Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: self-inflatable matrassen  (gelezen 25324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:self-inflatable matrassen
« Reactie #15 Gepost op: oktober 13, 2011, 09:41:44 pm »

We gaan sowieso voor  self-inflatables. Ben op marktplaats al aan het rondkijken. Maar nu blijkt dat mijn schoonouders ook nog 2 matjes thuis hebben liggen die ze niet gebruiken. Zij hebben er altijd heerlijk op geslapen vertellen ze mij. Maar als ik dan vraag hoe dik de matjes zijn blijken ze maar 2,5cm dik of zo te zijn ik vind dat persoonlijk erg dun, maar zou dat voor de kids wel voldoende zijn? Wat denken jullie?
Onze ervaring (oeps da's een andere topic) voor kinderen is een IS van 2,5 dik genoeg (tot +/-12jr)
Worden de kids wat ouder (langer en zwaarder) is een dikker matras wellicht beter.
comfort geldt voor de kleine mannen wat minder, liggen niet stil en draaien vaak van het matras af.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:self-inflatable matrassen
« Reactie #16 Gepost op: oktober 13, 2011, 10:55:42 pm »

Voordat het onderbelicht raakt : De matten van Exped zijn fenomenaal!

Als je dan voor SI's gaat, zorg dan voor een degelijk ventiel, kwalitatieve schuimlaag, lucht-kamers en een lekker zachte hoes eromheen. Neem minimaal 5cm, want dan kun je er zelf ook goed op liggen.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Mel-6

  • Gast
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2012, 08:49:20 pm »

Wat gebruiken jullie als hoes om de SI mat? Of helemaal geen hoes?
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #18 Gepost op: mei 29, 2012, 08:53:41 pm »

Ik doe er een gewone 1 persoons matrashoes omheen, gewoon een onderlaken dus.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Dammetje

  • Gast
self-inflatable matrassen
« Reactie #19 Gepost op: mei 29, 2012, 09:19:04 pm »

5 cm is voor kinderen ruim voldoende. En de kwaliteit?......vrijbuiter heeft uitstekende si matjes die veel betaalbaarder zijn als thermarest. Wel in de winter opgeblazen bewaren, dit is beter voor de vezel en zorgt dat de matjes snel zijn opgeblazen. Wij hebben ze van vrijbuiter al jaren zonder enig probleem. Dekbedovertrek als hoes en lekker slapen en VEEEEEEL warmer als een luchtbed.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #20 Gepost op: mei 30, 2012, 10:18:35 am »

Wij hebben bij de matten toen gelijk van die passende stoffen hoezen gekocht. Echt duur zijn die niet en liggen heerlijk. Blijft ook mooi zitten tijdens het slapen en glijdt niet opzij.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #21 Gepost op: mei 30, 2012, 12:40:03 pm »

Goede kwaliteit is vaak wel wat duurder maar met goed zoeken kun je voor een aardige prijs ook lekker slapen.
Wij hebben bij de De Waard in Uden (helaas gesloten) in volgens mij 1998 prijzige matrassen gekocht maar wat zijn ze geweldig.
De maat van 70x200 en 10 cm dik waren toen alleen daar verkrijgbaar.
We hebben ze tot vorig jaar gebruikt en ze slapen fantastisch.
Dit jaar liggen we op een breder bed maar de inflatables liggen thuis (netjes uitgerold) klaar voor een logeerpartij en ze tonen nog geen tekenen van slijtage.

We gebruiken gewoon een 140x200 matrashoeslaken zodat ze gezellig tegen elkaar aan blijven liggen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #22 Gepost op: mei 30, 2012, 07:09:04 pm »

Onze kinderen liggen op matjes van 70x200 (merk Nomad, 10 cm). Ik heb van een oud hoeslaken (donker bruin) 2 hoeslakens gemaakt die, boven en onderaan, met klittenband vast wordt gemaakt en in het midden een stuk elastiek. Op de plek van het bovenlichaam heb ik een stuk molton gestikt. Dit omdat bij warme dagen de kinderen op de matjes liggen en hun slaapzak gebruiken als dekbed. Dan liggen ze niet op het plastic van het matje want dat zweet zo. Vorige week had onze dochter een dunner matje (Merk Quecha, 4 cm) mee op haar reis naar Italiƫ. Maar dit vond zij niet zo succes.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #23 Gepost op: mei 30, 2012, 07:10:33 pm »

Ga voor een goede self-inflatable!

Dat wil zeggen, zo dik mogelijk en niet de goedkoopste. Een dikkere matras betekent jaren plezier. Onderweg leg je ze uigerold en opgeblazen op het bed van de klapkar.

Op de camping openklappen die handel en je gooit de inflatable op zijn plek en klaar is kees en snel aan het bier.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #24 Gepost op: mei 30, 2012, 07:13:28 pm »

Wij leggen de matjes boven op de wagen maar wel met open dop. Dit om druk op de matjes en eventueel lek gaan te voorkomen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #25 Gepost op: mei 30, 2012, 10:01:19 pm »


Bij ons matjes van ongeveer 10 cm dik, gaan ondertussen al 10 jaar mee. Dus als je degelijke matrasjes koopt voor een kleuter dan hebben ze er geniet van tot ze het huis uit zijn.  Ik heb er trouwens ook nog op geslapen, ging 10 jaar geleden prima :#

Bij ons gaan de matjes een gans jaar met open dopjes op de kast. Ze worden in het jaar ook vaak gebruikt als een van de kids ergens gaat slapen.
Bij vervoer op in de vouwwagen worden ze plat gelaten anders nemen ze 10 cm in dat willen we niet.
Om op te slapen gaat er een hoeslaken over van een gewoon 1 persoonsbed. Heb de kinderen nog nooit horen klagen.
Gelogd

miekie123

  • Gast
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #26 Gepost op: juni 12, 2012, 12:45:08 am »

Wij hebben 2 matjes van 10cm dik. Gebruiken die al een aantal jaren. (van de vrijbuitert, super kwaliteit, wilderness)
Ik heb ooit tijdens een vakantie in Zuid Frankrijk een spitaanval in mijn nek gehad, en zodoende iedere dag een andere supermarkt gezocht, om een nieuw luchtbed te kopen. (decathlon was er niet in de buurt) We kwamen met 5 luchtbedden thuis :(. Daarna deze SI matten gekocht, 80 euro ps.
Maar dubbel zijn investering waard!
Oh ja, luchtbedden zijn, bij jonge kindere met plasongelukjes, zeer onhandig schoon te maken.
Een SI mat spoel je even af.
Succes ermee.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk Vouwwagen: Combi camp country
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #27 Gepost op: juni 12, 2012, 06:21:47 pm »

Wij hebben bij obelink de SI matjes gekocht van Nomad allround 10dik en 63breed. Voor onze kids 11 en 8 jaar. Daar om heen heb ik van een oude hoeslaken, hoezen gemaakt. Die er helemaal omheen gaan. Ze slapen er heerlijk op. Onze zoon kon niet wennen aan het slapen op een luchtbed, hij lag overal behalve op zijn luchtbed. Wij hebben voor de 63 breed gekozen omdat er dan precies 2 naast elkaar passen in de gastencabine van onze ccc. Met de vakantie liggen de SI matjes opgerold, boven op de imperial onder de afdekhoes.
Gelogd

nellie5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 39
  • Merk Vouwwagen: conway cambridge
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #28 Gepost op: juni 13, 2012, 11:58:14 pm »

Ik heb een luchtbed van tell sel gekocht ligt heerlijk maar dit is mijn tweede al de vorige was lek.
Moet je die  niet opgevouwen laten liggen in de zak?of gewoon vol laten en zo bewaren?
Weet iemand dat omdat er sommige die matjes ook opgeblazen laten liggen.
Gelogd

Tom_Flyer

  • Gast
Re: self-inflatable matrassen
« Reactie #29 Gepost op: juni 15, 2012, 02:00:25 pm »

Wel overdag (als er niet op gelegen wordt) de ventielen even op draaien en thuis uitgerold met open ventielen bewaren. Anders sta je over een jaar weer nieuwe te kopen...
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal