Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Ervaringen benzinelamp, geluid!  (gelezen 17866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #15 Gepost op: augustus 24, 2011, 07:39:12 pm »

O sorry,  :P.  Wat ik kan vinden is Unleaded 1, model 282-700E.
Oké ik was onder mijn man ingelogd hij had mijn laptopje gebruikt  :#. Maar goed het is natuurlijk dezelfde :H.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #16 Gepost op: augustus 24, 2011, 10:16:58 pm »

 :# :#

Oke, nu snap ik waarom jullie vaker moeten oppompen als wij. Die van ons is groter en heeft een grotere druk opbouw
Gelogd

Paadje

  • Gast
Re:Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2011, 08:39:36 am »

Ik heb ook een unleaded 1. Ik geloof dat er 0,6 of 0,7 liter in het tankje gaat. Over een maand kan ik je vertellen of ik ook veel moet pompen of niet. Ik kan me in ieder geval wel voorstellen dat je langer druk houdt als de tank helemaal vol zit. Of is dat onzin? ::)
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2011, 10:00:16 am »

Ja dat is :P

Juist als de tank vol zit, is er weinig lucht die samen te persen is waardoor de druk relatief snel afneemt. Tja, als de tank leeg is heb je weer andere problemen, maar je zult ongetwijfeld achter een optimaal resultaat komen. (iedere avond een scheutje vullen vs. vaak pompen).
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Paadje

  • Gast
Re:Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #19 Gepost op: september 13, 2011, 07:51:39 am »

Ja dat is :P

Juist als de tank vol zit, is er weinig lucht die samen te persen is waardoor de druk relatief snel afneemt. Tja, als de tank leeg is heb je weer andere problemen, maar je zult ongetwijfeld achter een optimaal resultaat komen. (iedere avond een scheutje vullen vs. vaak pompen).

Ik heb inmiddels proefondervindelijk vast kunnen stellen dat de lamp met een volle tank veel minder vaak hoeft te worden gepompt. Hoe het kan weet ik niet :? maar het is zoals het is!
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #20 Gepost op: december 10, 2013, 08:57:20 pm »

Ik heb ook net vandaag een Coleman benzinelamp gekregen. Zijn er nog handige tips?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #21 Gepost op: december 10, 2013, 09:35:47 pm »

Welk type? De Northstar heeft wat andere brandeigenschappen dan de andere modellen.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #22 Gepost op: december 11, 2013, 12:51:29 am »

Minimaal een stuk of 40 keer pompen. Al draaiend met je duim erop de pomp dichtdraaien zodat er nagenoeg geen lucht ontsnapt. Met zo'n lamp kun je echt de hele camping verlichten. Echt superlampen! Geen benzine uit de pomp gebruiken want die is te vuil. Dan kun je gelijk je regulator vervangen. Coleman vloeistof gebruiken.
Ja de lamp walmt een beetje in het begin, als je dat geen probleem vindt heb je hier jaren plezier van. Wij gebruiken al 15 jaar de Unleaded two. Wel altijd buiten gebruiken. De lamp maakt wat geluid, wij vinden dit niet storend, klinkt eigenlijk wel gezellig, dempt ook gelijk je eigen stem wat weg zonder dat je voor de ander onverstaanbaar bent.
« Laatst bewerkt op: december 11, 2013, 12:53:24 am door carvers »
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #23 Gepost op: december 11, 2013, 11:44:15 am »

Minimaal een stuk of 40 keer pompen. Al draaiend met je duim erop de pomp dichtdraaien zodat er nagenoeg geen lucht ontsnapt. Met zo'n lamp kun je echt de hele camping verlichten. Echt superlampen! Geen benzine uit de pomp gebruiken want die is te vuil. Dan kun je gelijk je regulator vervangen. Coleman vloeistof gebruiken.
Ja de lamp walmt een beetje in het begin, als je dat geen probleem vindt heb je hier jaren plezier van. Wij gebruiken al 15 jaar de Unleaded two. Wel altijd buiten gebruiken. De lamp maakt wat geluid, wij vinden dit niet storend, klinkt eigenlijk wel gezellig, dempt ook gelijk je eigen stem wat weg zonder dat je voor de ander onverstaanbaar bent.

Aanvullend:
- Zeker sommige Franse benzine bevat toevoegingen die de pest zijn voor een goed brandresultaat. Ik gebruik zelf na één keer die ervaring ook alleen nog maar de Coleman fuel.
- Behalve walmen kan de lamp -zeker bij behoorlijke kou- de eerste halve minuut (en dat duurt lang als je er bij staat!!) ook vlammen voordat het proces goed op gang komt.
- De Nothstar is goed dimbaar als ie eenmaal goed op temperatuur komt, de overige types hebben daar (soms!) wat meer moeite mee.
- De lamp wordt z??r heet. Lekker in de koele avond als 'bijverwarming' maar wel even op letten.

Binnen ons 'kampeerclubje' hebben we allemaal zo'n lamp, echt een prima ding! Alleen 's ochtends, als iedereen dat ding bij staat te vullen, ruikt het naar een raffinaderij...  :P
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #24 Gepost op: december 11, 2013, 03:37:06 pm »

Ok bedankt mensen, klinkt als een goede aanwinst voor de kampeer-gear. Waar koop je de Coleman benzine en reserve sokjes?
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #25 Gepost op: december 11, 2013, 06:33:52 pm »

Heb zelf geen coleman lamp, maar wel branders.
Na een tip van onze kampeervriend gebruik ik wasbenzine ipv loodvrij. Hij gebruikt dat ook voor zijn coleman lamp. En dat gaat prima en ruikt een stuk minder dan benzine en is overal verkrijgbaar.
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #26 Gepost op: december 11, 2013, 06:53:27 pm »

Ok bedankt mensen, klinkt als een goede aanwinst voor de kampeer-gear. Waar koop je de Coleman benzine en reserve sokjes?
Coleman brandstof en lamp kousjes, reserve lampeglazen, maar ook pompleertjes zijn te koop bij iedere goede kampeershop, de Wit in Schijndel of Obelink in Winterswijk hebben deze zaken zeker weten. Beide hebben ook webshops.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Gelogd

muis

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #27 Gepost op: december 11, 2013, 09:27:27 pm »

Wij gebruiken al jaren wasbenzine. Dit scheelt behoorlijk qua kosten.  Een euro of 4 voor een liter coleman of 1, 00 - 1, 50 voor een liter wasbenzine.  Wij hebben voor Frankrijk gewoon een paar liter meegenomen omdat het daar weer duurder is. Voor wasbenzine kun je makkelijk in de supermarkt terecht.  Wij hebben wel altijd 2 kousjes in de vouwwagen liggen voor het geval dat. Het glas kun je met een stuk papier en wasbenzine schoonmaken :J
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #28 Gepost op: december 12, 2013, 11:39:50 am »

De ervaringen met het gebruik van wasbenzine verschillen, blijkbaar is de ene wasbenzine de andere niet. Ook de prijs varieert enorm (kijk maar eens bij de Gamma wat het spul daar kost per liter...), waarbij niet automatisch geldt dat de goedkoopste dan ook de minst bruikbare zou zijn. Het kan dus zijn dat je eerst een paar merken moet proberen. De Coleman fuel is over het algemeen de duurste brandstof, hoewel het met sommige wasbenzines amper wat scheelt. Maar het is w?l de meest veilige voor je lamp qua vervuiling etc. En een vuile lamp is niet echt prettig aansteken.

Overigens ook bij De Vrijbuiter zijn de meeste onderdelen van de Coleman lampen goed verkrijgbaar.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Ervaringen benzinelamp, geluid!
« Reactie #29 Gepost op: december 12, 2013, 09:31:18 pm »

Inderdaad die paar keer dat je de lamp gebruikt, gebruiken wij ook Coleman brandstof. Die paar euro meer maakt mij echt niet uit  ;) en dan weet je zeker dat je lamp niet vervuild raakt en goed brandt.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal