdens pauzes...Ik moet er dan wel bij zeggen dat al we in al die jaren  vanaf dat de meiden baby waren, tijdens de tussenstops, altijd 1 van ons gewoon bij de vouwwagen bleef zodat de drempel stukken hoger ligt..

Hier op de oprit heeft ie een wielklem, disselslot en safetyball :+
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #54 Gepost op: mei 07, 2015, 06:22:11 pm »

Geen seconde in mijn hoofd gedacht aan de mogelijkheid dat iemand onze vouwwagen zou afkoppelen tijdens pauzes...
Wij wel. En helemaal tijdens een pauze in Oostenrijk toen er allemaal Roemenen daar ook parkeerden. Mooi in het zicht gezet om op te kunnen letten. Maar tijdens korte stops blijft er altijd iemand bij de Cocoon en de auto.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #55 Gepost op: mei 08, 2015, 11:28:04 am »

Wij ook, altijd in het zicht en op slot.
Diefstalrisico betrof n.m.m. voor mijn dure racefiets die op of aan het kampeermiddel zat.
Als er een goed disselslot op zit ben ik op zich niet ban dat de caravan of vouwwagen gestolen wordt, maar bij een caravan kan er natuurlijk ook ingebroken worden.
Indien er vanuit het restaurant of tankstation geen goed zicht op caravan of vouwwagen was toch regelmatig even gaan kijken.
Overigens is er noot iets gebeurd (in ruim dertig jaar).
Maar ben wel altijd waakzaam gebleven
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #56 Gepost op: juli 12, 2016, 07:46:15 am »

nu ik onze vouwwagen verzekerd heb ben ik ook op zoek naar een disselslot. Thuis staat de vw in onze garage dus diefstal wordt daarmee beperkt. op de camping kan ik het me niet voorstellen dat ze een opgezette vouwwagen jatten maar goed ik ben nog het type mens die overal de goede medemens inziet. Het grootste punt vind ik onderweg. tijdens een pauze durft mijn man de wagen niet onbeheerd achter te laten. Nu zoek ik dus een goedgekeurde disselslot maar hoe weet je nu welke type je moet hebben?? ik zie door de bomen het bos niet meer.  wij hebben een aart kok livingstone
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #57 Gepost op: juli 12, 2016, 08:02:19 am »

Het is niet zo moeilijk hoor... De verzekering eist meestal dat er een SCM gekeurd (dissel)slot op moet (check de voorwaarden!). En dan kom je bijvoorbeeld op deze uit:
https://webshop.aartkok.nl/nl/disselslot-doublelock-condor/

Onderweg zet je dit slot er in een paar tellen op. Niet vergeten 'm er weer af te halen als je gaat rijden. Kan wel maar mag vaak niet.
Gelogd

DrLivingstone

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 473
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Exclusive
    • MTBTrails
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #58 Gepost op: juli 12, 2016, 09:03:30 am »

Die Doublelock Condor hebben wij ook.
Bij het slot zitten speciale bouten met een borgpen. Deze dienen over de huidige bouten worden heen geplaatst. Probleem is echter: de moeren zijn te kort waardoor deze dus niet er bij op passen.
Je zou de huidige bouten kunnen vervangen door deze nieuwe met borgpen, maar heb dat zelf nog niet gedaan.

Het Doublelock slot zelf past, maar heeft wel (behoorlijk) beweegruimte. Je krijgt hem namelijk niet met beide kanten strak tegen de dissel.
Ander feest: als de vw los staat en je wilt het slot monteren levert je dat vette vingers op :-(
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Disselslot: wat wel, wat niet?
« Reactie #59 Gepost op: juli 12, 2016, 09:18:18 am »

Wij zijn wel tevreden van volgend slot. Heel gemakkelijk te gebruiken. De link hieronder is van diegene met de SCS keuring, echter er bestaat eentje zonder de keuring ook wat eens stuk goedkoper is. Mogelijk wel niet aanvaard dan door verzekering.

Heel makkelijk in gebruik voor monteren en er af te halen, zonder vuile vingers.

Wel best op voorhand checken of het past op jouw wagen!

https://www.dewitschijndel.nl/al-ko-safety-plus-ak-160-50mm-koppelingsslot/?sqr=al-ko&
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal